Gépészet
Gépészet

TATRA Phoenix 8×8 Agro-Truck teherautó a mezőgazdaság számára

TATRA Phoenix 8×8 Agro-Truck teherautó a mezőgazdaság számára

Agrofórum Online

A mezőgazdasági nagyüzemek szívesen használnak terepjáró képességgel rendelkező teherautókat, aminek következtében egyre több gyár reagál a mezőgazdaság kívánságaira, és készít speciálisan kivitelezett agrárjárműveket. A cserefelépítményes teherautókhoz a mezőgépgyártók több nagyteljesítményű munkagépeket kínálnak, amelyekkel gazdaságos munkavégzés érhető el. 

TATRA 8×8 Agro-Track teherautó és Krone BigX650 szecskázógép

A TATRA Phoenix  Agro-Track teherautók

A nagy múltú TATRA autógyár teherautói világszerte közkedveltek a szállítmányozásban, főként ha nehéz útviszonyokról van szó. 2013-ban az eladósodott gyárat a cseh, ostravai székhelyű Truck Development Company holding csoport vásárolta meg. A teherautógyártás TATRA névvel tovább folytatódott, a tradicionális konstrukciót tovább fejlesztették. A vállalat az új TATRA Phoenix teherautó családban többek között a mezőgazdasági igények kielégítésére  6×6 nyerges vontatót és 6×6; 8×6 és 8×8 hajtáskialakítású, cserefelépítmény fogadására alkalmas „Agro-Track” járműveket készít.

TATRA Phoenix 8×8 Agro-Track  teherautó

A Tatra gyár legnagyobb teherbírású, mezőgazdasági célokra készült teherautója a TATRA Phoenix 8×8 Agro-Track elnevezést viseli. A legnehezebb terep- és talajviszonyok között is mozgásképes teherautó nemrég jelent meg a világpiacon. A cserefelépítményes jármű különböző kialakítással rendelhető, például rövid és hosszú kivitelben. Elérhető olyan típus, amelynél csak az első két tengelyen lévő kerekek kormányozhatók, de olyan is, ahol a hátsó tengelyeken találhatók is. A teherautó csővázának merevsége olyan mértékű, hogy a felépítmény létraváza nagyon könnyű építésű, ezért a jármű tömege kicsi.


TATRA 8×8 Agro-Track teherautó rövid kialakítással

A cserefelépítményes kialakítás előnye, hogy a teherautóhoz kialakított mezőgazdasági munkagépek (szerves trágyaszóró, műtrágyaszóró stb.), szállító felépítmények egyszerűen cserélhetők, a jármű felhasználhatósága ezért sokrétű lehet.

A 8×8-as hajtás minden kereke független felfüggesztésű és hajtott, tehát a teherautó egyenetlen terepen, rossz talajviszonyok mellett is képes a nagy kerékerő kifejtésére. Valamennyi kerekéhez differenciálzár tartozik, a jármű első tengelyei légrugózásúak. A hátsó tengelyeken a világszabadalomnak számító KING-FRAME kombinált spirál-légrugós rendszer található. Ez a rugórendszer biztosítja azt, hogy a hátsó kerekek a terheléstől függetlenül mindig függőlegesen álljanak, így nem jelentkezik a hátsó kerekek terheléstől függő egyenetlen gumiabroncs kopása. A teherautó rendelhető hihetetlenül erős és megbízható, kombinált lap-légrugózással is.


TATRA 8×8 Agro-Track teherautó hosszú kialakítással

A TATRA Phoenix Agro-Track T158-8P6R44.261 8×8.2 típusjelzésű teherautó főbb műszaki adatai a következők. A dízelmotor PACCAR MX340 típusjelzésű folyadékhűtésű, 6 hengeres, 12,9 literes, turbófeltöltős, 340 kW teljesítményű, 1450 1/min fordulatszám mellett és 2300 Nm nyomatékú 1000÷1400 1/min fordulatszám tartományban. Az MX dekompressziós motorfék alapfelszereltség. Az EURO 6 környezetvédelmi előírást SCR, EGR és DPF kipufogógáz utókezelő-rendszerrel teljesíti a motor.
A teherautó manuális kapcsolású ZF 16S2530 Ecosplit sebességváltója előre 16, hátra 2 sebességfokozatú. Opcióként rendelhető intarderes, automatikus Astronic sebességváltó is. A PTO hajtások 1000 Nm nyomatékkal terhelhetők. A jármű maximális sebessége 88 km/h értékű. A vezetőfülke 2 üléses, klimatizált és állófűtéssel rendelkezik.


TATRA 8×8 Agro-Track teherautó folyékony trágyaszállító felépítménnyel

A 8×8-as teherautó fordulási sugara 23 m, tengelytávja 2150 + 3360 + 1450 mm (rövid kivitel esetén 2150+2560+1320 mm), szélessége 2550 mm, hosszúsága 8550 mm, magassága 3600 mm a maximális műszaki tömege 44000 kg ( maximális tengely terhelés elől 2×9000 kg és hátul 2×13000 kg), a hasznos terhelhetőség 30500 kg.

(Dr. Varga Vilmos – Agroforum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

FURRIER pótkocsiakció, akár 2 év garanciával

2024. július 25. 10:10

A B18 kocsik nettó 7.490.000 Ft-tól, a C18 vontatmányok nettó 8.590.000 Ft-tól érhetők el!

Braud szőlőkombájn a gyakorlatban: tiszta és hatékony szüret, pofonegyszerű gépkezelés – Az új gépkezelők is könnyen megértik

2024. július 24. 16:40

A New Holland szőlőkombájnokat úgy tervezték, hogy 8 hektárral is végezni tudjanak egy műszak alatt, egyetlen kezelővel.

Kereken 2 millió Basildonban legyártott traktornál jár a New Holland

2024. július 24. 13:40

1989-ben érték el az egymilliós mérföldkövet, majd három és fél évtized alatt újabb egymillió traktort gyártott a New Holland.

Gazdariport: az új Case IH Magnummal nemcsak gépet, de időt is vásárol a gazda

2024. július 24. 12:10

Egy megbízható gép jelentősen csökkentheti a munkaórák és munkafolyamatok számát.

Az aszály miatt leállt a folyami szállítmányozás

2018. november 20. 10:35

Elsősorban a raktárkapacitás végessége miatt jelent problémát, mára ugyanis a Duna mellett található összes raktárat kibérelték, a termény jelentős része pedig még mindig a gazdáknál van.

Dolly - A kiegészítő, ami nyergesvontatóvá varázsolja a traktorokat

2017. november 12. 17:00

A traktor nyergesvontatóként történő alkalmazása a mezőgazdasági nagyüzemekben megkönnyítheti a terményszállítást.

Joskin Cargo-Track - A traktor és a pótkocsi kombinációja

2017. november 1. 07:45

A Joskin néhány évvel ezelőtt mutatta be a Cargo-Track járművét, amely egy új kísérlet a traktor és pótkocsi egyesítésére.

Hétvégén is lehet terményt szállítani - A hőség miatt felfüggesztve a kamionstop

2017. július 21. 12:48

A kamionstop felfüggesztése lehetőséget ad akár arra is, hogy a nehéz tehergépjárművek az enyhébb esti, éjszakai órákban induljanak útnak.