Az egyik jelentős német felvágottgyártó vállalat, a komoly hagyományokkal rendelkező Rügenwalder Mühle 186 éves történetében júliusban először fordult elő, hogy több vegetáriánus és vegán terméket értékesített, mint klasszikus húsalapú felvágottat vagy kolbászt.
A történelmi fordulóponthoz úgy ért az alsó-szászországi Bad Zwischenahnon működő családi vállalkozás, hogy csak 2014-ben kezdte meg a zöldségalapú hús- és a kolbászhelyettesítők gyártását.
„A koronavírus-válság további lendületet adott a növényi alapú alternatív élelmiszerrel történő tudatos táplálkozásnak” – mondja Michael Hähnel, 54 éves vezérigazgató.
Az év első felében a Rügenwalder Mühle 50 százalékkal tudta növelni vegetáriánus „húsgombócok” és a húst nem tartalmazó mortadella eladásait.
A vállalat már 2019-ben rekordot ért el, amikor 242 millió euró értékben adott el termékeket, ami majdnem 15 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest és alapvetően a vegetáriánus boom fűtötte a növekedést – írta a német Handelsblatt gazdasági lap. A Rügenwalder Mühle a német kolbászgyártók közül a hetedik legnagyobb, míg az iparág vezetője messze a Zur-Mühlen csoport, amely a Tönnies vágóhídhoz tartozik. A Tönnies a koronavírus-fertőzések miatt került a hírekbe az elmúlt hónapokban.
„Klasszikus termékeink képezik alapvetően a bázisunkat, a vegetáriánus termékekre egy plusz bevételi forrásként tekintünk” – magyarázza Hähnel.
„Hat évvel ezelőtt a Rügenwalder Mühle forradalmat indított, ami egy különösen eredményes kísérletnek bizonyult. A stratégia bevált, a piac és az értékesítés drámai módon növekedett”- magyarázza Klaus-Martin Fischer, húspiaci szakértő, az Ebner Stolz tanácsadó cég partnere. Az IRI piackutató szerint a Rügenwalder Mühle a hústermelő alternatív termékek piacvezetője Németországban, mintegy 40 százalékos piaci részesedéssel.
A „zöldséghús” iránti igény annyira megnőtt, hogy a Rügenwalder Mühle elérte kapacitási korlátait. „Idén szinte minden megrendelést teljesítettünk, de a gépparkunk egyszerűen nem elégséges a további növekedéshez” – mondja Hähnel. A családi vállalkozás ezért jelentősen bővíti kapacitásait. Idén és jövőre 20 millió eurót fordítanak további rendszerek kiépítésére.