Agrárközélet

Trendforduló a felvágottak piacán Németországban

Agrofórum Online

Az egyik jelentős német felvágottgyártó vállalat, a komoly hagyományokkal rendelkező Rügenwalder Mühle 186 éves történetében júliusban először fordult elő, hogy több vegetáriánus és vegán terméket értékesített, mint klasszikus húsalapú felvágottat vagy kolbászt.

A történelmi fordulóponthoz úgy ért az alsó-szászországi Bad Zwischenahnon működő családi vállalkozás, hogy csak 2014-ben kezdte meg a zöldségalapú hús- és a kolbászhelyettesítők gyártását.

„A koronavírus-válság további lendületet adott a növényi alapú alternatív élelmiszerrel történő tudatos táplálkozásnak” – mondja Michael Hähnel, 54 éves vezérigazgató.

Az év első felében a Rügenwalder Mühle 50 százalékkal tudta növelni vegetáriánus „húsgombócok” és a húst nem tartalmazó mortadella eladásait.

A vállalat már 2019-ben rekordot ért el, amikor 242 millió euró értékben adott el termékeket, ami majdnem 15 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest és alapvetően a vegetáriánus boom fűtötte a növekedést – írta a német Handelsblatt gazdasági lap. A Rügenwalder Mühle a német kolbászgyártók közül a hetedik legnagyobb, míg az iparág vezetője messze a Zur-Mühlen csoport, amely a Tönnies vágóhídhoz tartozik. A Tönnies a koronavírus-fertőzések miatt került a hírekbe az elmúlt hónapokban.

„Klasszikus termékeink képezik alapvetően a bázisunkat, a vegetáriánus termékekre egy plusz bevételi forrásként tekintünk” – magyarázza Hähnel.

„Hat évvel ezelőtt a Rügenwalder Mühle forradalmat indított, ami egy különösen eredményes kísérletnek bizonyult. A stratégia bevált, a piac és az értékesítés drámai módon növekedett”- magyarázza Klaus-Martin Fischer, húspiaci szakértő, az Ebner Stolz tanácsadó cég partnere. Az IRI piackutató szerint a Rügenwalder Mühle a hústermelő alternatív termékek piacvezetője Németországban, mintegy 40 százalékos piaci részesedéssel.

A „zöldséghús” iránti igény annyira megnőtt, hogy a Rügenwalder Mühle elérte kapacitási korlátait. „Idén szinte minden megrendelést teljesítettünk, de a gépparkunk egyszerűen nem elégséges a további növekedéshez” – mondja Hähnel. A családi vállalkozás ezért jelentősen bővíti kapacitásait. Idén és jövőre 20 millió eurót fordítanak további rendszerek kiépítésére.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Gödöllőn kap új otthont a Mezőgazdasági Múzeum

2025. június 11. 13:10

Gödöllőre, a MATE területére költözik a Magyar Mezőgazdasági Múzeum. Az új létesítmény 2029-re készülhet el.

Akkumulátorok új élete: elindult a BASF új üzeme

2025. június 9. 13:10

A BASF új üzeme évente 40.000 EV-akkumulátor feldolgozására képes – kulcsszerepet kap az EU nyersanyagfüggetlenségi céljaiban.

Fügepálinka, aszú, libamáj – ilyen bonbont még nem evett!

2025. június 8. 13:10

Rekordszámú nevezéssel zárult a Brillante-2025 verseny, ahol a legjobb párlatok és pálinkás bonbonok is díjazásban részesültek.

Tengerentúli kapcsolatait erősíti az Állatorvostudományi Egyetem

2025. június 3. 12:40

A Purdue Egyetemmel kötött együttműködési megállapodást az Állatorvostudományi Egyetem – cél a tudományos és oktatási jelenlét bővítése.

Nagy lehetőségek rejlenek a városi kertészetben

2020. május 17. 07:53

A tanulmány szerint a kihasználatlan zöld területek 10 százalékának bevonásával 87 375 embernek termeszthetnének elegendő mennyiségű gyümölcsöt és zöldséget.

A műtrágyaárak emelkedésének közvetett hatásai

2023. április 20. 09:26

Egy tanulmány szerint a műtrágyaárak emelkedése további 100 millió embert fenyegethet az alultápláltság veszélyével.

Kisebb profitra számít idén a Bunge

2020. május 7. 04:36

Az étkezési olajok, a cukor és a bioenergia területén is meredek csökkenésre számít a vállalat azt követően, hogy az etanol ára drámaian esett a piacon.

Eldőlt: egészségesebbek lesznek az ételek

2019. január 28. 05:37

Átlagosan 10 százalékkal csökkenti termékei cukor-, zsír- és sótartalmát 2020-ra mintegy 400 cég Spanyolországban. Ezt a kötelezettséget vállaló cégek között olyan nemzetközi márkák is megtalálhatók, mint a Coca Cola, a Lidl vagy a McDonald's.