Agrárgazdaság

Magas alapanyagárakkal küzd az élelmiszeripar

Agrofórum Online

A Kraft Heinz Co. negyedéves számai meghaladták a Wall Street várakozásait szerdán, mivel a csomagolt élelmiszereket gyártó cég érezte a magasabb termékárak, valamint a csomagolt ételek és fűszerek iránti tartós kereslet hatásait.

A csomagolt élelmiszergyártók megemelték termékeik árait, hogy megküzdjenek a szállítástól és a munkaerőtől kezdve a nyersanyagokig jelentette kihívással, például a búzáig, a húsig és az étkezési olajokig és számos alapanyagnak a megugrott költségeivel. A Kraft Heinz jelentősen profitált a rágcsálnivalók és egyéb gyorsan fogyó termékek iránti erőteljes keresletből a koronavírus járvány idején, amely előtt gyenge eladásokkal küszködött, és több márka értékét dollármilliárdokkal írta le az elmúlt néhány évben.

A chicagói székhelyű vállalat, amelynek márkái közé tartozik a Philadelphia Cream Cheese és a Heinz ketchup, azt mondta, hogy a jelentésben szereplő negyedévben 3,8 százalékponttal növelték az árakat. A COVID-19-korlátozások enyhítése után az éttermek és főiskolák újranyitása szintén hozzájárult ahhoz, hogy a Kraft Heinz vendéglátóipari üzletága a világjárvány előtti szintre emelkedjen – közölte a vállalat.

A Kraft arra számít, hogy az egész éves bioértékesítés alacsony egyszámjegyű százalékos növekedést mutat a 2021-es 1,8%-os növekedéshez képest.

A Kraft 257 millió dolláros, részvényenként 21 centes nettó veszteséget jelentett a törzsrészvényeseknek, ami az 1,3 milliárd értékvesztésnek köszönhető. Egy évvel korábban 1,03 milliárd dollár, részvényenként 84 cent nettó bevételről számolt be – írta a Reuters. A nettó árbevétel 6,71 milliárd dollárra esett a december 25-ével zárult negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 6,94 milliárd dollárról, az akvizíciók és értékesítések hatása miatt. Az elemzők átlagosan 6,61 milliárd dolláros árbevételre számítottak a konszenzus szerint.

A Kraft Heinz Company fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyárt. A cég teljes bevételének 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A covid közepén sem voltak ilyen magasan az élelmiszerárak

2025. február 21. 07:10

Kellemetlenül érintett mindenkit a hír, hogy 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan 5,5%-kal haladták meg az egy évvel korábbiakat.

Lépésről lépésre: így történhet a gazdaság átadása

2025. február 16. 08:10

Az agrárium egyik legégetőbb problémája a gazdálkodói réteg elöregedése. A generációváltás sikeres megvalósítását törvény is célozza.

Igazodjon el könnyen a földforgalmi szabályok között

2025. február 11. 13:10

A NAK honlapján elérhető a Földforgalmi törvény kiadvány, mely minden eddigi hatályos módosítást tartalmaz.

Betelt a pohár: árstop lépett életbe 70 árucikkre Horvátországban

2025. február 10. 16:10

A négyszáz négyzetméternél nagyobb üzletekben az ársapkás termékek számára külön részleget kell biztosítani.

A hús iránti igény globális növekedéséből a kereskedőcégek is profitálnak

2020. január 15. 07:42

A Cargill, más globális gabonakereskedőkhöz hasonlóan, a rosszul teljesítő eszközök leépítését tervezik és olyan üzletágakba akarnak fektetni, amelyek nagyobb haszonkulccsal kecsegtetnek. Ide tartozhat a húsipar területe.

Lehet édes az élet cukor nélkül?

2018. november 21. 05:37

Aki háta mögött kívánja hagyni a cukorfogyasztást, annak lehetősége van arra, hogy a legtesthezállóbb édesítőszert megtalálja. Annak pedig, aki továbbra is a hagyományos édes ízt választja sem kell félni, persze csak akkor, ha a cukor mennyisége a napi kalóriabevitel 5 -10%-a között mozog.

Mely élelmiszeripari beruházásokra költöttek a legtöbbet?

2023. május 29. 06:46

Az élelmiszeripari beruházások értéke folyó áron a kijelölt vállalkozások körében 9 százalékkal magasabb volt 2022-ben, mint 2021-ben.

Az Aldi megvásárolta az Alföldi Tej Kokárdás márkáját

2018. február 16. 11:00

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. megvásárolta az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben.