26℃ 16℃
szeptember 1. Egyed, Egon, Noémi, Tamara
Agrárközélet

Magyar látványkonyha nyílt Japánban

AMC

A világ egyik legnagyobb és legrangosabb Élelmiszeri és Ital Szakkiállítása a FOODEX Japan, amelyen immár 12. alkalommal szervezett közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum.

A 2019. március 5-8. között zajló, kizárólag szakmai látogatóknak szóló eseményen 14 magyar kiállító mutatkozik be, akik az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel – liba- és kacsahús, likőrök, mézek, borkülönlegességek, fagyasztott élelmiszerek – várják az érdeklődőket.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Giczi Gergely ügyvezető-helyettes, Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára, Buday Gyula, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszteri biztosa, valamint Palanovics Norbert, Magyarország tokiói nagykövete nyitotta meg a magyar standot a FOODEX Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállításon. A tokiói seregszemle az ázsiai térség egyik legnagyobb élelmiszerágazati eseménye, amelyen 2018-ban 83 országból közel 3500 kiállító mutatta be termékeit a mintegy 73 ezer látogatónak.

Az Agrármarketing Centrum fennállása óta összesen 12 alkalommal szervezett közösségi megjelenést a csendes-óceáni térség egyik legjelentősebb kereskedelmi és üzleti rendezvényén. Idén a 162 négyzetméteres standon 14 kiállító kapott lehetőséget a bemutatkozásra.

Az ázsiai piacot jól ismerő kiállítók szerint sok év szisztematikus építkezése, jelenléte kell ahhoz, hogy hosszú távú üzleti kapcsolatok lehessen kiépíteni a japán üzleti partnerekkel. Éppen ezért az Agrármarketing Centrum standján többségében a szigetországban népszerű kacsa és libatermékekkel, mézekkel, italkülönlegeségekkel, szárított zöldségekkel és fűszerekkel jelentek meg a kiállítók.

„Magyarország 2017 óta (amikor Japán volt az OMÉK díszvendége), 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat bonyolított le Japánnal, amelynek növekedése prognosztizálható. Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba, mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel félezer. Japán fontos és dinamikusan bővülő exportpiaca hazánknak, elsősorban a magyar prémium termékeknek.

Mivel Japánban a sertéshús fogyasztás mértéke fokozatosan növekedő tendenciát mutat és komoly érdeklődés mutatkozott korábban a közkedvelt mangalica mellett a vaddisznóhús iránt is, az embargó feloldása jelentős lökést adna a magyar exportnak. Hasonlóan komoly előnyt jelenthet a magyar exportőrök számára a decemberben ratifikált EU-Japán gazdasági partnerségi megállapodás, amely csaknem 640 millió embert magában foglaló nyitott kereskedelmi övezetet hoz létre, miközben felszámolja a kétoldalú árukereskedelemre kivetett vámokat és megnyitja a szolgáltatások, közbeszerzések piacát, a közös szabályrendszer és szabványok létrehozásával egyetemben.”

– mondta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője.

A standon látványkonyhával is várják az érdeklődőket, ahol naponta kétszer kacsa- és libaételeket, valamint borkülönlegességeket kóstoltatnak.

Az üzleti kapcsolatok elmélyítését várhatóan a tokiói Magyar Nagykövetségen megrendezett üzletember találkozó is segíti, amelyen a kiállítóknak lehetősége nyílik a bemutatkozásra, a potenciális üzleti partnerek tájékoztatására és tárgyalások lebonyolítására a japán üzletemberekkel.

Háttér

Japán Magyarország egyik legjelentősebb külkereskedelmi partnere. A Központi Statisztikai Hivatal által közölt adatok alapján az összes külkereskedelmi partnert tekintve Japán a 30 legjelentősebb export célországunk között szerepel 2010 óta. Az Európai Unió országain kívüli külkereskedelmi partnerek között pedig a termékforgalom alapján 190 milliárd forinttal Japán 2018-ban a 8. legjelentősebb partnerünk volt.

A KSH adatai szerint hazánk a tavalyi évben zöldségfélékből 1 171 448 kg-ot exportált a szigetországba, amely szinte duplája az egy évvel korábbi mennyiségnek (647 966 kg). Legnagyobb mennyiségben fagyasztott csemegekukoricát (717 493 kg) és szárított borsót (365 508 kg) exportáltunk.

A gyümölcsexportunkban is növekedés figyelhető meg, 2018-ban 85 421 kg mennyiségben szállítottunk gyümölcsöt, legnagyobb arányban málnát (45 100 kg) és cseresznyét-meggyet (40 321 kg). Japánba jelentős mértékű a napraforgómag olaj kivitelünk, amely 2018-ban 5 569 780 kg volt, amely jóval felülmúlta az előző évi mennyiséget. Borból a tavalyi évben 147 190 kg-ot szállítottunk Japánba.

Hústermékek tekintetében elsősorban kolbászt és hasonló húskészítményeket exportálunk (2018-ban 270 459 kg-ot). Állatok etetésére szolgáló készítmények és takarmányok közül évről-évre egyre jelentősebb a kutya- és macskaeledel kivitelünk (2018-ban 163 399 kg volt).

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Fiatalok nélkül elapad a vidéki élet – mit léphet az EU?

2025. augusztus 21. 16:10

Az EU agráriuma munkaerőhiánnyal küzd: sürgősen vonzóbbá kell tenni a gazdálkodást a fiatalok számára a jövő élelmiszerbiztonságáért.

Mit hozhat az új KAP ciklus? + podcast

2025. július 15. 16:10

A KAP átalakítása számos kérdést vet fel, ugyanakkor nehéz konkrétumokról beszélni. A BASF és NAK olyan platformot hoztak létre, ahol a témával kapcsolatos kérdéseket vitatták meg a meghívottak.

Gödöllőn kap új otthont a Mezőgazdasági Múzeum

2025. június 11. 13:10

Gödöllőre, a MATE területére költözik a Magyar Mezőgazdasági Múzeum. Az új létesítmény 2029-re készülhet el.

Akkumulátorok új élete: elindult a BASF új üzeme

2025. június 9. 13:10

A BASF új üzeme évente 40.000 EV-akkumulátor feldolgozására képes – kulcsszerepet kap az EU nyersanyagfüggetlenségi céljaiban.

A szakmaiság és a professzionalitás miatt is érdemes a kiállítóknak megjelennie az OMÉK-on

2019. június 10. 03:36

Idén szeptemberben - immár 79. alkalommal - ismét megrendezik Magyarország legnagyobb és legrégebbi agrárgazdasági eseményét, az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásárt (OMÉK). A 2019. szeptember 26-29. között a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont területén megrendezendő eseményen ezúttal az agár- és élelmiszeripari innovációk bemutatására és a szakmaiság erősítésére helyezik a hangsúlyt.

Karácsonyra is érdemes hazai édesvízi halat választani!

2021. december 18. 08:59

A magyar hal kiváló minőségű és egészséges. Erre hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) és az Agrármarketing Centrum közös sajtónyilatkozatában. A kiemelt halfogyasztási időszakban érdemes tudatosan vásárolni, és lehetőleg itthon megtermelt édesvízi halakból készült ételeket tenni a karácsonyi asztalra.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Új vezető az AMC élén

2018. július 24. 11:18

Híre ment, hogy vezetőváltás történt az Agrármarketing Centrum élén. Dr. Nagy István agrárminiszter új programot hirdetett meg, amelyben jelentős szerep hárul az Agrármarketing Centrumra is.