A Belarus traktorgyár a 2009-es Agritechnica kiállításon mutatta be a 295 LE teljesítményű 3023 típusú traktorát, amely elektromos hajtással és opcionálisan elektromos TLT-vel is rendelkezett. A bemutatót azonban nagy csend követte, miközben a versenytársak sorra jelentkeztek a dízel-elektromos hibrid hajtású, sőt a teljesen elektromos/ akkumulátor hajtású változatokkal. A cég a múlt évi Agritechnica kiállításon sem az elektromos hajtásról beszélt, hanem az új, 466 LE teljesítményű, Caterpillar motoros 4522 típusjelű prototípusát propagálta.
A háttérben azonban keményen dolgoztak az elektromos projekt fejlesztési munkálatain a Minsk Tractor Works központjában. Ez tette lehetővé, hogy a cég amerikai és kanadai képviselője, az MTZ Equipment Ltd. bejelentse, hogy szeptemberben megkezdi az első dízel-elektromos traktor forgalmazását. A hírt Minszkben, a közelmúltban tartott sajtó tájékoztatón jelentették be, ahol bemutatták az MTZ 3623 típusú traktort, amelynek 270 kW teljesítményű generátorát igény szerint egy 360 LE-s QSL9 Cummins vagy egy 373 LE-s OM470 Mercedes motor működteti.
Az elektromos „CVT” lehetővé teszi a fokozatmentes sebességváltást két tartományban (0-15 km/h szántóföldön és 0-50km/h közúton), amelynek eredményeként szántóföldön 15%, közúton 30% hajtóanyag-megtakarítás érhető el. Opcióként 55 kW (73 LE) teljesítményű, 1000/min fordulatszámú TLT és Windows alapú diagnosztikai szoftver is rendelkezésre áll.
Az MTZ 3623 várható ára (elektromos TLT-vel) 330.000 US dollár lesz. A fejlesztés azonban nem állt le, a tájékoztató során elhangzott, hogy a közeljövőben két újabb dízel-elektromos traktor bemutatása várható: a 450 LE teljesítményű MTZ/Belarus ET-450 MK és a 455 LE teljesítményű törzscsuklós Kirovets.