Életmód, gasztronómia

A Diageo a költséginfláció enyhülését látja a „kétszámjegyű” megugrás után

Agrofórum Online

A Diageo alkoholgyártó vállalat költséginflációja mérséklődik az elmúlt pénzügyi év „kétszámjegyű” megugrása után – közölte a Guinness és a Johnnie Walker gyártja.

A szappantól a szeszes italokig számos terméket gyártó cégek a COVID-19 világjárvány óta küzdenek azért, hogy alacsonyan tartsák kiadásaikat, problémáikat pedig tovább súlyosbította Oroszország ukrajnai inváziója.

Tavaly ilyenkor a Diageo szerint a költségek inflációja 7-8 százalékkal nőtt a háború kezdete óta. De ez a 2023 júniusával zárult pénzügyi évben „kétszámjegyűre emelkedett” – mondta Lavanya Chandrashekar pénzügyi igazgató.

Számunkra a költségek szempontjából a legnagyobb kitettséget az energia jelenti”

– mondta, megjegyezve, hogy az energiaárak hatással voltak a műtrágyákra, a gabonafélékre, az üvegre és a szállítási költségekre.

Egy korsó Guinness, amelyet néha üvegpalackban szolgálnak fel, öt kulcsfontosságú összetevőből készül – pörkölt árpa, árpamaláta, komló, élesztő és víz. A Diageo Johnnie Walker whiskyt is készít, amelynek készítése szintén a gabonával kezdődik. A cég Baileys Irish Cream-je tej-, cukor- és kakaókivonatok felhasználásával készült.

A cukor ára eléggé emelkedett. Úgy értem, a gabonafélék sokkal magasabbak voltak, mint a történelmi szintek. Tehát tényleg az inflációt látjuk az egész szegmensben”

– mondta Chandrashekar.

A szélesebb körű infláció kilátásaira térve azt mondta: „Azt látjuk, hogy ez a mérsékeltség a következő fiskális évben legalább nem emelkedik tovább.”

Ez szűrhető le a versenytárs vállalatok legutóbbi kommunikációiból is. Az Unilever pénzügyi vezérigazgató-helyettese, Graeme Pitkethly júliusban azt mondta: „most már túl vagyunk a csúcsinfláción, de a gyorsjelentésekben szereplő számainkon belül továbbra is magas szintű árnövekedés lehet.”

Míg az energia és egyes nyersanyagok árai már egy ideje esnek, a vállalatok ennek érvényesítését saját áraikban késleltethetik, szerződéseik feltételeitől és fedezeti stratégiájuktól függően – számolt be a nemzetközi mezőgazdasági szaksajtó a brit Thomson Reuters hírügynökségre hivatkozva.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Matcha-hiány: a kereslet meghaladja a kínálatot

2025. május 22. 08:10

Japánban globális keresletnövekedés okoz matcha-hiányt, miközben a termelés bővítése komoly akadályokba ütközik.

Allergia megelőzése avokádóval – tudományos áttörés?

2025. május 18. 16:10

Egy finn kutatás szerint a terhesség alatti avokádófogyasztás jelentősen csökkentheti a csecsemők ételallergiájának kockázatát.

Vita a bor körül: egészséges vagy sem?

2025. május 11. 16:10

Egy új spanyol kutatás választ adhat arra a kérdésre, hogy a mértékletes borfogyasztás valóban jót tesz-e az egészségnek.

Aranyvessző: természetes gyógyír vagy túlértékelt csodaszer?

2025. május 9. 11:10

Az aranyvessző hazánkban is ismert gyógynövény, amelyet évezredek óta használnak különféle egészségügyi problémák enyhítésére.

A nap égeti a pénzünket

2022. szeptember 12. 14:37

Az idei év az eddigieknél még égetőbb kérdéseket vetett fel nemcsak a magyar, hanem az európai gazdák számára is.

Mit tesz az EU az aszálykárok mérséklésére?

2022. augusztus 23. 14:44

A közvetlen uniós válságkezelési lépések

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

2023. február 12. 08:36

Az Unilever Plc közölte, hogy továbbra is emeli csomagolt élelmiszerei árát, hogy ellensúlyozza az emelkedő ráfordítási költségeket.

Ravasz trükkel kúsznak egyre feljebb az árak a magyar boltokban

2023. november 5. 07:10

Vajon az áremelésnek számít, ha bizonyos élelmiszertermékeket változatlan áron, de kisebb kiszerelésekben találhatunk meg a boltokban? Bizony az, és nem is a legelegánsabb módja a drágításnak.