Terményárak

22 országba jut el a magyar paprika

Agrofórum Online

Idén a magyar csípős pirospaprika felvásárlása is növekedhet a piacra bevezetett új Maggi konyhai termékeknek köszönhetően.

109 tonna hazai termelőtől vásárolt édesnemes fűszerpaprika-őrleményt használt fel a Nestlé európai hálózata a Maggi konyhai termékek elkészítéséhez 2015-ben. Idén a magyar csípős pirospaprika felvásárlása is növekedhet a piacra bevezetett új termékeknek köszönhetően. Évente több mint 1700 hazai vállalkozás szállít árut vagy nyújt szolgáltatást a vállalatnak.

Magyarországon 2010 és 2014 között évente átlagosan 3058 tonna pirospaprikát állítottak elő a termelők [1]. Ennek közel 4 százalékát 141 termék előállítására használta fel világszerte a Nestlé európai hálózata. 2015-ben több mint 660 tonna termékbe került magyar édesnemes fűszerpaprika-őrlemény, amelyet Norvégiától Dél-Afrikáig 22 országba exportáltak, és közel 60 millió tányér ételt főztek Magyarországon.

A Nestlé konyhai termékeket gyártó üzletága, a Maggi a leves- és ízesítő kockák között több mint a hazai piac felét tudhatja magáénak, a paprikás kockáknál pedig még erőteljesebb piacvezető szerepet tölt be. 2015-ben a Maggi 268 tonna, azaz összesen közel 27 millió húsleveskockát adott el. 2016 áprilisában legújabb, Csípős Tyúkhúsleveskockáját vezette be hazánkban, ezzel is növelve a magyar édes és erős pirospaprika felvásárlást.

A Nestlé évről-évre nagy hangsúlyt fektet termékei fejlesztésére a kiegyensúlyozott, egészséges életmód jegyében. A Maggi fix alapok sótartalmát (az ajánlott utánsózási mennyiséget beleszámolva) az elmúlt 2 évben átlagosan több mint 30 százalékkal, míg a főzős levesek sótartalmát átlagosan 5 százalékkal csökkentette, mintegy 38 receptúrát megreformálva, így a magyar fogyasztói szokásokhoz igazodva. A termékek a szárított alapanyagoknak köszönhetően pedig tartósítószer hozzáadása nélkül készülnek.

A csípős kocka bevezetését megelőző piackutatási adatokból kiderült, hogy a magyar háztartások 83%-ára jellemző, hogy a húslevest csípős ízesítéssel készíti vagy fogyasztja. Ráadásul a vizsgált célcsoport 91%-a izgalmasnak tartja, hogy egy kis csípősséget adtak a kockához.

A Nestlé Cégcsoport az elmúlt években folyamatosan bővítette beszállítói körét, így mára már több mint 1700 magyar vállalkozással áll kapcsolatban. Az élelmiszeripari vállalat hazai és globális hálózata is jelentős megrendelője a magyar kkv-knak.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A vártnál magasabb kínálati kilátások mozgatták a piacot

2025. november 17. 16:10

Bőséges készletek és visszafogott kínai kereslet formálják a hangulatot – a piac egyelőre iránykereséssel reagál.

Alacsony forgalom mellett lett olcsóbb a búza

2025. november 9. 16:10

Vegyes irányban mozogtak a terményárak: míg Chicagóban a búza és a kukorica gyengült, Európában a kukorica drágult a héten.

Kína újra vásárol amerikai terményeket

2025. november 1. 11:10

Kína újra vásárol amerikai szóját, de a kukorica és búza kimaradt a megállapodásból – ez befolyásolja az árak alakulását.

Megint Trump-hatás a terménypiacokon

2025. október 27. 14:10

Trump újabb politikai húzása megmozgatta a terménypiacokat: az amerikai gabonák erősödtek, míg Európában vegyes volt a kép.

A TSWV rezisztenciatörő törzseinek súlyosabb kártétele

2020. március 15. 04:37

Ebben a cikkünkben a TSWV paradicsomon és paprikán okozott kártételét mutatjuk be tüzetesebben.

Mérleg szerinti tápanyagellátás a szabadföldi paprikatermesztésben I.

2021. szeptember 27. 05:40

A korszerű tápanyagellátás a paprika esetében is, mint általában a növénytermesztésben két pillérre épül, a mérlegelvű tápanyagellátásra és a fajlagos trágyaigényre.

Téli paradicsom- és paprika-palántanevelésekor tapasztalható, tápanyagellátással kapcsolatos gyakoribb hibák II.

2022. december 29. 10:34

A jó minőségű palánta alapvető feltétele a sikeres termesztésnek, különösen korai zöldséghajtatásban, ahol a nagy termesztési érték miatt csak a tökéletes minőségű, egészséges, kiváló kondíciójú növények jöhetnek számításba, amit csak szakszerű tápanyagellátás mellett lehet megnevelni.

Jelentősen esett a spanyol paradicsom ára 2018-ban

2019. március 5. 14:02

Spanyolország elégedett lehet fő európai piacaira irányuló exportjával. A Németországba irányuló szállítmányok értéke 3 százalékkal, a Franciaországba és az Egyesült Királyságba szállított árué pedig 5, illetve 3 százalékkal nőtt.