Októberben 96 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 20 százalékos csökkenés 2018. azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból.
A két évvel ezelőttihez képest azonban 5 százalékos a plusz. Egy éves alapú összehasonlításban idén a júliuson kívül csak a március hozott pluszt és az is csak 2,5 százalékost. Augusztusban 27, szeptemberben pedig 16 százalékos volt a mínusz, igaz ezek még mindig elmaradnak a júniusi 42 százalékos zuhanástól. Márciustól szeptemberig egyébként mindig száznál több új mezőgazdasági pótkocsi kelt el, de ez most megszakadt azzal, hogy négy hiányzott a 100 darabhoz. Utoljára februárban adtak hasonlóan alacsony számban pótkocsikat, akkor 97-et helyeztek forgalomba.
Októberben is a március óta piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt, 23 darabbal és 24 százalékos piaci részesedéssel végeztek az élen. A Pronar 10 darabja a második, míg a Brantner 8 pótkocsija a harmadik helyhez volt elég az elmúlt hónapban. A Metal-Fach, a Farmtech, a Joskin, az Agrogép és a Zaslaw került be a havi első nyolcba. A kilencedik helyen négy márka végzett holtversenyben, mindenki három pótkocsit adott el. Ezen márkák közé a ZDT, az Oehler, a Palms és a Bagodi Mezőgép tartozik.
A teljes idei eladásokat nézve az első négy helyen a Fliegl, a Pronar, a Metal-Fach és az Agrogép áll, az előző hónaphoz hasonlóan. A Joskin azonban megelőzte az Oehler márkát és feljött az ötödik helyre. A tízes lista a 7. helytől azonban változatlan, Meprozet, Zaslaw, Farmtech és Labinprogres sorrend alakult ki.
Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 934 darabbal, ami 74 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 205 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 83, a 30 tonna felettiekből 32, a 0,75 tonna alattiakból pedig csupán 7 darabot adtak el 2019-ben eddig.