Életmód

Öné az egyik? Elkészült a 10 milliomodik Toyota RAV4

Agrofórum Online

10 millió darabos eladásával új mérföldkőhöz érkezett a Toyota úttörő SUV-modellje: a tekintélyes mennyiség 26 évet és öt modellgenerációt ölel fel.

Több, mint negyed évszázda, kategóriateremtő modellként a Toyota RAV4 alapozta meg a kompakt, városi SUV-k piacát, ahol azóta is világszerte a legnépszerűbb modellnek számít. A Toyota ma a sikertörténet új fejezetére készül, hiszen a minden előzetes várakozást felülmúlóan népszerű öntöltő hibrid elektromos változat mellé 2020 második felében a modell történetében először csatlakozik a RAV4 Plug-in Hybrid is.

Immáron a RAV4 is bekerüt azon Toyota modellek ’elit klubjába’, amelyek nyolc számjegyű értékesítéssel büszkélkedhetnek – a klub rangidőse, és egyben a világ legnagyobb darabszámban értékesített autója egyébiránt a Toyota Corolla, amely több, mint fél évszázad alatt lassan az 50 milliós darabszámhoz közelít.  A Toyota RAV4-ből, a világ legkelendőbb SUV-modelljéből idén februárban kelt el a 10 milliomodik darab: ez az eredmény 5 modellgenerációt ölel fel a gyártás 1994-es kezdete óta.

Globális Toyota-modellként a RAV4 minden egyes generációváltással egyre népszerűbb lett. Az új piaci szegmenst teremtő kompakt, agilis szabadidő-SUV folyamatosan fejlődött, és ezzel párhuzamosan mind több vásárló érdeklődését keltette fel. 2019-ben a RAV4 nemcsak a világ legnagyobb darabszámban eladott SUV-je volt, hanem egyben a negyedik legkelendőbb személyautója is (az első helyet tavaly is a Toyota Corolla szerezte meg, de a TOP10-be befért még a Toyota Camry is).

A hazánkban is szegmensének egyik legkelendőbb modelljének számító Toyota RAV4 legnagyobb piaca ma Észak-Amerika, ahol csak tavaly több mint félmillió (535.000) darab gazdára 2019-ben, de az európai (133.000 db) és a kínai (127.000 db) értékesítés is kiugróan erős volt. 1994 óta Európában már több mint kétmillió RAV4 kelt el, és a legutóbbi, ötödik generációs modell – ami 2019 elején jelent meg a piacon – új éves értékesítési rekordot állított fel 130.000 darabbal. Idén a RAV4 újabb fontos evolúciós lépésre készül, hiszen bemutatkozik az új RAV4 Plug-in Hybrid, amely még komolyabb lehetőségeket kínál a nulla károsanyag-kibocsátású és nulla üzemanyag-fogyasztású elektromos hajtás terén.

Ki gondolta volna?

A RAV4 alapötlete először az 1989-es Tokiói Autószalonon kiállított RAV-FOUR tanulmányban öltött testet, ahol a Toyota azonnal felmérhette, milyen igény lenne egy kompakt, összkerékhajtású modellre. És bár csak egy formai tanulmányról volt szó – vagyis a gyár semmilyen műszaki részletet nem tudott megosztani róla – a nagyközönség mégis hihetetlenül lelkesen fogadta az ötletet. 1991-ben a projekt zöld lámpát kapott, és a mérnökök nekiláttak a fejlesztésnek. Amikor aztán 1994 márciusában a Genfi Autószalonon lehullott a lepel az első generációs RAV4-esről, kevesen gondolták volna, hogy ez az újszerű jármű átformálhatja majd az autópiacot.

Pedig ez történt: az új ötletekkel és új technológiákkal megalkotott modell megteremtette a modern életstílushoz tökéletesen illő kompakt, agilis és sokoldalú szabadidőautók szegmensét. A RAV4 a terepjárók új korszakának hírnöke volt, és a piac azonnal érdeklődve fordult az újdonság felé. Az autó már a kezdetektől globális modellként készült: Japánban 1994-májusában indult meg az értékesítése, amit a következő hónapban követett az európai, az afrikai, az ausztrál és a latin-amerikai piac. Észak-Amerikában 1996 januárjában debütált a RAV4.

Az első gyártási tervek havi 4500 darabról szóltak, de már a legelső hónapban 8000 megrendelés futott be, így meg kellett duplázni a gyártási kapacitást. A RAV4 taposta ki az utat egy vadonatúj SUV-szegmens számára, és azóta is töretlen a népszerűsége: bár bemutatása óta több mint negyed évszázad telt el, az autó még 2018-ban és 2019-ben is a legkelendőbb SUV volt, sőt tavaly ez volt a negyedik legnagyobb darabszámban értékesített személyautó.

A Toyota mindig odafigyelt arra, hogy szakadatlan fejlesztésekkel kövesse a vásárlók változó ízlését és elvárásait, ezért a RAV4 folyamatosan új meg új mércét állított a minőség, a teljesítmény és a praktikum terén. Az immáron globálisan 10 milliós értékesítési darabszámban testet öltő eredmények pedig magukért beszélnek.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Segít-e a méz az érelmeszesedés megelőzésében?

2024. november 14. 13:10

A méz több mint 180 különböző vegyületet tartalmaz, valamint vitaminokat, ásványi anyagokat és természetes eredetű anyagokat.

Hallott már a 2 másodperces követési távolságról?

2024. november 13. 13:10

Ha még nem hallott, most bemutatjuk, további közlekedésszabályozási javaslatokkal együtt, amelyek az új KRESZ-be kerülhetnek.

Ezek a legjobb fafajok, ha kályhával (is) fűtünk

2024. november 12. 11:10

Melyik tűzifának van a legjobb fűtőértéke és adja a legtöbb hőt? Érdemes-e fenyőfával fűteni? Segítünk eligazodni a fafűtés alapkérdéseiben.

Mi okozhat allergiát télen?

2024. november 11. 16:10

A téli hónapokban más okoz orrdugulást és orrfolyást az embereknél, amit a fűtési szezon száraz, meleg levegője csak még jobban felerősít.

Erősebb motort kap az új Toyota Hilux

2020. június 3. 10:57

Fernando Alonso a Dakar Rallyra való felkészülés közben az új 2020-as Toyota Hiluxot is tesztelte: az élete első Dakarján szépen helytálló kétszeres F1-világbajnok pilóta egészen a tűréshatárig hajszolta a legendás pickup legújabb generációját a kőkemény terepen. Azt már most tudni lehet, hogy a vadonatúj Toyota Hilux egy új és erős 2,8 literes motort és még tovább tökéletesített futómű-geometriát is kapott.

Lendületesen bővült a hazai újautó-piac augusztusban

2019. szeptember 9. 12:46

Az összevont eladási listán augusztusban Suzuki, Ford, Volkswagen, Toyota, Opel sorrend alakult ki. A múlt havi 18 271 darabos értékesítés 24,3 százalékos éves bővülést jelent.

Fernando Alonso Toyota Hiluxot tesztelt

2019. március 30. 04:37

A Toyota Gazoo Racing versenypilótája, a Hosszútávú Világbajnokságban csapatával egy 1000 lóerős hibrid elektromos versenygéppel élen álló Fernando Alonso egy kétnapos tesztet bonyolított le a Dakar-győztes Toyota Hilux versenygéppel március 27-28-án.

Gépinfo Képgaléria

Ford - Toyota - Nissan a sorrend a pickup eladásoknál

2019. október 7. 14:27

Az első kilenc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 11,3 százalékkal bővült – derült ki a Datahouse adatiból.