A Citigroup eladásra ajánlja a vegán termékeket forgalmazó vállalat részvényeit és a részvények 12 havi célárát is 123 dollárra csökkentette a bank.
Az elemzők arra számítanak, hogy a Beyond Meatet egyre nagyobb nyomás fogja érni a szektorban jelenlévő egyre intenzívebb verseny miatt. Pénteken 4,4 százalékkal csökkent a vállalat részvényeinek árfolyama – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.
A Marketscreener tőzsdei adatbázisa szerint a cég részvényeinek átlagos célárfolyama 22,7 százalékkal van a jelenlegi árfolyam szint alatt. Ezért is teszik fel egyre többen a kérdést, hogy a piac vajon túlhúzhatta az egyik legismertebb, húshelyettesítő ételeket gyártó Beyond Meat árfolyamát? A Citigroup a mostani célárfolyam-csökkentéssel is még az optimistábbak közé tartozik, ugyanis az átlagos célárfolyam 104,44 dollár részvényenként. Igaz van olyan elemző, aki a jelenlegi 135 dolláros szintnél 33 százalékkal magasabb kurzust is reálisnak tart a következő egy éven belül. A leginkább pesszimista jóslat mindeközben 67,4 százalékos árfolyamzuhanást vizionál. Húsz elemző követi a papírt és a legtöbben, kilencen tartást javasolnak, ez az átlagos ajánlás is. Csak három elemző javasol vételt, négyen-négyen alulsúlyozást és eladást mondanak.
A Beyond Meat elsődleges terméke a hamburgerekbe való húspogácsát helyettesítő, növényi alapú pogácsa. Növényi alapú kolbászt, marhahús és csirkehús helyettesítőket is készítenek. A termékek elsősorban sárgaborsó alapú fehérjéből készülnek. A Beyond Meatben egyébként Leonardo di Caprio, színész és Bill Gates, Microsoft-alapító is tulajdonos.
A cég utolsó negyedéve egyébként egész jól sikerült, amit részben azzal indokolt a vállalat, hogy a szupermarketekben és az élelmiszerboltokban egyre nagyobb az igény a növényi alapú húshelyettesítő termékek iránt. Mindezt azonban alaposan beárnyékolja, hogy az új típusú koronavírus terjedésének hatására sok vevő elfordult a húshelyettesítő ételektől, ugyanis a pánikvásárlások közepette az Egyesült Államokban a hagyományos ételek iránt nőtt meg inkább a kereslet a szupermarketekben. A helyzet enyhülése után megint fontos szempont lett a fenntarthatóság és az egészség, de az újra növekvő esetszámban nem biztos, hogy ez a vásárlói trend tartósnak és folyamatosnak bizonyul majd.
Kiemelt kép: instagram.com/beyondmeat/