A vadonatúj S-Control 8 hajtóműnek köszönhetően a STEYR Profi 4145 fajlagos hajtóanyag-fogyasztása 258 g/kWh értékre csökkent, ami kategóriájának messze a legtakarékosabb traktorává teszi. Emellett a traktor a “2018 Év Gépe” címet is elnyerte az Agritechnica kiállításon.
S-Control 8, a hatékonyság bajnoka
Az eddig is sikeres Profi 4145 az S-Control 8 hajtómű beépítésével még magasabb szintre lép. Az innovatív 8-fokozatú Powershift hajtómű összesen 24 sebességfokozatot biztosít 3 tartományban előre- és hátramenetben egyaránt.
További nagy előnye a számos automata funkció, melyek a traktor gazdaságosságán kívül a vezetési komfortot is jelentősen növelik. A fokozatok közötti átfedés mértékének köszönhetően az igazán nagy igénybevételt jelentő alacsonyabb menetsebességet igénylő szántóföldi munkák gyakorlatilag csoportváltás nélkül elvégezhetők az A-csoporton belül egészen 10,7 km/h-ig, míg a B-csoporton belül 4,3-18,1 km/h-ig dolgozhatunk az erőátvitel megszakítása nélkül – ezen tulajdonságok ideális erőgéppé teszik a legtöbb szántóföldi és réti munkához, valamint homlokrakodóval végzett feladatokhoz.
A német DLG mezőgazdasági gépminősítő intézet rangos és rendkívül összetett PowerMix tesztjén elért 258 g/kWh fajlagos fogyasztási értékkel a Profi 4145 S-Control 8 kategóriájának leghatékonyabb gépe. Közúti szállításban a B-csoport és a nagyobb áttételeket tartalmazó C-csoport használható, melyek összesen 16 fokozata akár automata módban is végigkapcsolható. Opcionálisan mászófokozati hajtómű is elérhető összesen 48 x 48 fokozatot biztosítva, mellyel a zöldségtermesztés, vagy akár a téli időszakban felmerülő feladatok támasztotta követelmények is kielégíthetők.
Egyedülálló hajtómű funkciók
Automata üzemmódban azonnali többletteljesítményhez juthatunk a gázpedál határozott, teljes lenyomásával – “Kick-down” funkció – mely jelentősen megkönnyíti pl. az emelkedőre való felhajtást nehéz pótkocsi vontatásakor. A terhelés alatt kapcsolható PowerShuttle irányváltóval a menetirány váltás folyamatos erőátvitel mellett végezhető, az S-Stop II rendszer pedig nagyban megkönnyíti a megállás műveletét, illetve a rakodási feladatokat. Segítségével a traktor megállítható és elindítható pusztán a fékpedál működtetésével. Amikor az üzemi fék működésbe lép az S-Stop II automatikusan átveszi az irányítást a kuplung felett, majd mikor a fékhatás megszűnik, a STEYR Profi ismét megindul. Mindez azt eredményezi, hogy a traktor precízen, akár centiméteres pontossággal irányítható.
A homlokrakodós munkavégzés egyszerűbb, mint valaha
Az új Profival a rakodási munkák a korábbinál is hatékonyabban végezhetők. A Quick Turn II segítségével a kormányzás áttétele megváltoztatható, így a manőverezést kevesebb kormánymozdulattal végezhetjük, mely különösen homlokrakodó használatakor jelent előnyt.
A gépkezelő egy sor előre beállított érték közül választhatja ki a legmegfelelőbbet, illetve akár teljesen a saját igényeire szabhatja a kormányzás áttételét az S-TECH 700 vezérlőmonitor segítségével. További újdonság, hogy egyes hajtómű funkciók immár a homlokrakodót vezérlő joystickról is elérhetőek, mely a karfába integrálva rendkívül ergonomikus használatot tesz lehetővé. A karcsú motorkonstrukció optimális rálátást biztosít az erőgép elejére, valamit nagy bekormányzási szöget tesz lehetővé, így az elforduló sárvédőkkel szerelve a fordulókör mindössze 9,2 méter. Minden Profi modell felszerelhető homlokrakodóval akár gyárilag, akár utólagosan. A középre kérhető hidraulikacsatlakozók ennek megfelelően jól hozzáférhetőek, lehetővé téve a rakodógém csatlakoztatását másodpercek alatt. A széria felszereltség részét képező tetőablak és a négy oszlopos fülkekialakítás kiváló körkörös kilátást biztosít. Az akár 16 db nagy fényerejű (2000 lumen lámpánként) LED munkalámpával a késő éjszakai, vagy hajnali munkavégzés is biztonságos.
S-Turn immár a Profi szériában is
A karfába integrált érintőképernyős S-TECH 700 monitor egyszerűen kezelhető, valamint opcióként a karfa helyett a jobboldali állítható tartozéksínre is szerelhető. Mivel a traktor fő funkciói immár teljesen automatizáltak, így az S-TECH segítségével optimális üzemi ciklusok konfigurálhatóak. Az Easy-Tronic II táblavégi forduló menedzsment idő és távolság alapon egyaránt képes vezérelni. Az S-Turn ezek kombinálásával egyedülálló megoldást kínál a fordulók legsimább kivitelezéséhez azáltal, hogy meghatározza az ideális pályát és sebességet a forduló elvégzéséhez, így a gépkezelő számára még egyszerűbbé válik ez a kényes művelet.