Életmód, gasztronómia

A Diageo a költséginfláció enyhülését látja a „kétszámjegyű” megugrás után

Agrofórum Online

A Diageo alkoholgyártó vállalat költséginflációja mérséklődik az elmúlt pénzügyi év „kétszámjegyű” megugrása után – közölte a Guinness és a Johnnie Walker gyártja.

A szappantól a szeszes italokig számos terméket gyártó cégek a COVID-19 világjárvány óta küzdenek azért, hogy alacsonyan tartsák kiadásaikat, problémáikat pedig tovább súlyosbította Oroszország ukrajnai inváziója.

Tavaly ilyenkor a Diageo szerint a költségek inflációja 7-8 százalékkal nőtt a háború kezdete óta. De ez a 2023 júniusával zárult pénzügyi évben „kétszámjegyűre emelkedett” – mondta Lavanya Chandrashekar pénzügyi igazgató.

Számunkra a költségek szempontjából a legnagyobb kitettséget az energia jelenti”

– mondta, megjegyezve, hogy az energiaárak hatással voltak a műtrágyákra, a gabonafélékre, az üvegre és a szállítási költségekre.

Egy korsó Guinness, amelyet néha üvegpalackban szolgálnak fel, öt kulcsfontosságú összetevőből készül – pörkölt árpa, árpamaláta, komló, élesztő és víz. A Diageo Johnnie Walker whiskyt is készít, amelynek készítése szintén a gabonával kezdődik. A cég Baileys Irish Cream-je tej-, cukor- és kakaókivonatok felhasználásával készült.

A cukor ára eléggé emelkedett. Úgy értem, a gabonafélék sokkal magasabbak voltak, mint a történelmi szintek. Tehát tényleg az inflációt látjuk az egész szegmensben”

– mondta Chandrashekar.

A szélesebb körű infláció kilátásaira térve azt mondta: „Azt látjuk, hogy ez a mérsékeltség a következő fiskális évben legalább nem emelkedik tovább.”

Ez szűrhető le a versenytárs vállalatok legutóbbi kommunikációiból is. Az Unilever pénzügyi vezérigazgató-helyettese, Graeme Pitkethly júliusban azt mondta: „most már túl vagyunk a csúcsinfláción, de a gyorsjelentésekben szereplő számainkon belül továbbra is magas szintű árnövekedés lehet.”

Míg az energia és egyes nyersanyagok árai már egy ideje esnek, a vállalatok ennek érvényesítését saját áraikban késleltethetik, szerződéseik feltételeitől és fedezeti stratégiájuktól függően – számolt be a nemzetközi mezőgazdasági szaksajtó a brit Thomson Reuters hírügynökségre hivatkozva.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Coca-Cola új ízzel rukkol elő

2025. január 29. 17:10

A Coca-Cola új üdítőszériája nosztalgikus ízen alapszik. A termék várhatóan egy évig lesz elérhető a polcokon.

A hét legjobb takarítási trükk

2025. január 27. 12:10

A #CleanTok-on takarítási tippeket osztanak meg az emberekkel. Vannak közöttük olyanok, amelyek mindannyiunk számára hasznosak lehetnek.

Sós borok, sós pálinkák a népi gyógyászatban

2025. január 26. 12:10

A „csodaszereket” jobbára gabonából, kukoricából, burgonyából, törkölyből készítették, majd sós vízzel dúsították.

Hogyan fogyasszuk a propoliszt?

2025. január 17. 07:10

A propolisz antibakteriális tulajdonságai csökkentik a szájüregi baktériumokat és segítenek megelőzni a fogínygyulladást, fogszuvasodást és fertőzéseket.

Egy év alatt 21 százalékkal csökkent a burgonya ára

2021. május 15. 08:56

Éves viszonylatban továbbra is a napraforgó-étolaj drágult leginkább a Központi Statisztikai Hivatal inflációs kosarában szereplő élelmiszerek közül. Egy év alatt 29 százalékkal drágult az étolaj, ezután 26 százalékkal az uborka, majd 17 százalékkal a gyümölcsjoghurt drágulása emelkedik ki. Legjobban, 20,5 százalékkal a kései burgonya ára csökkent, ezt 19 százalékkal a fejes káposzta és 16 százalékos mínusszal a vöröshagyma követi.

Az euró gyengülését egyre jobban érzik az európai gazdák

2022. július 10. 13:37

Ha Európa és az Egyesült Államok recesszióba süllyed, és a központi bankok folytatják a kamatemelést, akkor újabb kérdések merülhetnek fel a mezőgazdaságban is.

Ravasz trükkel kúsznak egyre feljebb az árak a magyar boltokban

2023. november 5. 07:10

Vajon az áremelésnek számít, ha bizonyos élelmiszertermékeket változatlan áron, de kisebb kiszerelésekben találhatunk meg a boltokban? Bizony az, és nem is a legelegánsabb módja a drágításnak.

108 százalékkal drágult az alma

2020. augusztus 18. 10:05

Egyetlen év alatt az alma átlagára 297 forintról 617 forintra emelkedett, ez 108 százalékos drágulást jelent. Ha csak az idei áremelkedést nézzük, akkor az is 79 százalékos.