A cseh Mitas társaság az izraeli Galileo start up-pal együttműködve létrehozta és az Agritechnica 2013 kiállításon bemutatta a PneuTrac gumiabroncsot. Miután a Trelleborg társaság megvásárolta a Mitas-t, a PneuTrac abroncsokat beillesztette portfóliójába, de elsősorban a szőlő- és gyümölcsműveléshez ajánlotta. A Galileo Ltd. a találmányát tovább fejlesztette és AgriCup márka néven a török Petlas céggel együttműködésben gyártja és forgalmazza. Az új gyártmányt a párizsi SIMA és a müncheni BAUMA kiállításokon mutatták be.
Galileo Wheel – Pneu Trac (Mitas + Trelleborg) – Új Galileo AgriCup
A Galileo AgriCup Tyre története
A Galileo fejlesztő csapata a nehéz terepjáró járművek futómű fejlesztésével foglakozik. Gumiabroncs gyártókkal, farmerekkel és gépgyártókkal történő, több mint tízéves együttműködés eredményeként kifejlesztették a Galileo CupWheel Tires abroncsukat, amely új szabványt jelent a hatékony és fenntartható terepjárás számára.
Alon Hayka a Galileo Wheel társaság ügyvezetője szerint az elmúlt száz évben az abroncsfejlesztésben annyi történt, hogy ötven évvel ezelőtt a diagonál abroncsokat felváltotta a radiál. A cég által kifejlesztett CupWheel Tire technológia, amely a radiál abroncs és a gumiheveder terepjárási előnyeit egyesíti egy új, a jövőt meghatározó gumiabroncs kialakítást eredményez és lehetőséget ad a gumiabroncsok számos problémájának kiküszöbölésére a mezőgazdasági, az erdészeti, az ipari és a katonai alkalmazás területén.
A CupWheel Tire 2013-as bemutatkozása mély benyomást tett az agrártársadalomra. Az elmúlt években a Mitas, majd a Trelleborg társasággal történő szoros és produktív együttműködés után a CupWheel Tire ismét az érdeklődés előterébe került annak következtében, hogy a GalileoWheel kiterjesztette kapcsolati hálóját élenjáró gépgyártókkal, farmerekkel és ipari vállalkozókkal.
A párizsi SIMA kiállításon a Galileo Wheel társaság felfedte elképzeléseit a CupWheel Tire jövőjét illetően. Alon Hayka a Galileo Wheel társaság ügyvezetője elmondta, hogy az elmúlt években sikeres együttműködést folytattak a Trelleborg társasággal. A kiállítás viszont alkalmat nyújtott az új technológia eredményeinek és alkalmazási területeinek bemutatására. Például a közeljövőben jelentkeznek az öntöző berendezésekhez és a kompakt rakodógépekhez használható CupWheel abroncsokkal, amelyek a kísérletek során már sikeresen szerepeltek.
A CupWheel Tire, amely egyesíti a radiál abroncs és a gumiheveder terepjárási előnyeit egy olyan vadonatúj tervezési koncepció, amely maximálja a hatékonyságot, csökkenti a talajtömörítést és minimalizálja az idő kiesést. Avishay Novoplanski a CupWheel feltalálója és a Galileo Wheel cég műszaki vezetője szerint a CupWheel Tire egy új lehetőséget jelent a gép és a talaj közti kapcsolatban. Éveken keresztül igyekeztek minden egyes aspektust, funkciót finomítani, annak érdekében, hogy az abroncs működésének új minőségét hozzák létre. Ez a vontatási hatásfok és teljesítmény olyan új dimenziója, amely által a költségek csökkenthetők és a vezetői kényelem növelhető.
Fő jellemzők:
• nagyobb felfekvő felület egyenletes terhelés eloszlással,
• jobb vontatási hatásfok, energia megtakarítással,
• kedvezőbb vezetői kényelem és biztonság,
• kedvező keresztirányú stabilitás és hatékonyabb kormányzás.
Üzemeltetési előnyök:
• a gép tömegének egyenletes eloszlása,
• a nagyobb felfekvő felület eredményeként alacsonyabb talajnyomás, ezáltal kisebb talajtömörítés,
• a jobb vontatási hatásfok eredményeként kisebb szlip, alacsonyabb üzemi költség és nagyobb hajtóanyag megtakarítás,
• az alacsony abroncsnyomás eredményeként stabil, kényelmes és biztonságos vezetés,
• a lapos gumiabronccsal való üzemelés csökkenti az idő kiesést.
Az AgriCup abroncs egyesíti a gumiheveder és a radiál abroncs előnyeit, amely a nagy traktorok és kombájnok üzemeltetése során nagyobb flexibilitást és talajkímélést eredményez.
Az új fejlesztés lényege, hogy míg a radiál gumiabroncsok keresztmetszete ovális és a karkaszuk C-formát követ, addig az új gumiabroncs keresztmetszete harmonikaszerű, a karkasza pedig V-formájú. Az ilyen abroncsok keresztirányú stabilitása alacsonyabb guminyomásnál is sokkal jobb, mint a radiál abroncsoké.
A Galileo Wheel abroncs különleges V-formájú geometriája megelőzi az oldalfal sérülés kialakulását. A hagyományos abroncsok vékony és flexibilis oldalfalával szemben, a Galileo AgriCup abroncs flexibilitása lehetővé teszi az abroncs befelé dudorodását lényegesen csökkentve a defekt veszélyét. Hozzátéve a lapos üzemeltetési képességet, minimálisra csökkenthető az idő kiesés.
A Galileo AgriCup kifejlesztésénél a talajra gyakorolt hatás volt az elsődleges szempont. A nagyobb felfekvő felület eredményeként az AgriCup jobb vonóképességgel és kisebb talajnyomással dolgozik. Az AgriCup nemcsak kényelmesebb munkakörülményt, hanem nagyobb profitabilitást eredményez.
Avishay Novoplanski a CupWheel feltalálója és a Galileo Wheel cég műszaki vezetője szerint az AgriCup egy új előnyös lehetőséget jelent a nagyteljesítményű traktorok és kombájnok számára. A fejlett technológia eredményeként az új abroncsok megkönnyítik és gazdaságosabbá teszik a munkát.
A Galileo AgriCup „harmonikaszerű” kiképzése problémamentesen illeszthető a szabványos felnikhez, nem igényel semmilyen módosítást a meglévő járműveken.
Forrás: Galileo Wheel; (https://www.entraid.com/articles/les-pneus-au-sima-nouveautes-michelin-trelleborg-mitas-galileo)