Életmód, gasztronómia

A vártnál jobban teljesített a kávézólánc

Agrofórum Online

Megverte a konszenzus számait a Starbucks. A kávézóláncot üzemeltető vállalat 33 centes egy részvényre jutó eredményt ért el, ezzel 7 centtel felülteljesítette a Wall Street-i várakozásokat.

Árbevétel soron 6,2 milliárd dollárt ért el, ami 130 millió dollárral több a prognózisnál, ugyanakkor 8,1 százalékos visszaesés a tavalyi árbevételhez képest. Az organikus visszaesés az előre jelzettnél kisebb volt az Egyesült Államokban is és nemzetközileg is. Előbbi esetében a várt 12,1 százalékos visszaesés helyett csak 9 százalék volt a csökkenés, míg utóbbi esetében a várt 11,3 százalék helyett 10 százalékkal esett a forgalom. A Starbucks előfizetéses rendszerében az előfizetések 10 százalékkal nőttek a negyedévben. A működési árrés sokat romlott, a tavalyi 20,2 százalékról 12,1 százalékra mérséklődött. A zárás utáni kereskedésben 0,6 százalékot esett a Starbucks részvénye a gyorsjelentés közzétételét követően – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.

A kávézólánc a koronavírus terjedése miatt ez előző hónapokban kénytelen volt bezárni számos üzletet, és korlátozni a működést még a kiszállítások területén is a COVID-19 járvány csúcspontján, de az eladások azóta javultak, mivel a fogyasztók a cég alkalmazásából rendelték a termékeket.

Kevin Johnson vezérigazgató szerint a Starbucks árbevételének növekedése az Egyesült Államokban és Kínában, a legnagyobb növekedési piacokon, a vártnál gyorsabb volt.

A Starbucks csaknem 16 ezer kávézót működtet Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee és Evolution Fresh márkanevek alatt. A cégnek 346 ezer alkalmazottja van. Magyarországon 2010 júniusa óta van jelen a cég, az első hazai üzlet a budapesti Westend City Centerben nyílt meg. A vállalat a hazai megjelenéssel egy időben vezette be a cég 99 százalékban etikus forrásból származó kávéit. 2017-ben megnyitott az első vidéki kávézó Szegeden. A lánc dinamikusan növekszik, idén nyáron 34 kávézó működött országszerte, az elmúlt három évben csaknem háromszorosára nőtt a Starbucks egységeinek száma Magyarországon.

Kiemelt kép: stories.starbucks.com/multimedia

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A méz, ami nem is virágból készül

2025. november 10. 16:10

Nem virágból származik, mégis az egyik legerősebb gyógyító méz: az erdei mézharmat tele van ásványi anyaggal és természetes antibiotikummal.

Lefagyaszthatjuk a kenyeret vagy sem? A válasz mindenkit meg fog lepni

2025. november 9. 11:10

A hűtőbe, fagyasztóba téve hosszabb időn keresztül megőrizhetjük ételeink minőségét. De vajon érdemes a kenyerekkel és más pékárukkal is így bánni?

Három módszer: így készül a tökéletes házi birsalmalé

2025. november 8. 14:10

Illatos, aranyló és egészséges – a házi birsalmalé a legjobb őszi ital, amit bárki könnyen elkészíthet otthon.

Fagyasztott gesztenye: a házi tartósítás titkai

2025. november 4. 11:10

Ne hagyja, hogy megromoljon az őszi termés! Így fagyassza le a gesztenyét, hogy télen is élvezhesse az ízét.

Csökken Európa szerepe a BASF mezőgazdasági szegmensében

2020. március 20. 12:16

Egy évtizeddel ezelőtt, 2010-ben még a legtöbb bevételre, az összesnek csaknem a negyven százalékára az európai régióból tett szert a BASF mezőgazdasági megoldások divíziója.

Csökkentek a Rába értékesítései a mezőgazdasági szegmensben

2019. november 14. 16:47

A mezőgazdasági szegmenset illetően a Rába termékei iránti kereslet nem érte el a 2018 I-III. negyedéves szintet, a kereslet csökkenés 16,0 százalékot ért el.

Dinamikusan emelkedett a vetőmag-elállító KWS árbevétele

2020. március 5. 10:47

A cég nemrég közzétett gyorsjelentése szerint az árbevétel emelkedése a zöldség- és gabonafélék szegmens bővüléséből származik főleg.

A hús iránti igény globális növekedéséből a kereskedőcégek is profitálnak

2020. január 15. 07:42

A Cargill, más globális gabonakereskedőkhöz hasonlóan, a rosszul teljesítő eszközök leépítését tervezik és olyan üzletágakba akarnak fektetni, amelyek nagyobb haszonkulccsal kecsegtetnek. Ide tartozhat a húsipar területe.