25℃ 13℃
június 10. Margit, Gréta
Gépészet

Biztonságosabb pótkocsis szállítás, nagyobb kényelem – Megérkezett az új PUMA

Agrofórum Online

A látogatók az AGROmashEXPO és AgrárgépShow kiállításon vehették először szemügyre az új Puma 260 CVXDrive traktort, ami 260 lóerő teljesítményével kategóriájának legerősebb modelljeként mutatkozott be. A nagyobb kényelemért megújult a fülkerugózás, és biztonságosabbá vált a pótkocsis szállítás is. Mutatjuk, hogy milyen újdonságokkal szerelték fel az új erőgépet.

A HUNGEXPO-n debütáló PUMA voltaképpen a CASE IH portfólió egy már meglévő modelljének frissítése, a prémium kategória egy következő generációja. Az európai kivitelt tavaly novemberben a párizsi SIMA kiállításon mutatták be, hazánkba pedig január elején érkezett meg.

Gyors reagálás = AFS Connect rendszer

A modell kapcsán felmerülő újdonságok egyike az AFS Connect, ami a digitalizációs pályázat révén vált igazán aktuálissá. A rendszer egy 2,5 cm pontosságú GPS-rendszert tartalmaz. Ez egyben egy valós idejű telematikai szolgáltatást jelent, ami által a gazdaságban kijelölt személy megnézheti a gép minden paraméterét az adott pillanatban, és vissza is tudja keresni az információkat. Ez utóbbi biztosítja az adatok analizálását, ami nagy segítség lehet például a soron következő hozamelemzés elkészítésében is.

Az AGROmashEXPO-n debütált az új PUMA (Fotó: Gribek Tímea)

Az AFS Connect tehát valójában egy döntéstámogató rendszer, ami a jelen szélsőséges időjárási körülmények között kifejezetten hasznos lehet. Ha felmerül egy esetleges probléma, a rendszer lehetővé teszi a gyors reagálást. A valós idejű adatforgalom egyik nagy előnye, hogy a szerviz is láthatja az adatokat, és segíteni tudnak a gazdának a vevőszolgálati támogatás révén.

Kényelmesebb kabin, továbbfejlesztett fülkerugózás

A munkaerőhiány témaköre nem ismeretlen a gazdálkodók számára, jó gépkezelőt pedig nem egyszerű feladat találni, pláne nem megtartani, így a munkaadónak is kiemelt célja a minél jobb körülmények megteremtése.

Az új modellben ehhez alkalmazkodva 8%-kal növelték a fülke méretét, ami egyébként a piacon jelenleg a leghalkabb (66 dBA) kabinnak számít. Az üzemanyagtank befogadóképessége is bővült, ez pedig szintén nagy könnyebbséget jelenthet a gépkezelőnek. Emellett nagyobb kerekeket szereltek fel a gépre.

Kényelmesebb vezetőfülkével szerelték fel az új PUMA-t (Fotó: CASE IH)

Továbbfejlesztették az eddigi fülkerugózást – amit az új PUMA-n mutatnak be először – egy adaptív rendszerré, hogy a gép reagálni tudjon mind a fülke, mind a mellső híd rugózásának az állítására. Természetesen ez is a nagyobb kényelmet szolgálja. Talán nem is kell magyarázni, mennyivel komfortosabb érzést nyújthat, ha egy kigyorsítás vagy lassítás esetén a továbbfejlesztett fülkerugózású kabinban ülünk – főleg, ha a függesztésen komoly súly van.

A CASE IH újdonságában az AFS 1200 Pro monitor jól látható pozícióban helyezkedik el, és annak teljes menüje személyre szabható. A gépet igény esetén távirányítóval is ellátják, ami kiemelt jelentőségű többek között a lopásvédelem szempontjából.

Az új PUMA már olyan komfortos, mint egy személyautó? A kezelőfülke kényelme már tényleg azokkal vetekszik. A gépkezelők ugyanis a felsoroltokon túl megtapasztalhatják a prémium hangrendszer nyújtotta élményeket is.

Nincs akadálya a munkának sötétedés után sem

Szintén egy, a gyakorlatban is nagyon hasznos felszereltség az új PUMA-ban: amennyiben kitolódik a munkaidő, és a gépkezelő még sötétedés után is a táblát járja, lehetősége van egy 360 fokos világítású, szinte nappali fényt adó (66.000 Lumen) LED-es munkalámpákat aktiválni. Itt érdemes azt is megemlíteni, hogy a kabin üvegfelületét 11%-kal növelték, így javult a láthatóság nappali és éjszakai munkavégzéskor egyaránt.

Fotó: CASE IH

Modern motor, alacsony üzemeltetési költséggel

A gyártás elérte az EURO 5-ös károsanyag-kibocsátási normát, így még költséghatékonyabb megoldást kínál a termelők számára. Nagyobb lett a gép nyomatékra és az erőleadásra adott reakciója, ami hozzájárul a nagyobb teljesítményhez. Ebben a kategóriában újdonság, hogy a power managment-tel akár 302 lóerő maximális teljesítményt is elérhet a traktor. Szintén költségcsökkentést eredményez a kötelező szervizintervallum módosítása, amit 600 óráról 750 órára növeltek.

Gyors és könnyű kezelhetőség

Az APM rendszer segítségével teljesen automatikusan hangolódik össze a motor fordulatszáma és a váltó. A cél természetesen az optimális teljesítmény elérése, így a beállított paramétereknek leginkább megfelelő módon üzemelteti a gépet, legyen a cél a gazdaságosság vagy épp alkalmazkodás egy közúti kigyorsításhoz. A legújabb PUMA traktorba dupla kuplungot szereltek be a gyorsabb váltás elősegítéséért.

Szintén nagy előny, hogy a fülkében található Multicontroller karon új, színkódolt hidraulikus csatlakozókat szereltek be. További változtatást is eszközöltek: akár öt pár kihelyezett és három pár oldalsó kihelyezett hidraulikacsatlakozás elérhető. Elől és hátul ISOBUS csatlakozók találhatók.

Az AGROmashEXPO-n sajtótájékoztató keretén belül mutatták be az új gépet (Fotó: Gribek Tímea)

A CASE IH újdonságában az emelési kapacitást is megnövelték: a maximális emelési kapacitás 14.500 kg a nagy teherbírású tengelyekkel. Ez alapján akár 10.400 kg emelési kapacitásról számolhatunk be a hátsó hárompont függesztésen, míg ez a szám 4.800 kg-ot mutat a frontfüggesztésen.

Biztonságosabban a továbbfejlesztett pótkocsifékkel

Az AVS, azaz az új járműfelfüggesztési rendszer összehangolja a fülkefüggesztést a hátsó függesztőkart és a mellső hídrugózást. Az intelligens pótkocsifék folyamatosan arra törekszik, hogy húzott maradjon a szerelvény, ezzel meggátolva a „bebicskázást”, ami korábban komoly problémát jelentett, főleg megpakolva, lejtőn lefelé.

Összegzés

A CASE IH PUMA 260 AFS Connect számos területen újdonságot mutat: a fülke komfortosabbá tételével elősegítik a gépkezelők munkáját, a pótkocsifék továbbfejlesztésével biztonságosabbá teszik a szállítást, míg a döntéstámogató rendszerrel a gazdálkodó tudatosabb, tervezhetőbb munkáját segítik elő. A cikkben felsorolt adatok alátámasztják, hogy az új PUMA akár egy közepes gazdaság vezérgépévé is válhat.

Vásárlás esetén 3 év gyári garancia és 3 év telematika-előfizetés jár.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Innovációval a szárazság ellen

2025. június 6. 16:10

Innovatív gépek és tanácsadás segíti a gazdákat a forgatás nélküli, víztakarékos talajművelés és precíziós gazdálkodás terén.

Lendületesen bővül a mezőgazdasági pótkocsipiac

2025. június 5. 11:10

347 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2025 első öt hónapjában Magyarországon, ez 8,4 százalékos növekedés tavalyhoz képest.

Hatékony-e a drónos permetezés? + videó

2025. június 1. 12:10

A drónok mezőgazdasági alkalmazása számos kérdést vet fel, vannak akik szkeptikusak. Riportunkban a technológiáról szólnak a szakértők.

Precizitás, hatékonyság, Kubota: előtérben az XTA 2420 ültetvény permetező

2025. május 31. 10:10

A Kubota XTA 2420 új szintre emeli az ültetvények növényvédelmét – kompromisszumok nélkül, precízen és környezetkímélően.

Profitált a John Deere az amerikai segélyprogramból

2020. május 26. 05:37

A John Deere profitált abból a segélycsomagból, amelyet az Egyesült Államok kormányzata nyújtott az amerikai termelőknek azért, hogy megbirkózzanak az új típusú koronavírus terjedése miatti válságos helyzettel.

Kalapács alá került egy igazi ritkaság, egy 1957-es Porsche traktor

2019. október 20. 10:22

1956 és 1963 között több mint 125 ezer Porsche-Diesel traktort építettek Friedrichshafen közelében, a korábbi Zeppelin gyárban.

Új traktorok készülnek a Kioti boszorkánykonyhájában

2024. április 29. 08:10

Az RX40-es család a Kioti RX20-as szériájának egyfajta frissítése. Ebből is két modell létezik egyelőre, az RX6640 (66 LE) és RX7340 (73 LE).

Mini vagy Maxi? Hogyan tovább traktorfejlesztés?

2019. augusztus 13. 05:37

Az új nagy teljesítményű traktorok rendkívül drágák, viszont a tömegük még így is túl kicsi ahhoz, hogy hatalmas teljesítményüket hatékonyan alakítsák át vonóerővé. A további jelentős tömegnövelés azonban számos ok miatt nem tűnik követendő fejlődési iránynak.