Állattenyésztés

Kampány indult a sertéshúsfogyasztás növeléséért

MTI/AM Sajtóiroda

Elindult a sertéshúsfogyasztást ösztönző tavaszi kampány, amellyel a friss, jó minőségű magyar sertéshús fogyasztásának növelése az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum célja.

A kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a sertéshús része az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásnak. Emellett fogyasztói tudatosságra ösztönöz annak érdekében, hogy a vásárlók a megfelelő minőségű, megbízható termékeket keressék, és azt illesszék bele az egészséges táplálkozásukba – mondta el a rendezvényen az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.

Tarpataki Tamás kiemelte: fontos, hogy megkülönböztetett figyelmet fordítsunk az ágazatra, hiszen az elmúlt években számos nehezítő körülménnyel kellett megküzdeni. A helyettes államtitkár stabilnak nevezte a sertéságazat helyzetét és kiemelte, hogy a világpiaci folyamatok hatására 10 százalékkal nőtt a magyar export az élősertés és a sertéshús tekintetében is.

Tarpataki Tamás elmondta: Magyarországon az egy főre eső sertéshús és sertéskészítmény-fogyasztás 28-30 kilogramm évente. Ez az arány elmarad az európai uniós átlagfogyasztástól, körülbelül a kétharmada.

Az AMC ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy a magyar sertéshús fogyasztása biztonságos, Magyarországon csak a vaddisznóállományban mutatták ki a sertéspestis vírusát, a házisertés-állomány nem érintett. Kiemelte azt is, hogy az árak emelkedése világpiaci folyamat eredménye, nem magyar sajátosság. Giczi Gergely a fogyasztási trendek változásáról szólva elmondta: kutatások, illetve dietetikusi vélemények is alátámasztják, hogy a vörös húsok hozzájárulnak az egészséges táplálkozáshoz.

Országszerte 15 városban, hat áruházlánc üzleteiben tartanak kóstoltatásokat, részt vesznek szakmai rendezvényeken, fesztiválokon, valamint átfogó médiakampánnyal is segítik a magyar fogyasztók tájékoztatását – mondta el Giczi Gergely a 2013 óta nyolcadszor megrendezett kampányról. Hozzátette: a fogyasztásösztönzésen túl az idei kampány kiemelt figyelmet fordít az edukációra is. Olyan fontos témákkal is foglalkoznak idén, mint a sertéspestis állat-és humánegészségügyi, valamint közgazdasági vonatkozása, továbbá a környezetvédelem és a vöröshúsok fogyasztásának ügye.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke felhívta a figyelmet arra az új januári rendeletre, amely szerint a friss húsok esetében a pultokon jelezni kell a sertéshús földrajzi eredetét. Arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy tájékozódjanak a vásárlások során az előre csomagolt húsoknál éppúgy, mint a tőkehús-pultoknál. Hozzátette: a hazai eredetű húst vásárlása nemcsak a magyar gazdaság erősödéséhez járul hozzá, hanem a vásárlás ökológiai lábnyoma is kisebb lesz.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Hatékonyabb állattartással kevesebb antibiotikum?

2025. május 17. 16:10

A FAO szerint az állattartás hatékonyságának növelése akár 57%-kal is csökkentheti az antibiotikumhasználatot 2040-ig, megelőzve a rezisztencia terjedését.

A jövő takarmánya a rovarfehérje?

2025. május 14. 16:10

A rovarfehérje-alapú takarmányok fenntartható alternatívát kínálnak az állattenyésztésben, de vajon készen áll-e az iparág az áttörésre?

Szigorúbb védekezés: afrikai sertéspestis Szlovákiában

2025. május 9. 16:10

Szlovákiában házisertéseket is érint az ASP, ezért a magyar sertéstartóknak még szigorúbban kell betartaniuk a járványvédelmi szabályokat.

Húsvéti bárányhús: hagyomány és exportkincs

2025. április 20. 08:10

Húsvétkor sok kultúrában hagyomány a bárányhús fogyasztása, Magyarországon azonban a szerepe visszafogottabb.

Arasson sikert - 32. Bábolnai Gazdanapok

2019. augusztus 14. 11:34

Hamarosan megnyitja kapuit a több mint három évtizedes múltra visszatekintő kiállítás, a Bábolnai Gazdanapok.

Tojás – Biztonságos, finom és egészséges

2021. szeptember 23. 08:40

A Tojás Világnapja alkalmából a tojás fogyasztását népszerűsíti az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (MTTSZ). A tojás fogyasztása az utóbbi években dinamikusan növekszik, ahogy a hazai előállítás volumene is. A mostani promóció célja a tojás kiváló minőségének, értékeinek és sokszínűségének bemutatása.

Nyár, dinnye, szeletem

2018. július 20. 07:00

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is útjára indította „Nyár, dinnye, szeletem” elnevezésű dinnye fogyasztásösztönző kampányát az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az Agrárminisztérium támogatásával.

Együnk több meggyet!

2019. július 7. 11:47

A meggyfogyasztást ösztönző kampány a hétvégén Zamárdiban, a Balaton Sound Fesztiválon is tart, a fesztiválozók két napig kóstoltatják a meggyet.