4℃ -4℃
február 22. Gerzson, Margit, Zétény
Agrárközélet

Trendforduló a felvágottak piacán Németországban

Agrofórum Online

Az egyik jelentős német felvágottgyártó vállalat, a komoly hagyományokkal rendelkező Rügenwalder Mühle 186 éves történetében júliusban először fordult elő, hogy több vegetáriánus és vegán terméket értékesített, mint klasszikus húsalapú felvágottat vagy kolbászt.

A történelmi fordulóponthoz úgy ért az alsó-szászországi Bad Zwischenahnon működő családi vállalkozás, hogy csak 2014-ben kezdte meg a zöldségalapú hús- és a kolbászhelyettesítők gyártását.

„A koronavírus-válság további lendületet adott a növényi alapú alternatív élelmiszerrel történő tudatos táplálkozásnak” – mondja Michael Hähnel, 54 éves vezérigazgató.

Az év első felében a Rügenwalder Mühle 50 százalékkal tudta növelni vegetáriánus „húsgombócok” és a húst nem tartalmazó mortadella eladásait.

A vállalat már 2019-ben rekordot ért el, amikor 242 millió euró értékben adott el termékeket, ami majdnem 15 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest és alapvetően a vegetáriánus boom fűtötte a növekedést – írta a német Handelsblatt gazdasági lap. A Rügenwalder Mühle a német kolbászgyártók közül a hetedik legnagyobb, míg az iparág vezetője messze a Zur-Mühlen csoport, amely a Tönnies vágóhídhoz tartozik. A Tönnies a koronavírus-fertőzések miatt került a hírekbe az elmúlt hónapokban.

„Klasszikus termékeink képezik alapvetően a bázisunkat, a vegetáriánus termékekre egy plusz bevételi forrásként tekintünk” – magyarázza Hähnel.

„Hat évvel ezelőtt a Rügenwalder Mühle forradalmat indított, ami egy különösen eredményes kísérletnek bizonyult. A stratégia bevált, a piac és az értékesítés drámai módon növekedett”- magyarázza Klaus-Martin Fischer, húspiaci szakértő, az Ebner Stolz tanácsadó cég partnere. Az IRI piackutató szerint a Rügenwalder Mühle a hústermelő alternatív termékek piacvezetője Németországban, mintegy 40 százalékos piaci részesedéssel.

A „zöldséghús” iránti igény annyira megnőtt, hogy a Rügenwalder Mühle elérte kapacitási korlátait. „Idén szinte minden megrendelést teljesítettünk, de a gépparkunk egyszerűen nem elégséges a további növekedéshez” – mondja Hähnel. A családi vállalkozás ezért jelentősen bővíti kapacitásait. Idén és jövőre 20 millió eurót fordítanak további rendszerek kiépítésére.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Különleges magyar megoldásokat díjaztak, amelyek versenyképesebbé tehetik a mezőgazdaságot

2025. február 18. 14:40

Kihirdették a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat nyerteseit. A pályázók az agráriumhoz köthető problémákra keresik a választ.

EU-s agrárpolitikai konfliktust okozhat a lengyel elnökség

2025. január 28. 16:10

Lengyelország az olcsó brazil hústól és cukortól félti az uniós gazdákat. További agrártémák a vetőmag-szabályozás és az állatszállítás.

Több ezer állami ösztöndíjas hely vár a MATE-n!

2025. január 22. 15:10

A MATE minden hallgatónak magas szintű tudást biztosít. Az egyik legjobb agráregyetemen ösztöndíjas helyek várják a jelentkezőket.

Változás az AXIÁL Kft. vezetőségében

2025. január 16. 12:33

Az újonnan létesített részleg a vállalat vezetőségének munkáját segíti tanácsadással, döntéstámogatással a digitalizációs projektekre fókuszálva.

Óriási lehetőségek rejlenek az élelmiszeriparban

2023. július 2. 07:37

A 2014-2020-as támogatási időszakban az élelmiszeripar számára több mint 468 milliárd forint forrás megítélésére került sor, a mostani, 2021-2027-es ciklusban pedig még ennél is nagyobb forrással terveznek.

Újraindul az erdélyi cukorgyártás?

2023. február 2. 15:38

Újraindják az erdélyi cukorgyártást a marosludasi cukorgyár új tulajdonosai, akik a térség termesztőitől vásárolnák fel a cukorrépát.

A cukor drágult a legjobban, a tojás ára meredeken zuhant

2024. július 17. 15:10

Tizenkét hónap alatt, 2023. júniushoz viszonyítva az élelmiszerek ára 1,1%-kal, a szolgáltatásoké 9,7%-kal, az üzemanyagoké 3,2%-kal nőtt.

Élelmiszer bevásárlóközpont csak online

2020. szeptember 3. 04:36

Az új, csak online áruházi működés bevezetése a járvány alatt fellépő, élelmiszer-szállítás iránti fogyasztói igényt elégítik ki.