Gépészet

Új nyergesvontatót mutatott be a mezőgazdaság számára a Mercedes

Agrofórum Online

A mezőgazdasági termények szállítására a nagy tehergépjármű gyárak célorientált teherautókat, vontatókat gyártanak. Az új Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4x4 az egyik legmodernebb nyergesvontató a mezőgazdaság számára. Az alap járművet a német Paul Nutzfahrzeuge GmbH ráadásul még mezőgazdasági munkavégzésre is alkalmassá teszi.

1. kép: Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 nyergesvontató, 24 tonnás háromtengelyes pótkocsival

A nagyüzemi mezőgazdasági vállalatok nagy mennyiségű terménymennyiséget szállítanak a szántóföldről a magtárakba és feldolgozó létesítményekbe, néha több tíz kilométeres távolságra is. A szállítási feladatok megoldására egyre inkább nagy teherbírású, különböző kialakítású félpótkocsikat alkalmaznak, amelyeket nyergesvontató mögé kapcsolnak. A mezőgazdaság számára a Mercedes-Benz járműgyártó Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 jelzéssel új nyergesvontatót hozott forgalomba (1. kép.) A mezőgazdasági igényeknek megfelelően kialakított jármű igen jó eredménnyel teljesítette a német DLG-PowerMix-Transporttest összes követelményét.

RÉSZLETEKÉRT KATTINTSON A KÉPRE!

A Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 egy kéttengelyes, összkerékhajtású jármű. A kormányzott kerekek hidraulikus szervo kormányzásúak. A rövid vontató tengelytávja 4200 mm, bruttó tengelyterhelések 9,0 t első tengely és 10,4 t hátsó tengely, a megengedett legnagyobb haladási sebesség 80 km/h. A széles Terra gumiabroncsok méretei 560/60 R 22.5 az első tengelyen és 750/45 R 22.5 a hátsó tengelyen.

A vontatót MB OM 471 LA típusjelzésű, 6 hengeres, soros hengerelrendezésű, 4 szelepes, két vezérműtengelyes, felülszelepelt, 12,8 literes, common-rail közvetlen befecskendezésű, intercooler turbófeltöltős, dízelmotor üzemelteti, amelynek teljesítménye 375 kW (510 LE) 1800 1/min fordulatszámon és maximális nyomatéka 2500 Nm 1100 1/min fordulatszám mellett. A motor működését fejlett elektronikus motormanagement felügyeli. A motor az Euro VI környezetszennyezési előírást teljesíti a kipufogógáz visszavezetéssel, az SCR (AdBlue) technológiával, dízeloxidációs katalizátorral és részecske szűrő alkalmazásával.

A Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 automatizált sebességváltója Mercedes PowerShift 3 G280-16/17,1-0,69 típusjelzésű, 16 előre és 4 hátra sebesség fokozattal, 17,1÷0,69 áttétellel rendelkezik. A sebességváltóhoz TLT kihajtó egység is rendelhető (1. ábra). A külön olajos hűtésű kiegészítő hátsó TLT hajtás névleges fordulatszáma 1000 1/min és működtethető álló, illetve haladó vontató esetén is. A TLT hajtás akár a motor teljes teljesítményének átvitelére is képes.


1. ábra: Mercedes Benz OM 471 LA típusjelzésű dízelmotor, sebességváltóval és TLT kihajtó egységgel

A nyergesvontató kétkörös, minden kerékre ható dob-légfék berendezése 12,5/10 bar nyomású. Az integrált légfék rendszer ABS és ASR funkcióval rendelkezik, a hátsó tengely fék munkahengerei rugóerő tárolósak.

A nyergesvontató hidraulikus rendszere 210 bar nyomású, és a szivattyú maximális szállítóképessége 240 liter/min. A jármű hátulján 9 hidraulikus csatlakozó van elhelyezve (2. kép). A külső hidraulikus egységek a vezetőfülkéből joystick és nyomógombok segítségével működtethetők.


2. kép: Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 hátul nézete

Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 nyergesvontató hátul állítható magasságú, automatikus kapcsolású, csapszeges vonófejjel, valamint Scharmüller K80 gömbcsatlakozóval rendelkezik. A vonórúdterhelése maximálisan 3 tonna. és a kapcsolt félpótkocsi bruttó 27 tonnás lehet (3. kép).

A klimatizált, összkomfortos vezetőfülke, az állítható, rugózott ülés, a jól elhelyezett kezelőkarok biztosítják a gépjárművezető kényelmét. A vontató ISOBUS vezérlőrendszerrel rendelkezik, amelyet Müller Elektronik terminálon keresztül működtethet a vezető. A nyerges vontató Mekra visszapillantó biztonsági kamera rendszere 18 cm-es, színes monitoron tájékoztatja a gépkezelőt.


3. kép: Agro Muver 4×4 nyergesvontató Pöttinger nagyteljesítményű rakodó siló kocsival

A Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 nyergesvontatóból a német Paul Nutzfahrzeuge GmbH cég további kiegészítő átalakításokkal jól használható mezőgazdasági erőgépet, traktort kínál a felhasználóknak. A hidraulika rendszer továbbfejlesztésével, és a hátul elhelyezett hidraulikus hárompont-függesztő szerkezettel függesztett munkagép is üzemeltethető a nyerges vontatóval (4. kép). A mezőgazdasági követelményeknek megfelelően átalakított Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 nyergesvontatót Agro Muver 4×4 elnevezéssel forgalmazzák.


4. kép: Agro Muver 4×4 nyergesvontató talajművelő eszközzel

Felhasznált források:
http://www.dlg-test.de/tests/6416.pdf
https://www.paul-nutzfahrzeuge.de/applications.html

(Dr. Varga Vilmos – Agroforum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A forgatásos talajművelés előnyös a kultúrnövény fejlődése szempontjából

2024. november 22. 12:10

A talaj szerkezete romolhat a kenés és gyúrás szerkezetromboló hatása miatt. A szántáshoz legalkalmasabb talajállapot a nyirkos talaj.

Kétévente lehet AgrárgépShow, igazodva a nemzetközi trendekhez

2024. november 21. 14:10

A MEGFOSZ minden második évben szeretne AgrárgépShow-t szervezni a HUNGEXPO területén – januárban így a tagjaik nagy része távol marad.

Massey Ferguson 5700 M – ár/érték bajnok típusok

2024. november 20. 08:10

Az akciósan elérhető traktorok ugyanolyan minőségi alkatrészekből álló, átgondoltan felépített erőgépek, mint a nagyobb Massey Fergusonok.

Ultrasekély talajművelés a Lemken Koralin hibrid kultivátorral

2024. november 19. 17:10

Hiánypótló szerepet tölt be a Lemken Koralin hibrid kultivátor, mely az ultrasekély talajművelés területén hozott kedvező tapasztalatokat.

Mercedes-Benz V-osztály: a sikermodell még vonzóbb lett

2019. január 31. 11:18

A Mercedes-Benz V-osztály 2014-es premierje egy teljesen új tervezői szemléletről árulkodott a megjelenés, a minőségi összhatás és a biztonsági felszereltség terén. A koncepció áttörő sikerét igazolja, hogy a megjelenés óta 209 000 darab V-osztályt értékesítettek világszerte, 2018-ban pedig 64 000 eladott darabbal sikerült éves értékesítési rekordot beállítania a márkának. A 2018-as év más szempontból is sikeres volt, a Mercedes-Benz tudhatja ugyanis magáénak az egyik legfiatalabb vevőkört, illetve a stabil európai és amerikai jelenét után sikerrel vezették be a márkát az ázsiai piacokra is. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy idén a Mercedes-Benz V-osztály Indiában is megjelenik majd. A most bemutatott frissítések új lendületet biztosítanak a sikermodell számára.

Életmód Képgaléria

Nappal szántóföld, este opera - Mercedes-Benz X-osztály

2018. április 3. 07:39

A terepjáró egyedülálló a piacon, hiszen a pickupok klasszikus tulajdonságait egyesíti a Mercedes dizájnelemeivel, kényelmével és biztonságával.

Életmód Videó

Mercedes a földeken – ismét hódítana az Unimog

2019. augusztus 9. 09:50

Az UNIMOG története egészen az 1940-es évekig nyúlik vissza, s talán kevesen tudják, hogy kimondottan – a II. Világháborúban vesztes – Németország mezőgazdaságának talpra állítása volt a fő motiváció a jármű megalkotásakor.

Gépészet Képgaléria

Zöld karbonkarosszériát kapott a tuningolt Mercedes-Benz X-osztály

2021. március 9. 05:02

A Carlex Design alapos munkát végzett, a Mercedes-Benz X-osztály rendkívüli, zöld karbonkarosszériával készül és látványos belsőt kapott.