Agrárközélet

Az élelmiszerboltokra koncentrál a Beyond Meat

Agrofórum Online

A Beyond Meat bevétele és nyeresége meghaladta az elemzői várakozásokat 2020 első negyedévében, derült ki a társaság gyorsjelentéséből.

Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a szupermarketekben és az élelmiszerboltokban egyre nagyobb az igény a növényi alapú húshelyettesítő termékek iránt. A cég annak ellenére tett szert ekkora bevételre, hogy az éttermek alacsony profitot termeltek a COVID-19 vírus miatt bevezetett korlátozások miatt.

A társaság azzal, hogy az Amazon Fresh-sel kötött üzletet megduplázta azon kiskereskedelmi üzletek számát ahol elérhetőek a termékeik. Most főleg élelmiszerboltokban értékesítik az árucikkeiket, ideértve a Walmartot és az Amazonhoz tartozó Whole Foods élelmiszerüzletláncot is.

„Átértelmeztük a stratégiánkat, mely most a kiskereskedelemre koncentrál. Tehát nem kivárásra játszunk, hanem azt dolgoztuk ki, hogy miként tudjuk elérni a fogyasztókat az új helyzetben” – nyilatkozta Ethan Brown vezérigazgató a Thomson Reuters hírügynökségnek.

Az éttermek bezárása és az Egyesült Államokban bevezetett kijárási korlátozások következtében súlyosan lecsökkent az értékesítés a partnereinknél, amelyek főleg éttermek voltak. Ez ahhoz vezetett, hogy a Beyond Meat-nek gyorsan újra kellett gondolni a stratégiáját.

A vendéglátóipari értékesítések márciusban körülbelül 23 százalékkal voltak alacsonyabbak a vállalat által vártnál, míg a kiskereskedelmi üzletekben történt eladások 12 százalékkal növekedtek éves alapon.

„Nem tudjuk előre jelezni, hogy mikor, illetve milyen formában folytatódik majd a normálishoz hasonló ügymenet. Fogalmunk sincs, hogy miként kezdjük meg a termékkínálatunk bővítését. Itt korábban próba- vagy tesztidőszakot terveztünk a gyorséttermeknél” – mondta Brown az elemzőknek.

A központját a kaliforniai El Segundóban működtető vállalat tavaly számos nagy horderejű üzletet kötött gyorséttermi láncokkal, köztük a McDonald’s-szal és a Dunkin’ Brands Grouppal.

A cég közölte, hogy nincs okuk arra, hogy felfüggesszék termékeik próbaidőszakát a kanadai McDonald’s-okban.

„A marhahús ára megduplázódott az elmúlt hónapban, s ez is nagy előnyhöz juttat minket a hagyományos húskereskedőkkel szemben” – tette hozzá Brown a húsárak növekedésével kapcsolatban.

Az IBES Refinitiv adatai szerint a társaság negyedéves nettó árbevétele több mint kétszeresére nőtt, 97,1 millió dollárra, az elemzők által előzőleg jósolt 88,3 millió dollár helyett. 2019 első negyedévében még csak 40,2 millió dollár árbevételt értek el. Profitsoron a tavalyi 6,6 millió dolláros veszteség 1,8 millió dolláros nyereségbe fordult.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ha gyorsan akarsz haladni, menj egyedül! – Ha messzire akarsz érni, keress társakat!

2024. november 15. 12:10

A Magyar Növényvédelmi Szövetség küldetése a növényvédőszer-gyártó vállalkozások szakmai érdekképviselete hazánkban.

Mire számíthatnak az amerikai gazdák Trump elnöksége alatt?

2024. november 12. 13:10

Donald Trumpot választották meg az Egyesült Államok 47. elnökének. Mit várhatnak tőle az amerikai mezőgazdasági termelők?

Szibéria a szemünk láttára válik mezőgazdasági nagyhatalommá?

2024. november 11. 07:10

A globális felmelegedésnek rengeteg vesztese van, de akadhat néhány nyertese is. Mi várható Oroszországban?

4 ok, amiért a kőris jobb tűzifa, mint a híre

2024. november 3. 10:10

A tűzifafajok közül a kőrisnek nincs jó híre. Pedig számos érv szól amellett, hogy éppen ezt a keményfát használjuk a kályhában vagy kandallóban.

A következő generációs élelmiszer-technológiára figyel a Starbucks

2020. május 1. 05:36

A Starbucks kereskedelmi partnerséget hoz majd létre a következő generációs élelmiszer és kiskereskedelmi technológiai vállalatokkal.

Rossz időszakon van túl a Caterpillar

2020. május 1. 06:37

A világ legnagyobb munkagép-gyártójának az árbevétele 10,6 milliárd dollár volt az első negyedében, a közleményük szerint 2016 óta nem fogyott ilyen kevés termékük.

Folyamatosan nő a borászati ágazat árbevétele

2018. november 20. 05:37

Az Opten közleménye szerint, 2015-ben a magyar borkészítő vállalkozások éves nettó árbevétele meghaladta a 102 milliárd forintot, a tavalyi évet több mint 108 milliárd forinttal zárták.

A pánikvásárlások miatt 150 ezer új alkalmazottat keresnek

2020. március 22. 06:37

Az amerikai Walmart bejelentette, hogy több mint 150 ezer dolgozót keres az Egyesült Államokban.