Ezt a holland multinacionális tejszövetkezet taggyűlésén jelentették be. Ennek érdekében 2022-ben felülvizsgálják a tejszövetkezet leendő tagjaira vonatkozó felvételi szabályzatot. Egy 100 tehenet tartó gazdálkodónak jelenleg hat számjegyű összeget kell összegyűjtenie, hogy bevásároljon a szövetkezetbe, mielőtt leadhatja az első adag tejet.
Az elmúlt években azonban jelentősen csökkent a szövetkezethez tartozó aktív tejtermelők száma. A 12 707 gazdaságból, amelyek 2017 végén tejet szállítottak a FrieslandCampinának, 11 100 maradt meg 2020 év végére. Ez az aktív termelők három éven belüli 12,6 százalékos csökkenésének felel meg. A kiszállított tej mennyisége ugyanebben az időszakban 6 százalékkal csökkent.
A kapacitásokat nem használják ki teljesen, a tagok szinte menekülnek. A tejszövetkezet 2019 óta aktívan korlátozza tagvállalatainak növekedését. A társaság 2019-re és 2020-ra 1,5 százalékos bővülési felső határt vezetett be a taggazdaságok tejszállítására. Tavaly a növekedést 1,3 százalékra fékezték.
Ez sok tejtermelőnek gondokat okozott. Csak 2019-ben mintegy 400 tagvállalat váltott más tejfeldolgozóhoz, bár a szövetkezet általában jó tejárat fizetett versenytársaihoz képest. De most a FrieslandCampina láthatóan meg akarja lazítani a növekedési féket. Ennek hátterében az áll, hogy a cég a túlterheltség szakaszából már régen átcsúszott a feldolgozási kapacitások költséges kihasználatlanságába.
A tejellátást 2030-ig stabilan szeretné tartani a vállalat. A tejfeldolgozás volumenének stabilan tartásának célját immár a 2030-ig szóló vállalati stratégia határozza meg. 2020-ban ez 10,06 milliárd kg tejet jelentett. Ahhoz azonban, hogy a vállalat aktív szerepet tudjon játszani a tejtermékek növekvő világpiacán, lehetővé kell tenni a szövetkezeti tagvállalatok szállításának bővítését.
Új tagok felvételét is tervezik. Ennek érdekében a testület a következő hónapokban megfelelő javaslatokat kíván tenni a szövetkezet tagjainak és tagtanácsának.
A FrieslandCampina közgyűlésén a felügyelőbizottság elnöke, Sybren Attema azt is bejelentette, hogy Hein Schumacher vezérigazgató szerződését 2022. január 1-től további négy évvel meghosszabbítják. Attema elmondta, hogy a FrieslandCampina egy több éves átalakulás kellős közepén van. Hein Schumacher újbóli kinevezésével a nyugalom, a folytonosság és a bevezetett stratégia folytatása kerülne előtérbe a Felügyelő Bizottságban.
A FrieslandCampina Magyarországon is jelen van, a cégcsoport hazai márkája a Pöttyös Túró Rudi és a Milli tejtermékek.