Franciaország legnagyobb baromfipiaci csoportja, az LDC célja, hogy 2026-ig több mint háromszorosára növelje növényi alapú termékeinek mennyiségét, és nyitott az ágazatban történő felvásárlásra annak a tervnek a részeként, hogy a következő négy évben 40%-kal növelje bevételeit.
A növényi alapú élelmiszerek piaca az elmúlt években megugrott, és jelentős befektetéseket vonzott a globális agrár-élelmiszeripari csoportoktól, köztük a Nestle-től, a PepsiCo-tól és az Archer Daniels Midland-től, remélve, hogy kihasználják az egészségesebb táplálkozás irányába mutató trendet.
„Az ambíciónk, hogy kísérjük az úgynevezett flexitárius, azaz félig vegetáriánus mozgalmat azzal a céllal, hogy 2026-ra elérjük a 10 000 tonnányi előállított terméket a jelenlegi 3000 tonnáról és a 60 millió eurós értékesítést, mely pusztán organikus növekedés révén nem működik” – mondta Philippe Gelin, az LDC új vezérigazgatója. „Emellett nyitottak leszünk minden olyan lehetőségre, amely a termékek külső növekedése kapcsán felmerülhet” – tette hozzá.
A növényi alapú húshelyettesítő termékcsoport azonban továbbra is kis része marad az LDC-nek, amely elsősorban a friss baromfira és a készételekre koncentrál.
A csoport, amely 2021/22-ben 5,1 milliárd eurós árbevételt ért el, ami éves szinten 14,5%-os növekedést jelent, 2026-ra 7,0 milliárd eurót, valamint a kamat- és adózás előtti eredmény (EBITDA) 40%-os növekedését tűzi ki célul, 560 millió euróra.
Gelin nem volt hajlandó útmutatást adni a 2022/23-as pénzügyi évre, mondván, ebben a szakaszban túl sok az ismeretlen, mind a mennyiségeket, mind az árakat illetően. Az LDC arra számít, hogy a csoport baromfitermelése 12-15%-kal csökken március-augusztusban Franciaország valaha volt legrosszabb madárinfluenza-válsága miatt – számolt be a nemzetközi mezőgazdasági szaksajtó a brit Thomson Reuters hírügynökségre hivatkozva.
Gelin szerint továbbra is az ügyfelekre kell hárítania a magasabb költségek nagy részét, amelyekkel a közelmúltban megugrott a gabonaárak, amelyek a baromfitakarmány nagy részét teszik ki.