Agrárközélet

Trendforduló a felvágottak piacán Németországban

Agrofórum Online

Az egyik jelentős német felvágottgyártó vállalat, a komoly hagyományokkal rendelkező Rügenwalder Mühle 186 éves történetében júliusban először fordult elő, hogy több vegetáriánus és vegán terméket értékesített, mint klasszikus húsalapú felvágottat vagy kolbászt.

A történelmi fordulóponthoz úgy ért az alsó-szászországi Bad Zwischenahnon működő családi vállalkozás, hogy csak 2014-ben kezdte meg a zöldségalapú hús- és a kolbászhelyettesítők gyártását.

„A koronavírus-válság további lendületet adott a növényi alapú alternatív élelmiszerrel történő tudatos táplálkozásnak” – mondja Michael Hähnel, 54 éves vezérigazgató.

Az év első felében a Rügenwalder Mühle 50 százalékkal tudta növelni vegetáriánus „húsgombócok” és a húst nem tartalmazó mortadella eladásait.

A vállalat már 2019-ben rekordot ért el, amikor 242 millió euró értékben adott el termékeket, ami majdnem 15 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest és alapvetően a vegetáriánus boom fűtötte a növekedést – írta a német Handelsblatt gazdasági lap. A Rügenwalder Mühle a német kolbászgyártók közül a hetedik legnagyobb, míg az iparág vezetője messze a Zur-Mühlen csoport, amely a Tönnies vágóhídhoz tartozik. A Tönnies a koronavírus-fertőzések miatt került a hírekbe az elmúlt hónapokban.

„Klasszikus termékeink képezik alapvetően a bázisunkat, a vegetáriánus termékekre egy plusz bevételi forrásként tekintünk” – magyarázza Hähnel.

„Hat évvel ezelőtt a Rügenwalder Mühle forradalmat indított, ami egy különösen eredményes kísérletnek bizonyult. A stratégia bevált, a piac és az értékesítés drámai módon növekedett”- magyarázza Klaus-Martin Fischer, húspiaci szakértő, az Ebner Stolz tanácsadó cég partnere. Az IRI piackutató szerint a Rügenwalder Mühle a hústermelő alternatív termékek piacvezetője Németországban, mintegy 40 százalékos piaci részesedéssel.

A „zöldséghús” iránti igény annyira megnőtt, hogy a Rügenwalder Mühle elérte kapacitási korlátait. „Idén szinte minden megrendelést teljesítettünk, de a gépparkunk egyszerűen nem elégséges a további növekedéshez” – mondja Hähnel. A családi vállalkozás ezért jelentősen bővíti kapacitásait. Idén és jövőre 20 millió eurót fordítanak további rendszerek kiépítésére.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Változás az AXIÁL Kft. vezetőségében

2025. január 16. 12:33

Az újonnan létesített részleg a vállalat vezetőségének munkáját segíti tanácsadással, döntéstámogatással a digitalizációs projektekre fókuszálva.

Sajnálatos, de ez az élelmiszeripar jövője

2024. december 28. 14:10

Az ipari mezőgazdaság jövője lehetőségeket és egyben komoly kihívásokat teremt az élelmiszer-termelés és a klímavédelem metszéspontjában.

Mi van a „regionális élelmiszer” címke mögött?

2024. december 25. 14:10

A „regionális” címke az élelmiszerek frissességére, rövid szállítási távolságokra és jó munkakörülményekre utal. Igazak-e ezek a feltételezések?

Boldog ünnepeket!

2024. december 24. 12:00

Békés, áldott, szeretetteli karácsonyt kíván Önöknek az Agrofórum teljes szerkesztősége!

Tovább emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak

2019. június 6. 14:04

Májusban jelentősen drágultak a tejtermékek, a gabona- és a húsfélék ára pedig enyhén nőtt, miközben a cukor és a növényi olajok ára csökkent.

Dinamikusan növekedett a Cargill Brazíliában

2020. május 4. 16:47

A COVID-19 világjárvány okozta hatás, amely látványosan csökkentette az élelmiszerigényt és akadályozta a gazdasági növekedést világszerte, még fontosabbá tette a Cargill brazil jelenlétét.

Átfogó sócsökkentő programot indított a SPAR

2019. június 11. 13:03

A SPAR vizsgálja, hogy a húskészítményeken felül, az egyéb saját márkás termékkategóriáinál hol tudná a felhasznált só mennyiségét csökkenteni.

Még mindig a cukor drágulása a legdrámaibb

2024. április 19. 09:10

2024. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat.