Összesen 85 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2021 első hónapjában Magyarországon, ez 12,4 százalékos csökkenés éves alapon
A két évvel ezelőtti adathoz képest viszont 29 százalékos pluszban van a piac. Érdemes azonban figyelembe venni, hogy 2019-ben a január volt a leggyengébb hónap a mezőgazdasági pótkocsik piacán – derült ki a Datahouse adataiból. Az idén januári eladás így a tavalyi és tavalyelőtti adat közt található.
A tavalyi éves listán második helyen végzett Pronar tört az élre januárban, ugyanis 30 darabos forgalomba helyezéssel az első helyet szerezték meg. Ez 35 százalékos piaci részesedést jelent. Ráadásul a 2020. januári adathoz képest látványos duplázásról van szó, ugyanis akkor 15 darabot adtak el, míg 2019. januárjában csupán 10 darabot.
A tavaly egész évben első Fliegl 11 darabos értékesítése csak a második helyre volt elegendő. A 11 darab 13 százalékos szeletet jelentett a piaci tortából. A harmadik helyet a Metal-Fach szerezte meg 8 darabbal, azaz 9,4 százalékos piaci részesedéssel. A Brantner 5 darabos értékesítése a negyedik helyre volt elég, ők 6 százalékos piacrészt értek el ezzel az eredménnyel. Az ötödik helyen egy hármas holtverseny jött létre az Agrogép, a Bagodi mezőgép és a Cynkomet között. Mindhárom márha 3-3 darab mezőgazdasági pótkocsit értékesített. A nyolcadik helyen hat cég holtversenye alakult ki, mindegyik 2-2 darabot adott el. Ide tartozik a Labinprogres, az Farmtech, a Majevica, a Palazoglu. a PPHU Wodzinski és a Tebbe. A Top 10-es listán januárban így valójában 13 márka szerepel. Az esztendő első hónapjában összesen 23 márka helyezett forgalomba legalább egy darab mezőgazdasági pótkocsit.
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 65 darabos a piac. Ez 76 százalékos részesedést jelent. A 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 9 darabot helyeztek forgalomba, a 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 8-at, a 30 tonna felettiből pedig 3 darabot.