Állattenyésztés

Kampány indult a sertéshúsfogyasztás növeléséért

MTI/AM Sajtóiroda

Elindult a sertéshúsfogyasztást ösztönző tavaszi kampány, amellyel a friss, jó minőségű magyar sertéshús fogyasztásának növelése az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum célja.

A kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a sertéshús része az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásnak. Emellett fogyasztói tudatosságra ösztönöz annak érdekében, hogy a vásárlók a megfelelő minőségű, megbízható termékeket keressék, és azt illesszék bele az egészséges táplálkozásukba – mondta el a rendezvényen az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.

Tarpataki Tamás kiemelte: fontos, hogy megkülönböztetett figyelmet fordítsunk az ágazatra, hiszen az elmúlt években számos nehezítő körülménnyel kellett megküzdeni. A helyettes államtitkár stabilnak nevezte a sertéságazat helyzetét és kiemelte, hogy a világpiaci folyamatok hatására 10 százalékkal nőtt a magyar export az élősertés és a sertéshús tekintetében is.

Tarpataki Tamás elmondta: Magyarországon az egy főre eső sertéshús és sertéskészítmény-fogyasztás 28-30 kilogramm évente. Ez az arány elmarad az európai uniós átlagfogyasztástól, körülbelül a kétharmada.

Az AMC ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy a magyar sertéshús fogyasztása biztonságos, Magyarországon csak a vaddisznóállományban mutatták ki a sertéspestis vírusát, a házisertés-állomány nem érintett. Kiemelte azt is, hogy az árak emelkedése világpiaci folyamat eredménye, nem magyar sajátosság. Giczi Gergely a fogyasztási trendek változásáról szólva elmondta: kutatások, illetve dietetikusi vélemények is alátámasztják, hogy a vörös húsok hozzájárulnak az egészséges táplálkozáshoz.

Országszerte 15 városban, hat áruházlánc üzleteiben tartanak kóstoltatásokat, részt vesznek szakmai rendezvényeken, fesztiválokon, valamint átfogó médiakampánnyal is segítik a magyar fogyasztók tájékoztatását – mondta el Giczi Gergely a 2013 óta nyolcadszor megrendezett kampányról. Hozzátette: a fogyasztásösztönzésen túl az idei kampány kiemelt figyelmet fordít az edukációra is. Olyan fontos témákkal is foglalkoznak idén, mint a sertéspestis állat-és humánegészségügyi, valamint közgazdasági vonatkozása, továbbá a környezetvédelem és a vöröshúsok fogyasztásának ügye.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke felhívta a figyelmet arra az új januári rendeletre, amely szerint a friss húsok esetében a pultokon jelezni kell a sertéshús földrajzi eredetét. Arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy tájékozódjanak a vásárlások során az előre csomagolt húsoknál éppúgy, mint a tőkehús-pultoknál. Hozzátette: a hazai eredetű húst vásárlása nemcsak a magyar gazdaság erősödéséhez járul hozzá, hanem a vásárlás ökológiai lábnyoma is kisebb lesz.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Segítség a száj- és körömfájás miatt károsult gazdálkodóknak

2025. április 1. 11:10

A ragadós száj- és körömfájás miatt nehéz helyzetbe került gazdálkodók anyagi támogatást igényelhetnek a Bérgarancia Alapból.

Száj- és körömfájás: lezárások és kényszervágások jönnek

2025. március 27. 11:10

Újabb hazai szarvasmarhatelepen igazolta a Nébih a rendkívül fertőző száj- és körömfájás jelenlétét, ezúttal Győr-Moson-Sopron vármegyében.

Tojótyúkok ketreces tartása: Csehország uniós tilalmat sürget

2025. március 16. 11:10

Csehország 2027-től betiltja ezt a tartási formát, ezért a cseh tojástermelők egyenlő versenyfeltételeket szeretnének az uniós piacon.

Madárinfluenza Csongrád-Csanádban: új gócpontot találtak

2025. március 14. 08:10

Madárinfluenza vírus jelenlétét igazolta a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) laboratóriuma Csongrád-Csanád vármegyében.

Együnk rendszeresen almát!

2018. december 6. 15:02

A rendszeres almafogyasztás immunstimuláló hatású és segíti a szellemi frissességet, mérsékli a fáradékonyságot, a stressz hatásait, a látásromlást, a fogak romlását.

2019 a beporzók éve

2019. május 1. 14:05

A „beporzók évének” nyilvánította 2019-et Nagy István agrárminiszter. A rovarok megóvása érdekében a szaktárca több intézkedést is hozott. A tavalyi méhpusztulás okait folyamatosan vizsgálja a hatóság.

Tojás – Biztonságos, finom és egészséges

2021. szeptember 23. 08:40

A Tojás Világnapja alkalmából a tojás fogyasztását népszerűsíti az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (MTTSZ). A tojás fogyasztása az utóbbi években dinamikusan növekszik, ahogy a hazai előállítás volumene is. A mostani promóció célja a tojás kiváló minőségének, értékeinek és sokszínűségének bemutatása.

Elstartolt a Hungarian Food Business Program

2021. október 11. 10:55

Online, valós idejű élelmiszeripari katalógus és eseménymenedzsment szoftvert mutatott be Hungarian Food Business Program néven az Agrármarketing Centrum a 80. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK). A szoftver célja a magyar gyártók külpiaci térnyerésének elősegítése, a mai trendeknek megfelelő, modern, átlátható és könnyen kezelhető rendszer megalkotása, mely professzionális segítséget nyújt külkereskedelmi tevékenység bővítéséhez.