32℃ 20℃
július 23. Lenke, Brigitta, Apollinár
Agrárközélet

Kampány indult a minőségi sertéshúsfogyasztás népszerűsítéséért

AMC Sajtóközlemény, Fotó: Agrármarketing Centrum

Az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) valamint a Magyar Húsiparosok Szövetsége a minőségi sertéshús fogyasztását népszerűsíti. Az „Ünnepeljünk malaccal” szlogen és az „Egy kiváló minőségű sertéshús minden ízében különleges” jelmondat alatt megvalósuló kampány elsődleges célja a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta, a sertéságazat jelenleg is különleges kihívásokkal szembesül, hiszen a gazdasági környezet rendkívül gyorsan változik. Ezekre a folyamatokra a szakpolitikának is reagálnia kell, ezért több ízben is igyekeznek az élelmiszerágazat szereplőit a lehető legnagyobb mértékben segíteni. Az idei évben többek között a 18 milliárd forintos állatjóléti támogatás mellett, egy 2 milliárd forint értékű válságtámogatási csomaggal, valamint egy egyszeri, 2,5 milliárd forintos támogatással is a sertéstartók segítségére siettek. A mezőgazdasági szereplők likviditásának elősegítése érdekében hitelmoratóriumot és kamatsapkát is bevezettek. 

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, talán még soha nem volt ekkora szükség az összefogásra, hiszen a gazdasági körülmények hatására a sertéstartók mellett a fogyasztók helyzete is jóval nehezebbé vált az utóbbi időben. Az energiaár-robbanás következtében fellépő általános inflációs nyomás keresleti sokkot idéz elő a fogyasztásban, amit mindannyian érzünk a saját bőrünkön. Ennek ellenére szép eredménynek könyvelhetjük el, hogy a magyar sertéshús visszakerült méltó helyére, a kampány tízéves időtartama alatt az egy főre jutó sertéshús fogyasztás 10 kilogrammal nőtt Magyarországon, a készítményekkel együtt mára eléri a 33 kg/fő/év értéket. Az ügyvezető-helyettes elmondta, a mostani kampány legfőbb célja, hogy arra ösztönözze a fogyasztókat, háziasszonyokat, hogy az ünnepi időszakban, a karácsonyi bevásárláskor és a menü összeállításakor is válasszák a kiváló minőségű, magyar sertéshúst, amely döntés amellett, hogy egészségünket szolgálja, az ágazat szereplőit is támogatja.

Az ünnepi kampány részeként közterületi megjelenésekkel, járműreklámokkal, brandingelt buszmegállóval, rádióhirdetésekkel, sajtómegjelenésekkel, közösségi média bejegyzésekkel és országszerte ingyenes kóstoltatásokkal igyekeznek vásárlásra ösztönözni a fogyasztókat.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat. Két vírus; a covid és az afrikai sertéspestis (ASP), majd az orosz-ukrán háború is szélsőséges hullámzást idéz elő a piacon, amellyel nehezíti a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét. Többek között a takarmány és az energiahordozók árának növekedése nagyban megemelte az ágazat szereplőinek önköltségét, ezzel pedig a húsok, és húskészítmények árát is. Az elnök kiemelte, a karácsony közeledtével minden évben emelkedik a sertéshús fogyasztása, hiszen az ünnepi asztal elengedhetetlen kelléke hosszú idő óta. Arra kérte a fogyasztókat, hogy a nehézségek ellenére idén is keressék a megbízható forrásból érkező, kiváló minőségben előállított magyar sertéshúst és készítményeket, ezzel is segítve az ágazatot. A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltűntetni a hús eredetét kiírva vagy zászlóval, így a fogyasztók könnyen meg tudják állapítani, honnan származik az általuk választott tőkehús.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Mit hozhat az új KAP ciklus? + podcast

2025. július 15. 16:10

A KAP átalakítása számos kérdést vet fel, ugyanakkor nehéz konkrétumokról beszélni. A BASF és NAK olyan platformot hoztak létre, ahol a témával kapcsolatos kérdéseket vitatták meg a meghívottak.

Gödöllőn kap új otthont a Mezőgazdasági Múzeum

2025. június 11. 13:10

Gödöllőre, a MATE területére költözik a Magyar Mezőgazdasági Múzeum. Az új létesítmény 2029-re készülhet el.

Akkumulátorok új élete: elindult a BASF új üzeme

2025. június 9. 13:10

A BASF új üzeme évente 40.000 EV-akkumulátor feldolgozására képes – kulcsszerepet kap az EU nyersanyagfüggetlenségi céljaiban.

Fügepálinka, aszú, libamáj – ilyen bonbont még nem evett!

2025. június 8. 13:10

Rekordszámú nevezéssel zárult a Brillante-2025 verseny, ahol a legjobb párlatok és pálinkás bonbonok is díjazásban részesültek.

Virtuális disznó - valódi tor

2018. február 9. 09:00

Bárki felnevelheti saját malacát Cégénydányádon anélkül, hogy elmozdulna a foteljéből a Legyen Malacod! program keretében.

A sertéshús- és baromfihús-ágazat a járvány nagy vesztese

2020. május 27. 10:16

Mindkettőben kettős vírushatás volt érzékelhető, hiszen a sertések esetében az afrikai sertéspestis a világpiacot is jelentősen befolyásoló módon Kínában is súlyos válságot okozott, illetve a baromfikat is érintette egy komolyabb vírus.

Magyar fejlesztés segíthet a sertés PRRS betegség leküzdésében

2024. március 15. 12:10

A kutatók által kifejlesztett szekvenálási protokoll lehetővé teszi a betegség jobb megértését, ezáltal hatékonyabbá válhat az ellenőrzése, illetve megelőzése.

Mangalicák nélkül is van élet, de az nem olyan

2018. október 16. 02:47

Nem szeretem a „mi lett volna, ha” típusú gondolatokat, de Fekete Zsóka mangalica tenyésztőt hallgatva, azonban mégiscsak felmerül bennem, ha annak idején nem érkezik meg az a pár vemhes mangalica, akkor Zsóka most melyik ágazatot képviselné nemzetközi fesztiválokon?