Agrárgazdaság
Agrárgazdaság

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

Agrofórum Online

Az Unilever Plc közölte, hogy továbbra is emeli csomagolt élelmiszerei árát, hogy ellensúlyozza az emelkedő ráfordítási költségeket, és enyhítse ezeket az emeléseket 2023 második felében.

A londoni székhelyű vállalat, amely többek között a Marmite élesztőkivonat alapú, többnyire pirítósra kent krémet és a Ben & Jerry’s fagylaltot készíti, a költséginfláció folytatódására számít 2023-ban is, és az első félévi nettó anyaginflációt mintegy 1,5 milliárd euróra prognosztizálja.

A csomagolt árucikkek iparága az elmúlt évben megemelte az árakat, hogy megbirkózzon a kakaótól és a napraforgóolajtól a búzáig terjedő termékek árának növekedésével. Az iparág még küzdött a COVID-korszak ellátási láncának problémáival és a nyersanyag-kiadásokkal, amikor Oroszország megtámadta Ukrajnát, tovább emelve az energia és más nyersanyagok árait.

Ami az általunk tapasztalt infláció fedezetét illeti, jelenleg a teljes költséginfláció 75%-ánál tartunk – mondta Graeme Pitkethly pénzügyi igazgató. Ennek 100% fölé kell mennie ahhoz, hogy javítsuk a bruttó árrésünket.

Bertolli termékek (fotó: instagram.com/bertollinl/)

Az élelmiszeriparban jelentős pozíciókkal rendelkező vállalat szerint az áremelések a második félévben is folytatódnak, de ez alacsonyabb ütemű lesz. „Valószínűleg túl vagyunk az infláció csúcsán, de még nem a csúcsárazáson” – mondta Pitkethly. Az alapár-növekedés a negyedik negyedévben rekord 13,3%-os volt.

Az Unileverhez tartozik a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata. Összesen csaknem 400 márka termékeit értékesítik több mint 190 országban. Napról napra 2,5 milliárd ember használja a cég termékeit. A világ 50 legnagyobb márkája közül 13 az Unilever termék portfóliójába tartozik. A cég árbevételének csaknem negyven százaléka az élelmiszeriparból származik. Főleg a főzéshez használatos termékeket gyártanak, például szószokat, olajokat és margarinokat, de fagylaltok és italok is szerepelnek a cég portfóliójában. Többek között a Bertolli, a Rama, a Magnum, a Carte d’Or, a Solero, a Lipton, a Hellmann’s és a Ben & Jerry’s márkák is a céghez tartoznak. Az Unilever globális bevételeinek hatvan százaléka a higiéniai és tisztítószerekből származik.

Közben egyébként egyes európai vállalatok azt közölték, hogy enyhítik az elmúlt években bevezetett áremeléseket, mivel az energia és egyéb nyersanyagok ugrásszerű költségei enyhültek, ami némi könnyítést jelenthet a fogyasztóknak.

Kiemelt kép: instagram.com/bertollinl/

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Késedelmesen fizet a felvásárló? Hamarosan büntethető!

2024. május 6. 08:10

2025. január 1-jétől indul a zöldség-gyümölcs, valamint sertés- és baromfiágazati, 30 napnál későbbi késedelmes fizetések szankcionálása.

Van egy ország, amely az élelmiszerek 80 százalékát importálja

2024. május 2. 12:10

Az ország területének csak kis (1,5 százaléka) százaléka művelhető, és az öntözetlen földeken csupán rövid tenyészidejű növényeket tudnak termeszteni.

A labdarúgó-Európa-bajnokság jót tehet a német agráriumnak is

2024. május 2. 10:10

Az egészséges élelmiszerekre hívta fel a figyelmet a német mezőgazdasági miniszter a labdarúgó-Európa-bajnokság kapcsán.

Most érdemes eladni a gabonát? A peches franciák és németek miatt emelkednek az árak

2024. május 2. 08:10

Az európai határidős piacokon a gabonaárak érdemi emelkedést jeleznek.

Csehország büntetni fogja a kettős minőségű élelmiszerek árusítását

2019. május 21. 08:06

Csehország már évek óta a visegrádi négyek közül a legerőteljesebben bírálja azt a gyakorlatot, miszerint számos élelmiszert a gyártók azonos csomagolásban, de eltérő összetételben árusítanak egyes országokban.

2023 az állattenyésztők éve lehet?

2023. május 11. 14:31

Jó termés esetén várhatóan már nem nő tovább az élelmiszer-vásárlás terhe.

Száz milliárd forintnyi beruházást tervez a Bonafarm

2019. május 17. 07:17

Az innovációt és a termékfejlesztést a fogyasztói igények is indokolják, hiszen a felmérések szerint a vásárlást ma már leginkább az egészséges termékek iránti kereslet, valamint a magas élelmiszerárak miatti aggodalom határozza meg.

Nincs ok az aggodalomra, az uniós élelmiszerek döntően szermaradvány-mentesek

2019. július 18. 09:33

Az európai fogyasztók negatív egészségügyi hatást okozó szermaradvány-kitettsége alacsony.