5℃ 3℃
december 13. Luca, Otília, Lúcia, Éda, Tilia
Állattenyésztés

Kampány indult a sertéshúsfogyasztás növeléséért

MTI/AM Sajtóiroda

Elindult a sertéshúsfogyasztást ösztönző tavaszi kampány, amellyel a friss, jó minőségű magyar sertéshús fogyasztásának növelése az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum célja.

A kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a sertéshús része az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásnak. Emellett fogyasztói tudatosságra ösztönöz annak érdekében, hogy a vásárlók a megfelelő minőségű, megbízható termékeket keressék, és azt illesszék bele az egészséges táplálkozásukba – mondta el a rendezvényen az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.

Tarpataki Tamás kiemelte: fontos, hogy megkülönböztetett figyelmet fordítsunk az ágazatra, hiszen az elmúlt években számos nehezítő körülménnyel kellett megküzdeni. A helyettes államtitkár stabilnak nevezte a sertéságazat helyzetét és kiemelte, hogy a világpiaci folyamatok hatására 10 százalékkal nőtt a magyar export az élősertés és a sertéshús tekintetében is.

Tarpataki Tamás elmondta: Magyarországon az egy főre eső sertéshús és sertéskészítmény-fogyasztás 28-30 kilogramm évente. Ez az arány elmarad az európai uniós átlagfogyasztástól, körülbelül a kétharmada.

Az AMC ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy a magyar sertéshús fogyasztása biztonságos, Magyarországon csak a vaddisznóállományban mutatták ki a sertéspestis vírusát, a házisertés-állomány nem érintett. Kiemelte azt is, hogy az árak emelkedése világpiaci folyamat eredménye, nem magyar sajátosság. Giczi Gergely a fogyasztási trendek változásáról szólva elmondta: kutatások, illetve dietetikusi vélemények is alátámasztják, hogy a vörös húsok hozzájárulnak az egészséges táplálkozáshoz.

Országszerte 15 városban, hat áruházlánc üzleteiben tartanak kóstoltatásokat, részt vesznek szakmai rendezvényeken, fesztiválokon, valamint átfogó médiakampánnyal is segítik a magyar fogyasztók tájékoztatását – mondta el Giczi Gergely a 2013 óta nyolcadszor megrendezett kampányról. Hozzátette: a fogyasztásösztönzésen túl az idei kampány kiemelt figyelmet fordít az edukációra is. Olyan fontos témákkal is foglalkoznak idén, mint a sertéspestis állat-és humánegészségügyi, valamint közgazdasági vonatkozása, továbbá a környezetvédelem és a vöröshúsok fogyasztásának ügye.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke felhívta a figyelmet arra az új januári rendeletre, amely szerint a friss húsok esetében a pultokon jelezni kell a sertéshús földrajzi eredetét. Arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy tájékozódjanak a vásárlások során az előre csomagolt húsoknál éppúgy, mint a tőkehús-pultoknál. Hozzátette: a hazai eredetű húst vásárlása nemcsak a magyar gazdaság erősödéséhez járul hozzá, hanem a vásárlás ökológiai lábnyoma is kisebb lesz.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Rejtélyes állatok bukkantak fel a Hortobágyon, egy ismeretlen világból érkeztek

2025. december 13. 09:10

Érdemes-e és egyáltalán, etikus-e feltámasztani rég kihalt állatokat? A Hortobágyon is folynak erre vonatkozó kísérletek.

A levegőbe fecskendezett mérge is veszélyes ennek a rovarnak, már Magyarországon is megjelent

2025. november 25. 09:10

Az emberrel szemben nem agresszívabb a hazai lódarázsnál az ázsiai változat, a méhpopulációkra viszont óriási veszélyt jelent.

Tejjel fűtenek egy gazdaságban, az ötlet csak első hallásra megbotránkoztató

2025. november 24. 09:10

Nincs szó félreértésről, sem pedig értékesítési nehézségből adódó „bosszúról”, egy német faluban szándékosan használnak újfajta módszert a fűtésre.

Elképesztő! A telep, ahol a galamboknak már semmi esélyük

2025. november 24. 07:10

A gazdák már majdnem feladták, amikor bevetettek egy döbbenetes módszert – a ragadozó madarak percek alatt rendet tettek a telepen.

A szakmaiság és a professzionalitás miatt is érdemes a kiállítóknak megjelennie az OMÉK-on

2019. június 10. 03:36

Idén szeptemberben - immár 79. alkalommal - ismét megrendezik Magyarország legnagyobb és legrégebbi agrárgazdasági eseményét, az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásárt (OMÉK). A 2019. szeptember 26-29. között a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont területén megrendezendő eseményen ezúttal az agár- és élelmiszeripari innovációk bemutatására és a szakmaiság erősítésére helyezik a hangsúlyt.

Magyar mézek, szalámik sajtok New York-ban

2019. június 25. 07:50

Észak-Amerika legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, a Summer Fancy Food-on jelenik meg közösségi standdal az Agrármarketing Centrum 2019. június 23-25. között. Az elsősorban innovatív élelmiszereket bemutató new yorki-i seregszemlén hét magyar kiállító cég kínálja termékeit és szolgáltatásait az amerikai piacra jutási lehetőségek reményében.

Új vezető az AMC élén

2018. július 24. 11:18

Híre ment, hogy vezetőváltás történt az Agrármarketing Centrum élén. Dr. Nagy István agrárminiszter új programot hirdetett meg, amelyben jelentős szerep hárul az Agrármarketing Centrumra is.

Együnk több meggyet!

2019. július 7. 11:47

A meggyfogyasztást ösztönző kampány a hétvégén Zamárdiban, a Balaton Sound Fesztiválon is tart, a fesztiválozók két napig kóstoltatják a meggyet.