A Ladánál forradalomra készülnek? A „Renaulation” stratégia részeként a következő években akár több teljesen új modellel is találkozhatunk majd. Nem titok, hogy a Renault-csoportban való jelenlétnek köszönhetően a Lada többek között a Daciában alkalmazott megoldásokból profitálhat. Az új Niva tehát műszakilag hasonló lesz a következő generációs Dusterhez.
A Lada két változatot készít az új Nivából. 2024-ben piacra kerül az ötajtós Niva, két évvel később debütál egy hosszabb modell, amely jelenleg Grand Niva munkanéven fut. Mindkét modellt az EU-ban is forgalmazni tervezik, ami azt jelenti, hogy meg kell felelniük a szigorú környezetvédelmi előírásoknak is.
Az új Lada Niva a következő generációs Dacia Dusterrel mutat rokonságot, ami érthető, hiszen a Renault-cégcsoporton belül nyilván olyan platformokban (CMF-B) gondolkoznak, amely több modell alapját is képezheti. A CMF-B platformot használják a Dacia Logan, Jogger és Sandero, valamint a Logan török változata, a Renault Taliant gyártásához.
Az viszont nem túl jó hír az off-road szerelmeseinek, illetve azoknak, akik eddig terepen használták a Nivát, hogy az összkerékhajtású változatok jövője egyelőre kérdéses, hiszen a CMF-B platformon egyelőre nincs ilyen.
A Niva és a Grand Niva (a tervezett Dacia Bigster rokona) becsült árai is ismertek, ugyanis Nicolaus Maure, a Lada vezetője nyilatkozott erről egy francia lapnak. A 2024 végén piacra kerülő kisebb Niváért kb. 12 ezer, a nagyobb Grand Niváért, aminek a premierjét 2026-ra tervezik, kb. 20 ezer eurót kell majd fizetni. Ha a cégvezető nem tévedett, akkor ezzel nemcsak az SUV-szegmens legolcsóbb darabjai lehetnek, hanem bátran indulhatnak akár a legolcsóbb autók TOP-listájában is.