A Strategie Grains 19,46 millió tonnára emelte az Európai Unió idei repcetermésére vonatkozó előrejelzését a múlt havi 19,15 millióról, ami most 14,5%-os millió tonnával több, mint 2021-ben.
Az olajos magvakról készült jelentésben a tanácsadó cég az EU napraforgómag-termését is 9,25 millió tonnára emelte a múlt havi 9,17 millióról, de még mindig 10%-kal elmarad a tavalyi évtől.
Helyreállt a normál állapot a Rajnán
A németországi Rajna-szakasz vízszintje meredeken emelkedett a legutóbbi esőzések után, és visszatért a normál szintre, így a teherszállító hajók teljesen megrakottan közlekedhetnek – közölték kedden hajózási szakemberek és árukereskedők.
A hetekig tartó magas hőmérséklet és a kevés csapadék augusztusban csökkentette a vízszintet Németország fő kereskedelmi vízi útvonalán, ami késéseket okozott a szállításban és megnövelte a logisztikai költségeket.
A kereskedők elmondása szerint a folyó sekély víztől sújtott utolsó északi szakaszain a referencia-vízszintek mára visszatértek a normális szintre, beleértve Köln és Duisburg közötti szakaszt is.
„A hajók már teljesen megrakottan közlekedhetnek az egész folyón” – mondta egy kereskedő. Az augusztusi alacsony vízviszonyok miatt egyes teherhajók csak körülbelül 25 százalékosan terheléssel tudtak haladni augusztusban, ami növelte a rakománytulajdonosok költségeit, akiknek több hajóra volt szükségük ugyanannak a terménymennyiségnek a szállításhoz. Félő volt, hogy a zavar erősen éreztetheti hatásait az általános német gazdasági növekedésben is – számolt be a nemzetközi mezőgazdasági szaksajtó a brit Thomson Reuters hírügynökségre hivatkozva.
A referencia vízszint a Koblenz melletti Kaub fő referenciapontján 2,51 méter volt kedden, ami jóval meghaladja a 1,5 méteres szintet, amely a gabonaszállító teherhajók teljes megrakott közlekedéséhez szükséges vízszint. Augusztusban mindössze 32 centiméterre esett vissza ez a szint, ami megzavarta a szállítást. A Rajna az áruk, köztük a gabonafélék, ásványok, szén és olajtermékek fontos szállítási útvonala.