Az orosz-ukrán háború kirobbanása óta nehéz helyzetben termel a fehérorosz MTZ/Belarus traktorgyár, de mindig akad valami említésre méltó újdonságuk. Most például egy új modell érkezését készítik elő.
Immár az első részletesebb ismertetők is befutottak a helyi sajtótól az MTZ/Belarus tervezett újdonsága kapcsán. A traktor a 921.3 nevet viseli, látványosan keskeny kialakítású, és ha hozzátesszük, hogy összkerékhajtású, akkor könnyen kitalálható, hogy elsősorban a szőlőkbe és gyümölcsültetvényekbe szánja a vállalat.
Maga a 921.3 már létezett az eddigi kínálatban is, ezzel a specifikációval viszont újdonságnak számít. Új átviteli rendszerrel, számos modern komponenssel szerelték fel, a kuplung az eddiginél könnyebben kezelhető, javult a gép egyensúlya is, és még a vibrációt is sikerült csökkenteniük.
Az ablakok fóliázottak a napsugárzás hatásának csökkentése érdekében, és a tetőméret is változott, szűkítetté vált, hogy a traktor könnyebben elférjen a sorok között és az ágak alatt.
A meghajtásról D-245.5S2 dízelmotor gondoskodik, amely a belorusz OJSC UKH MMZ gyártmánya. Az erőforrás teljesítménye 95 LE, viszont csupán a Stage 2 emissziós előírásoknak felel meg, így európai uniós forgalomba nem kerülhet.
Újdonság az MTZ/Belarus háza tájáról a kartámaszba épített vezérlőpult is. Külső megjelenésében nem feltétlenül a 21. századi szintet képviseli, viszont kétségkívül praktikus, hogy a legtöbb funkció immár egy helyről vezérelhető. A haladási sebesség, az üzemmód (szállítás vagy munka), az olajáramlás, a frontra vagy hátra függesztett eszközök működtetése mind innen oldható meg.
Látványos előrelépés, hogy a kezelőkarok lényegében eltűnnek ezáltal a belső térből, az irányítás, működtetés gombokkal és joystickokkal történik. A legelső ilyen kartámaszba épített vezérlőpultot a 3322-es traktormodellbe szerelik be, mégpedig CVT (fokozatmentes) váltóval együtt. Ezután a 3522-es és 3525-ös gépek is megkapják a fejlesztést, a tervek szerint jövő tavaszig.