A Fendt 600 Vario sorozat csúcsmodellje, a Fendt 620 Vario, kimagasló eredményeket ért el a független DLG PowerMix teszten. A teljesítmény, hatékonyság és üzemanyag-fogyasztás tekintetében elért pontszámok nemcsak az összesített értékek, hanem a 14 egyedi munkaciklus alapján is kiemelkedőek voltak.
A Fendt 620 Vario 4 hengeres AGCO Power CORE50 motorja a DLG tesztközpont mérései szerint a TLT-n 149,9 kW (205 LE) maximális teljesítményt, valamint 885 Nm maximális nyomatékot produkált mindössze 1 200 fordulat/percnél. A 245 g/kWh (+29,3 g/kWh AdBlue) értékkel a traktor a valaha mért legalacsonyabb dízelüzemanyag-fogyasztást érte el a 165-240 lóerős kategóriában. Ez 11 g/kWh előnyt jelent a korábbi csúcshoz képest, és jóval az ebbe a teljesítményosztályba tartozó modellek átlaga alatt van.
A profi magazin (6/2025) gyakorlati tesztjében így fogalmazott: „A Fendt átlagosan több mint 10-15%-kal gazdaságosabban üzemelt minden korábbi tesztelt traktorhoz képest, különösen vegyes munkavégzésnél és részterheléses tartományban.”
Versenytársaknál is gazdaságosabb
A traktor mindössze 3 g/kWh-val maradt el a 2023-as Fendt 728 Vario által felállított PowerMix-csúcstól. A profi magazin így ír a különböző üzemállapotokhoz kapcsolódó fogyasztási értékekről: „A 620-as sokat örökölt nagytestvérétől, a 728-astól (profi 2/24): névleges fordulatszámon 229 g/kWh (+23,8 g/kWh AdBlue), maximális sebességnél pedig 221 g/kWh (+25 g/kWh). Ez kivételes hatékonyságot jelent.”
Ezek az alacsony fogyasztási értékek is megerősítik a VarioDrive hajtás, a Fendt iD alacsony fordulatszám-koncepció, valamint a 600-as sorozat hatékonyságra hangolt konstrukciójának sikerességét.
Közúton is verhetetlen
A Fendt 620 Vario a közúti szállítási tesztciklusokban is kategóriacsúcsot döntött. 40 km/h sebességnél mindössze 309 g/kWh gázolajat fogyasztott (+34,9 g/kWh AdBlue), ami 40 g/kWh-mal alacsonyabb, mint a korábbi legjobb érték ebben a teljesítményosztályban. 50 km/h sebességnél a fogyasztás 311 g/kWh (+35,8 g/kWh AdBlue) volt – szintén jóval kedvezőbb, mint a DLG által valaha mért traktorátlag.

A végsebességet, vagyis az 50 km/h-t a traktor 1 350 fordulat/percnél éri el, ami kulcsfontosságú tényező a kedvező üzemanyag-felhasználásban. Ezzel a teljesítménnyel a Fendt 620 Vario a DLG PowerMix 2.0 tesztek történetének leggazdaságosabb szállítótraktorává vált.
Kiemelkedő műszaki megoldások
A modell hatékonyságát számos fejlesztés támogatja, többek között a hidraulikus segédfékkel kiegészített futómű- és biztonsági koncepció, a rugózott első tengely, a pneumatikusan rugózott fülke, valamint a pótkocsi-fékasszisztens és az automatikus rögzítőfék. Ezek a megoldások különösen a szállítási feladatok során növelik a komfortot és a teljesítményt.
Mérce a traktorpiacon – gyártói szemmel
Roland Schmidt, a Fendt marketingért felelős alelnöke szerint: „A Fendt 620 Vario mindazzal rendelkezik, amire egy modern gazdálkodónak szüksége van: kompakt felépítés, kiváló manőverezhetőség, hatékonyság és rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztás. A traktor teljesítménykategóriájában a legalacsonyabb dízelüzemanyag-fogyasztást produkálja – akár szántóföldi munkákról, akár szállításról van szó.”

„A 309 g/kWh érték 50 km/h-s sebességnél új mércét jelent az energiahatékonyságban. Ez nemcsak a fenntarthatóság szempontjából kedvező, hanem gazdasági előnyt is kínál: a kisebb üzemanyag-igény rövid idő alatt megtérül.”
Mi az a DLG PowerMix teszt?
A Német Mezőgazdasági Társaság (DLG) PowerMix 2.0 tesztje során a traktorokat görgős próbapadon vizsgálják. A teszt a szántóföldi munkákhoz kapcsolódó 12 különféle terhelési ciklus mellett két közúti szállítási ciklust is tartalmaz. A mérések célja a dízel- és AdBlue-fogyasztás meghatározása a gyakorlatban jellemző felhasználási körülmények között.
További részletekért: KATTINTSON.
(Forrás: Fendt 620 Vario scores top results in DLG PowerMix)
Képek: AGCO/Fendt