21℃ 15℃
július 9. Lukrécia, Veronika, Hajnalka
Állattenyésztés

Kampány indult a sertéshúsfogyasztás növeléséért

MTI/AM Sajtóiroda

Elindult a sertéshúsfogyasztást ösztönző tavaszi kampány, amellyel a friss, jó minőségű magyar sertéshús fogyasztásának növelése az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum célja.

A kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a sertéshús része az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásnak. Emellett fogyasztói tudatosságra ösztönöz annak érdekében, hogy a vásárlók a megfelelő minőségű, megbízható termékeket keressék, és azt illesszék bele az egészséges táplálkozásukba – mondta el a rendezvényen az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.

Tarpataki Tamás kiemelte: fontos, hogy megkülönböztetett figyelmet fordítsunk az ágazatra, hiszen az elmúlt években számos nehezítő körülménnyel kellett megküzdeni. A helyettes államtitkár stabilnak nevezte a sertéságazat helyzetét és kiemelte, hogy a világpiaci folyamatok hatására 10 százalékkal nőtt a magyar export az élősertés és a sertéshús tekintetében is.

Tarpataki Tamás elmondta: Magyarországon az egy főre eső sertéshús és sertéskészítmény-fogyasztás 28-30 kilogramm évente. Ez az arány elmarad az európai uniós átlagfogyasztástól, körülbelül a kétharmada.

Az AMC ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy a magyar sertéshús fogyasztása biztonságos, Magyarországon csak a vaddisznóállományban mutatták ki a sertéspestis vírusát, a házisertés-állomány nem érintett. Kiemelte azt is, hogy az árak emelkedése világpiaci folyamat eredménye, nem magyar sajátosság. Giczi Gergely a fogyasztási trendek változásáról szólva elmondta: kutatások, illetve dietetikusi vélemények is alátámasztják, hogy a vörös húsok hozzájárulnak az egészséges táplálkozáshoz.

Országszerte 15 városban, hat áruházlánc üzleteiben tartanak kóstoltatásokat, részt vesznek szakmai rendezvényeken, fesztiválokon, valamint átfogó médiakampánnyal is segítik a magyar fogyasztók tájékoztatását – mondta el Giczi Gergely a 2013 óta nyolcadszor megrendezett kampányról. Hozzátette: a fogyasztásösztönzésen túl az idei kampány kiemelt figyelmet fordít az edukációra is. Olyan fontos témákkal is foglalkoznak idén, mint a sertéspestis állat-és humánegészségügyi, valamint közgazdasági vonatkozása, továbbá a környezetvédelem és a vöröshúsok fogyasztásának ügye.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke felhívta a figyelmet arra az új januári rendeletre, amely szerint a friss húsok esetében a pultokon jelezni kell a sertéshús földrajzi eredetét. Arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy tájékozódjanak a vásárlások során az előre csomagolt húsoknál éppúgy, mint a tőkehús-pultoknál. Hozzátette: a hazai eredetű húst vásárlása nemcsak a magyar gazdaság erősödéséhez járul hozzá, hanem a vásárlás ökológiai lábnyoma is kisebb lesz.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Fűfehérje: új fehérjeforrás a tejágazatban?

2025. július 3. 14:10

Holland innováció: fűből nyert fehérje válthatja a szóját, miközben csökkentheti a nitrogénkibocsátást és a trágya mennyiségét.

Juhhimlő Romániában: mi következik?

2025. június 19. 14:10

Romániában először azonosították a juhhimlő vírusát. A betegség gyorsan terjed, és komoly gazdasági károkat okozhat az állattartóknak.

Drágulás jöhet a mézpiacon: súlyos kiesést jelentettek

2025. június 11. 11:10

Az ukrán méhészek gyenge évre és mézdrágulásra számítanak – az akácot elvitte a fagy, a napraforgó sem ígér sokat.

Modern állatmenedékek: miért hódít a plexi és a polikarbonát?

2025. június 4. 13:10

A plexi és a polikarbonát egyre népszerűbb választás az állattartók körében – nem véletlenül. Ezek a korszerű anyagok biztonságot, tartósságot és esztétikus megjelenést nyújtanak a kutyák, macskák, madarak vagy kisállatok számára kialakított otthonokban.

Magyar mézek, szalámik sajtok New York-ban

2019. június 25. 07:50

Észak-Amerika legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, a Summer Fancy Food-on jelenik meg közösségi standdal az Agrármarketing Centrum 2019. június 23-25. között. Az elsősorban innovatív élelmiszereket bemutató new yorki-i seregszemlén hét magyar kiállító cég kínálja termékeit és szolgáltatásait az amerikai piacra jutási lehetőségek reményében.

Újra képernyőn a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy

2021. október 8. 13:34

Országos médiakampányt indít a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy népszerűsítése érdekében az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) közreműködésével.

Terítéken voltak a vadhúsok

2021. szeptember 6. 09:58

Jelenleg hazánkban az egy évre jutó vadhúsfogyasztás 30 dkg/fő, amely elenyésző az uniós átlaghoz képest. Pedig, mint az a 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztiválon is elhangzott, hazánkban éves szinten mintegy 10.000 tonna vadhús képződik. Mindemellett tudni kell azt is, hogy ez a vadhús prémium minőségű, egészégügyi ellenőrzése rendkívül szigorú és fenntartható módon „keletkezik”. Érthető hát a szakma és a szaktárca azon törekvése, hogy a vadhús fogyasztását népszerűsítsék a fogyasztók körében. Bizonyára sok módon történhet ez, de az egyik legsikeresebb módja az a rendezvény volt, amelynek a Pákozdi Pagony adott otthont.

Elstartolt a Hungarian Food Business Program

2021. október 11. 10:55

Online, valós idejű élelmiszeripari katalógus és eseménymenedzsment szoftvert mutatott be Hungarian Food Business Program néven az Agrármarketing Centrum a 80. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK). A szoftver célja a magyar gyártók külpiaci térnyerésének elősegítése, a mai trendeknek megfelelő, modern, átlátható és könnyen kezelhető rendszer megalkotása, mely professzionális segítséget nyújt külkereskedelmi tevékenység bővítéséhez.