Az egyéni gazdaságok és a társas vállalkozások 90,7 milliárd forint értékben vásároltak új mezőgazdasági gépeket és eszközöket a 2023. január–márciusi időszakban, ami 45 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi eladásokat. Ugyanebben az időszakban alkatrészekre 19,4 milliárd forintot fordítottak, ami a bázisidőszak szintjén alakult.
A géppiacon belül az erőgépek a meghatározók 62 százalékos részesedéssel, míg a munkagépek és egyéb gépek a forgalmazás 38 százalékát tették ki. A teljes értékesítésen belül a traktorok 36, a gabonakombájnok 14 százalékos arányt képviseltek.
Az ismert nyugati, kelet-közép-európai, illetve távol-keleti traktormárkákból a 2023. január–márciusi időszakban a bázisidőszakinál 134-gyel kevesebb, azaz 743 új kerekes traktor frissítette a gépparkot 32,4 milliárd forint értékben.
Közöttük a legnagyobb részarányt a 101–140 LE-s, valamint a 141–190 LE-s kategória képviselte 27, illetve 21 százalékkal. A 141–190 LE-s kategóriába tartozókból 13, a 191–260 LE-s nehéz univerzális traktorokból 4 százalékkal bővült a kereslet. A 260 LE fölötti traktorok értékesített mennyisége jelentősen nőtt, kétszerese az egy évvel korábbi eladásoknak. 2023 első három hónapjában a márkák versenyében az éllovas újra a John Deere, a második legnépszerűbb márka továbbra is a New Holland volt, és visszaszerezte 3. helyét a CLAAS.