A kombájn hasznos idejét, vagyis amikor arat, dolgozik a kasza, az átrakó kocsi használata, a menet közbeni ürítés, a folyamatos elszállítás jelentősen megnöveli. Az ideális 100% lenne, Magyarországon örülhetünk, ha 60 %-os. Az ismert szakmai szlogen szerint: két kombájn + egy átrakó kocsi = 3 kombájn! Beruházási költsége pedig kisebb, mint a kombájné, és a talajtömörítés is kisebb mértékű. Használata Amerikában általános, Nyugat-Európában jelentős, Kelet-Európában most kezdődik. A Fliegl hagyományos átrakó kocsikat és egy innovatív megoldást, az átrakócsigával ellátott letoló ASW kocsit kínálja erre a célra.
Az átrakó kocsik használatának legfőbb előnye a talajtaposás csökkentése, és a kombájn jobb kihasználása.
Fliegl átrakó kocsik:
Az ULW 20 és 25 m3-es, egytengelyes, az ULW 25 és 30 m3-es, tandem tengelyes, az ULW 40 és 45 m3-es, tridem tengelyes, hagyományos alsó ráhordó csigás átrakó kocsik. Többféle rugózási-, tengely- és gumiváltozattal, valamint mérleggel, ponyvával kérhető. Így szántóföldi használatra optimalizálhatók az átrakó kocsik.
Az alsó ráhordó csigát takaró zsilip nyitásával és zárásával szabályozható a ferde kihordócsigához jutó anyag mennyisége. A kezelőtől nagy ügyességet kíván az optimális működtetése, hogy se keveset, se sokat ne szállítson a fekvő csiga. A kevés időveszteséget, a túlzott pedig szemtörést okoz, és nagyon megterheli a hajtásban résztvevő gépelemeket! Ezért is törekszenek gyártók csak egy ferde áthordó csiga alkalmazására, aminek persze méretkorlátai vannak.
Fliegl ASW letoló kocsik átrakó csigával:
A szakmailag fogékonyabb gazdálkodóknak inkább a Fliegl ASW letolókocsit ajánljuk átrakócsiga adapterrel. Ez a kocsi az ürítést nem billentéssel, hanem a homlokfal hátratolásával tudja elvégezni, és így a hátulra szerelt adapterekhez (jelen esetben átrakó csigához) nagyon jól szabályozhatóan juttatja el az anyagot. Legfőbb előnye, hogy elmarad az alsó fekvő csiga, és a velejáró hátrány, a szemtörés.
Előnye még, hogy az átrakócsiga hátul van, így vetőgép töltésére alkalmas, valamint hogy a beruházási költség kisebb. Ezek a csigák 400 vagy 500 mm átmérővel kérhetők. Betakarítás után a kocsi más szállítási feladatra használható, illetve egyéb adapterek szerelhetők fel rá, a használhatóság idejét megnövelik, a megtérülés idejét pedig lecsökkentik.
A letolókocsik (ASW) használata az ismert előnyök miatt tovább fog terjedni. Ezért a Fliegl folyamatosan fejleszti ezt a legkorszerűbb szállítási eszközt.