Agrárközélet

Fenntarthatóbb élelmiszertermelés – a közös nevező

Corteva Agriscience

A Corteva Agriscience és a Financial Times csoport közös új kutatása szerint a fogyasztók pozitívan állnak az új mezőgazdasági technológiákhoz. A friss kutatás rávilágít, hogy a fenntarthatóság kérdése elsődleges fontosságú az európai fogyasztók és mezőgazdasági termelők számára, akik pozitívan viszonyulnak olyan innovatív technológiákhoz, amelyek alkalmasak magasabb tápértékű élelmiszerek előállítására.

Az Fenntartható Élelmiszeripari Rendszerek Európában (Sustainable Food Systems in Europe) – című tanulmányt a Corteva Agriscience megbízásából a Financial Times csoport Longitude nevű cége készítette. A tanulmány szerint a megkérdezett gazdálkodók több mint kétharmada azt tervezi, hogy az elkövetkező öt évben új növénytermesztési technológiákból származó termékeket fog felhasználni, a fogyasztók több mint fele pedig nyitott a technológia elfogadására.

A kutatás alapjául két felmérés szolgált: az egyikben 600 gazdaság tulajdonosai és vezetői vettek részt Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Romániában, az Egyesült Királyságban és Ukrajnában, a másikban pedig 2500 fogyasztót kérdeztek meg Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban és Ukrajnában.

A kutatásból az is kiderül, hogy amikor a fogyasztók fenntartható módon előállított élelmiszereket tesznek a kosarukba, leginkább a hulladék mennyiségének csökkentését, a kistermelők támogatását és a szintetikus növényvédő szerek visszafogását tartják szem előtt. A kutatás felhívja a figyelmet a fenntarthatóbb gyakorlatokat követő gazdálkodók előtt álló kihívásokra is – nevezetesen a rájuk háruló anyagi terhekre.

A tanulmány ugyanakkor azt is kimutatta, hogy a gazdálkodók több mint egynegyede szerint rövid távon a legnagyobb kihívás számukra a fogyasztói igények teljesítése, és ez ugyanolyan súllyal esik latba, mint a növényi kártevők elleni küzdelem. Felismerték azt is, hogy a társadalom nyitottan áll olyan új növénytermesztési technológiákhoz, mint például a CRISPR-Cas/génmódosítás, és tízből közel kilenc gazda úgy gondolja, hogy a fogyasztók többet fizetnének az ilyen módszerekkel előállított árukért.

Igor Teslenko, a Corteva Agriscience európai elnöke elmondta: „Ez a tanulmány is bizonyítja, hogy Európában valós igény van fenntarthatóbb élelmiszer gyártására. A Corteva Agriscience olyan helyzetben van, hogy a fenntartható mezőgazdasággal kapcsolatos párbeszéd mozgatórugója legyen – nemcsak a fogyasztói véleményt közvetíti a mezőgazdasági termelők felé, hanem a gazdálkodók szempontjait is megismerteti a fogyasztóval.”

„Nagyon jó látni, hogy a fogyasztók és a mezőgazdasági termelők pozitívan állnak az új, izgalmas lehetőségeket hordozó, nagyobb tápértékű élelmiszerek előállítására alkalmas növénytermesztési technológiákhoz, amelyek a termelők és a fogyasztók életminőségét egyaránt javítják. A fogyasztók hajlandók többet fizetni a fenntartható módon előállított élelmiszerekért, ezért az összes érdekelt szereplő – köztük az ipar – feladata, hogy támogassa ezt az ügyet.”

„A Corteva Agriscience-nél hiszünk abban, hogy minden tevékenységünkkel a fogyasztót és a mezőgazdasági termelőket szolgáljuk. Éppen ezért cégünknél a jövő termékportfóliójának kialakítása érdekében folyamatos az innováció. Integrált megoldásaink vannak, amelyekben összehangoljuk a vetőmagokat, vetőmag-technológiákat, mezőgazdasági tanácsadást és digitális megoldásokat a kedvezőbb környezetvédelmi hatású növényvédő szerekkel. Ezen megoldásokkal ügyfeleink növelhetik termelékenységüket, miközben a növekvő népesség számára megfelelő mennyiségű, egészséges élelmiszert állítanak elő” – fejezte be Igor Teslenko.

A Corteva Agriscience elkötelezett amellett, hogy figyelembe vegye a kutatás valamennyi kulcsfontosságú megállapítását, ezzel is hozzájárulva a fenntarthatóbb mezőgazdaság megteremtéséhez, és a következő generációk jobb életminőségéhez.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Hogyan tudja a gazdaság vezetője a jó alkalmazottat megtartani?

2024. december 15. 12:10

A mezőgazdaságban folyamatosan kevés a munkavállaló. A legtöbb gazdaságban probléma ez. Néhány alapvető módszer a foglalkoztatottak megtartására.

Hogyan lesz a jó zongoraművészből kiváló marketinges?

2024. december 13. 11:40

Ahhoz, hogy maradandót alkoss a munkáddal, ki kell tűnnöd az átlagból, ott kell lennie valami plusznak önmagadból is.

Alapítványi Bál

2024. december 2. 09:10

Időpont: 2025. január 24. (péntek), 18:00 óra, Helyszín: Hotel Helikon, 8360 Keszthely, Mikus Gyula sétány 5.

A sáskák tehetik tönkre az afrikai Nagy Zöld Fal-projektet?

2024. november 29. 14:10

A biztonsági helyzet is komoly akadályt jelent, mivel több terrorista csoport a projekt által érintett területeken tevékenykedik.

FARM MACHINE 2022 - Az év mezőgépe 6.

2022. április 5. 05:36

Terveink szerint a győztesekről az olvasóink számára folyamatos tájékoztatást adunk. A sorozat hatodik fejezetében a vetőgép kategória döntőseit (Lemken Solitair DT, Pöttinger Aerosem VT, Väderstad Proceed), de elsősorban a győztesét mutatjuk be.

Navigare necesse est – hajózni szükséges

2020. május 4. 18:51

Pompeius mondta ezt azoknak a hajósoknak, akik a viharos időben nem akartak útra kelni gabonával megrakott hajóikon Róma felé. Valószínűleg ő maga sem gondolta, hogy bölcseletét több mint 2000 év elteltével is felemlegetik.

Vertikális farmok lehetnek az emberiség megmentői

2019. július 17. 08:36

A növényeket termőtalaj nélküli, úgynevezett hidropóniás rendszerek segítségével termesztik, a napfényt pedig ledes világítótestek szimulálják, már-már tökéletesen.

Kényes egyensúly: gazdaságosság, fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás

2019. november 12. 08:19

A hollandiai Nunhem adott otthont a BASF 2019. október 9. és 10. között megrendezett nemzetközi sajtótájékoztatójának, amelyen a multinacionális vállalat főbb stratégiai irányvonalait mutatták be.