Életmód, gasztronómia

A Diageo a költséginfláció enyhülését látja a „kétszámjegyű” megugrás után

Agrofórum Online

A Diageo alkoholgyártó vállalat költséginflációja mérséklődik az elmúlt pénzügyi év „kétszámjegyű” megugrása után – közölte a Guinness és a Johnnie Walker gyártja.

A szappantól a szeszes italokig számos terméket gyártó cégek a COVID-19 világjárvány óta küzdenek azért, hogy alacsonyan tartsák kiadásaikat, problémáikat pedig tovább súlyosbította Oroszország ukrajnai inváziója.

Tavaly ilyenkor a Diageo szerint a költségek inflációja 7-8 százalékkal nőtt a háború kezdete óta. De ez a 2023 júniusával zárult pénzügyi évben „kétszámjegyűre emelkedett” – mondta Lavanya Chandrashekar pénzügyi igazgató.

Számunkra a költségek szempontjából a legnagyobb kitettséget az energia jelenti”

– mondta, megjegyezve, hogy az energiaárak hatással voltak a műtrágyákra, a gabonafélékre, az üvegre és a szállítási költségekre.

Egy korsó Guinness, amelyet néha üvegpalackban szolgálnak fel, öt kulcsfontosságú összetevőből készül – pörkölt árpa, árpamaláta, komló, élesztő és víz. A Diageo Johnnie Walker whiskyt is készít, amelynek készítése szintén a gabonával kezdődik. A cég Baileys Irish Cream-je tej-, cukor- és kakaókivonatok felhasználásával készült.

A cukor ára eléggé emelkedett. Úgy értem, a gabonafélék sokkal magasabbak voltak, mint a történelmi szintek. Tehát tényleg az inflációt látjuk az egész szegmensben”

– mondta Chandrashekar.

A szélesebb körű infláció kilátásaira térve azt mondta: „Azt látjuk, hogy ez a mérsékeltség a következő fiskális évben legalább nem emelkedik tovább.”

Ez szűrhető le a versenytárs vállalatok legutóbbi kommunikációiból is. Az Unilever pénzügyi vezérigazgató-helyettese, Graeme Pitkethly júliusban azt mondta: „most már túl vagyunk a csúcsinfláción, de a gyorsjelentésekben szereplő számainkon belül továbbra is magas szintű árnövekedés lehet.”

Míg az energia és egyes nyersanyagok árai már egy ideje esnek, a vállalatok ennek érvényesítését saját áraikban késleltethetik, szerződéseik feltételeitől és fedezeti stratégiájuktól függően – számolt be a nemzetközi mezőgazdasági szaksajtó a brit Thomson Reuters hírügynökségre hivatkozva.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Különös objektumok emelkedtek a zalai városban, mindenki a csodájukra jár

2025. december 9. 09:10

Karácsony előtt megsokasodnak a „csodák” az országban, már csak azért is, mert az emberek könnyebben jótékonykodnak, mint máskor.

A tűzifa károsíthatja is a kályhánkat, kevesen vannak tisztában ezzel

2025. december 8. 16:10

A tűzgyújtásnak megvan a maga „trükkje”, érdemes néhány jó tanácsot megfogadni, ha a kályhánkat, kandallónkat, kazánunkat hosszú távon szeretnénk megbízhatóan használni.

Bámulatos, mire képes a hagymahéj tea – próbálja ki!

2025. december 8. 07:10

Ki gondolta volna, hogy a konyhai hulladéknak hitt hagymahéj decemberben az egyik legkeresettebb természetes erősítővé válik?

Van értelme eltüzelni a korhadt fát? A kérdés jogosabb, mint bárki gondolná

2025. december 6. 09:10

Nem mindegy, hogy milyen az a fa, amit beledobunk a kályhánkba, kandallónkba, kazánunkba? Egyáltalán nem, és egy szakértő meg is magyarázza, miért.

Ravasz trükkel kúsznak egyre feljebb az árak a magyar boltokban

2023. november 5. 07:10

Vajon az áremelésnek számít, ha bizonyos élelmiszertermékeket változatlan áron, de kisebb kiszerelésekben találhatunk meg a boltokban? Bizony az, és nem is a legelegánsabb módja a drágításnak.

Az euró gyengülését egyre jobban érzik az európai gazdák

2022. július 10. 13:37

Ha Európa és az Egyesült Államok recesszióba süllyed, és a központi bankok folytatják a kamatemelést, akkor újabb kérdések merülhetnek fel a mezőgazdaságban is.

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

2023. február 12. 08:36

Az Unilever Plc közölte, hogy továbbra is emeli csomagolt élelmiszerei árát, hogy ellensúlyozza az emelkedő ráfordítási költségeket.

Zuhanni kezdett az élelmiszer-infláció – de miért nem érzékelünk belőle semmit?

2023. július 8. 15:10

A csúcsot jelentő októberi 55 százalék után idén júniusban már „csak” bő 16 százalékkal nőttek az élelmiszerárak Magyarországon az egy évvel korábbihoz képest.