Életmód, gasztronómia

Két évtized után érkezik a Toyota Highlander

Agrofórum Online

Két évtized után Európába is megérkezik a legendás Toyota Highlander, amelynek legújabb generációja a Toyota legnagyobb hibrid SUV-ja.

A kifinomult, hétüléses, és mintegy 658 literes csomagteret kínáló nagyméretű SUV kizárólag a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával lesz majd elérhető, természetesen fejlett AWD rendszerrel. A high tech full hibrid hajtásnak köszönhetően az új Highlander 244 lóerős teljesítményével és 145 g/km CO₂-kibocsátásával a szegmens legjobb teljesítmény-emisszió arányát kínálja majd.

A legendás modell érkezésével újabb összkerékhajtású hibrid szabadidő-autó gyarapítja majd a Toyota folyamatosan szélesedő európai SUV-kínálatát, amelynek belépő modellje az ugyancsak jövőre érkező Yaris Cross lesz, amelyet méretben a sláger crossover C-HR, majd az elképesztően népszerű RAV4 és az ősszel bemutatkozó RAV4 Plug-in Hybrid követ, a legnagyobb méretkategóriában pedig immáron itt lesz a Highlander – a hardcore offroaderek örömére pedig természetesen nem csupán a kínálatban marad, de idén ősszel frissül a Land Cruiser is.

A hibrid hajtás fejlesztésében szerzett 23 évnyi tapasztalatával, több, mint 15 millió eladott hibrid autóval, 9 hibrid hajtású modelljével, 4. generációs öntöltő full hybrid hajtásláncaival, valamint az SUV-piacon kivívott pozíciójával a Toyota számára minden feltétel adott volt egy sikeres, nagyméretű szabadidő-autó, a Highlander Hybrid legújabb generációjának megalkotásához, amely a modell két évtizedes történetében most először lesz kapható Európában.

A kizárólag full hibrid hajtással kapható Highlander lesz a legújabb tagja a Toyota európai SUV-kínálatának, amelyben megtalálható a D-kategóriás RAV4, a C-kategóriás C-HR és a hamarosan érkező B-kategóriás Yaris Cross is. A Toyota GA-K platformjára épített Highlander hatásosan egyesíti a Toyota SUV-k kényelmét, vezethetőségét és biztonságát, s mindezt a hibrid hajtáslánc csekély károsanyag-kibocsátásával és üzemanyag-fogyasztásával, intelligens összkerékhajtással, hatalmas térkínálattal és 2 tonnás vontatási képességgel egészíti ki.

Letisztult dizájn és belső kialakítás

A látványos könnyűfém keréktárcsákkal felszerelt, 4950 mm-es hosszú Highlander Hybrid nemcsak a prémium városi szabadidő-autók dinamikus és kifinomult stílusát, hanem egy erőteljes, nagy teljesítményű, kemény és sokoldalú terepjáró előnyeit is kínálja. Az utasteret úgy alakították ki, hogy megfeleljen a hétüléses SUV-modellek térkínálatával, praktikumával és strapabíróságával szemben támasztott elvárásoknak, ugyanakkor komfortos, prémium minőségű környezetet kínáljon az utasoknak.

A Highlander Hybrid teljes értékű hétüléses modell, hiszen második üléssora 180 mm-es sínen csúsztatható előre-hátra, így a leghátsó sorban két felnőtt is kényelmesen elfér, ráadásul a ki- és beszállás is egyszerű. A lábmozdulat-érzékelővel működtetett csomagtérajtó 658 literes teret rejt, ami nemcsak a padló alatti rekesszel bővíthető, hanem a harmadik és a második sori ülések síkba döntésével is; ezzel a rakodóteret egészen 1909 literig lehet növelni.

A Fekete és Grafit színsémákkal megrendelhető utastérben számos rakodóhelyet alakítottak ki a tervezők, és mindezt USB-csatlakozókkal egészítették ki az első és a második üléssorban. A prémium szintű felszereltség része a középkonzol 12,3 colos multimédia-képernyője (műholdas navigációval), a head-up kijelző, az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerek, a vezeték nélküli telefontöltő, az ülésszellőztetés és a kapcsolható digitális belső visszapillantó, aminek széles látószögű képéből semmit sem takarnak ki a fejtámlák és az utasok.

Meggyőző menetdinamika

A Highlander negyedik generációs full hibrid hajtása hatásosan kombinálja a 2,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor, az első és hátsó elektromotorok és a második üléssor alá beépített nikkel-metál-hidrid akkumulátor erejét. (a hátsó elektromotor az AWD-i, vagyis az intelligens összkerékhajtás része). A rendszer összesített teljesítménye 244 DIN LE*, amihez 146 g/km* legalacsonyabb CO₂-kibocsátás és 6,6 l/100 km* üzemanyag-fogyasztás társul (WLTP ciklusban mérve).

Ugyanezek az adatok az NEDC-átszámítás szerint 117 g/km* és 5,2 l/100km*, ami a szegmens legkedvezőbb teljesítmény-emisszió arányát jelenti. Az üzemmódválasztó gomb segítségével a vezető választhat az ECO, NORMAL, SPORT és TRAIL (ösvény) beállítások közül. Ez a négy üzemmód akkor is használható, ha a vezető elektromos hajtásra kapcsol. A zajcsökkentő szélvédő és első oldalablakok alkalmazásának, illetve a tetőbe, a műszerfalba és a padlóba épített hangelnyelő anyagoknak, valamint a kerékjáratok és a csomagtér burkolatainak köszönhetően  a Highlander kabinja figyelemre méltóan csendes, és ezt a benyomást tovább erősíti a full hibrid hajtás közismerten sima és halk működése.

A Highlander GA-K padlólemezére könnyű és rendkívül merev karosszéria épült, és az alacsony súlypont miatt nemcsak hihetetlenül élvezetesen lehet irányítani az új SUV-t, hanem az autópályán is kifejezetten kényelmesen lehet vele suhanni.

A legmagasabb szintű biztonság

Az új Highlander Hybrid alapfelszereltségének része a Toyota Safety Sense legújabb változata; az aktív biztonsági technológiai csomagot úgy állította össze a Toyota, hogy segítségével a lehető legtöbb közlekedési helyzetben elkerülhetők legyenek a balesetek, vagy mérsékelhető legyen a súlyosságuk. A Highlander utasait óvó Toyota Safety Sense csomagban megtalálható az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) aktív elkerülő kormányzással, valamint éjjel-nappali gyalogosészleléssel és nappali kerékpáros-észleléssel; a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC) jelzőtábla-felismeréssel (RSA); a sávkövető asszisztens (LTA); a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA); az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) és a jelzőtábla-felismerés (RSA).

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A méz, ami nem is virágból készül

2025. november 10. 16:10

Nem virágból származik, mégis az egyik legerősebb gyógyító méz: az erdei mézharmat tele van ásványi anyaggal és természetes antibiotikummal.

Lefagyaszthatjuk a kenyeret vagy sem? A válasz mindenkit meg fog lepni

2025. november 9. 11:10

A hűtőbe, fagyasztóba téve hosszabb időn keresztül megőrizhetjük ételeink minőségét. De vajon érdemes a kenyerekkel és más pékárukkal is így bánni?

Három módszer: így készül a tökéletes házi birsalmalé

2025. november 8. 14:10

Illatos, aranyló és egészséges – a házi birsalmalé a legjobb őszi ital, amit bárki könnyen elkészíthet otthon.

Fagyasztott gesztenye: a házi tartósítás titkai

2025. november 4. 11:10

Ne hagyja, hogy megromoljon az őszi termés! Így fagyassza le a gesztenyét, hogy télen is élvezhesse az ízét.

Megvan a következő generációs akkumulátor-technológia?

2023. december 27. 14:40

A Toyota FT-3e koncepció forradalmi áttörést ígér a következő generációs akkumulátoros elektromos technológiában. Az autóban alkalmazott innovatív technológiák egyesítik az energia- és adatátviteli rendszereket, átalakítva ezzel az autót egy teljesen integrált rendszerré.

Ford - Toyota - Nissan a sorrend a pickup eladásoknál

2019. október 7. 14:27

Az első kilenc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 11,3 százalékkal bővült – derült ki a Datahouse adatiból.

Új hibrid pickup-ot mutatott be a Toyota

2021. szeptember 21. 09:08

A 2022 Tundra névre hallgató modellben egy V6-os hibrid motor felel a teljesítményért a tradicionális V8 helyett. A V6-os motor korábban a Ford F-150 esetében is sikeres váltásnak bizonyult.

Durva terepkörülményekre tervezett akkumulátoros koncepcióautókat mutattak be 

2023. december 9. 15:10

A világ egyik ikonikus terepjáróra, a Land Cruiser akkumulátoros elektromos tanulmánya mellett egy akkumulátoros elektromos pickup koncepciót is bemutatott a Toyota.