Gépinfo

Februári szinten a mezőgazdasági pótkocsi-piac

Agrofórum Online

Októberben 96 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 20 százalékos csökkenés 2018. azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból.

A két évvel ezelőttihez képest azonban 5 százalékos a plusz. Egy éves alapú összehasonlításban idén a júliuson kívül csak a március hozott pluszt és az is csak 2,5 százalékost. Augusztusban 27, szeptemberben pedig 16 százalékos volt a mínusz, igaz ezek még mindig elmaradnak a júniusi 42 százalékos zuhanástól. Márciustól szeptemberig egyébként mindig száznál több új mezőgazdasági pótkocsi kelt el, de ez most megszakadt azzal, hogy négy hiányzott a 100 darabhoz. Utoljára februárban adtak hasonlóan alacsony számban pótkocsikat, akkor 97-et helyeztek forgalomba.

Októberben is a március óta piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt, 23 darabbal és 24 százalékos piaci részesedéssel végeztek az élen. A Pronar 10 darabja a második, míg a Brantner 8 pótkocsija a harmadik helyhez volt elég az elmúlt hónapban. A Metal-Fach, a Farmtech, a Joskin, az Agrogép és a Zaslaw került be a havi első nyolcba. A kilencedik helyen négy márka végzett holtversenyben, mindenki három pótkocsit adott el. Ezen márkák közé a ZDT, az Oehler, a Palms és a Bagodi Mezőgép tartozik.

A teljes idei eladásokat nézve az első négy helyen a Fliegl, a Pronar, a Metal-Fach és az Agrogép áll, az előző hónaphoz hasonlóan. A Joskin azonban megelőzte az Oehler márkát és feljött az ötödik helyre. A tízes lista a 7. helytől azonban változatlan, Meprozet, Zaslaw, Farmtech és Labinprogres sorrend alakult ki.

Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 934 darabbal, ami 74 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 205 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 83, a 30 tonna felettiekből 32, a 0,75 tonna alattiakból pedig csupán 7 darabot adtak el 2019-ben eddig.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Új motorról suttognak a Fendt háza táján, ez új korszakot hoz el

2025. november 8. 13:10

Az ötödik generációs Fendt 800 Vario traktorokba már az új AGCO Power CORE80 motorok kerülnek, amelyek kiemelkedő teljesítményűek, miközben hihetetlenül takarékosak.

"A gép nem váltja ki az embert, csak jobb döntésekhez segíti" – Interjú a mesterséges intelligenciával

2025. november 7. 07:10

A mesterséges intelligencia nemcsak adatokat elemez, hanem döntéseket is segít. Interjú a jövő egyik legizgalmasabb „agrárszereplőjével”.

Egy nem szokványos vetőgép, amit kisebb gazdaságoknak érdemes kipróbálniuk

2025. november 6. 16:10

3 métertől 12 méterig terjedő változatokban egyaránt elérhető az a holland munkagép, amelyet takarónövények, repce, lóhere és fűmag vetéséhez ajánl a gyártó.

Megremeg a föld az új nagytraktor alatt, hihetetlen, mennyi lóerőt préseltek bele

2025. november 4. 16:10

Egyre-másra érkeznek a nagy bejelentések a november közepi Agritechnica kiállítás előtt, most a Case IH is elkápráztatta a gazdatársadalmat.

Újra bővült a mezőgazdasági pótkocsik értékesítése

2022. november 11. 06:38

Idén eddig összesen 1676 pótkocsi talált gazdára, ami 20,8 százalékkal több, mint a tavalyi esztendő első tíz hónapos összesített adata.

Forgatás nélküli talajművelés új szintje: Fliegl KSE 680 láncos-tárcsás borona

2025. július 14. 16:10

Külföldön már nagy sikernek örvend a Fliegl KSE 680-as típusú láncos-tárcsás boronája.

Huszonhét százalékos mínuszban a mezőgazdasági pótkocsipiac

2019. szeptember 9. 10:48

Augusztusban is a március óta piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt, 22 darabbal és 21 százalékos piaci részesedéssel végeztek az élen.

Trendek a tápanyagpótlási technológiákban - Agritechnica 2019

2020. február 26. 12:33

A szilárd műtrágyák kiszórási követelményeinek kielégítése, a műtrágya összetevők nem elégséges ismerete; a felszín lejtéséhez való igazodás és az egyenletes kijuttatás főleg a nagy szélességű gépeknél, mind nagyobb kihívást jelent a gyártó vállalatok számára.