Életmód, gasztronómia

Ősszel érkezik a vadonatúj Toyota Hilux

Agrofórum Online

A világ kedvenc pickupja, a január és május közötti kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon is 36,7%-os piaci részesedéssel első helyen álló Toyota Hilux új generációval debütál idén ősszel.

Az új Toyota Hilux remekül egyesíti az ütős dizájnt, az új 2,8 literes motor erejét, a kiváló országúti és terepteljesítményt, valamint a személyautós kényelmet és a gazdag felszereltséget, ez pedig kifejezetten vonzó az olyan – egyre népesebb – vásárlóréteg számára, amely vegyes használatra vagy csupán szabadidős célokra keres pickupot.

A Hilux-kínálat csúcsán álló új ‘Invincible’ változat egyéni stílust és prémium szintű felszereltséget kínál, ám az autó közben szemernyit sem veszít keménységéből és robusztusságából, nem beszélve a Minőség-Tartósság-Megbízhatóság (QDR) hármasáról, ami a világ kedvenc pickupjává avatta a Hiluxot. 1968-as bemutatkozása óta a megállíthatatlan Hilux újra meg újra bebizonyítja legyőzhetetlenségét, meghódítva az Északi-sarkot, Izland vulkánjait és az Antarktiszt, 2019-ben pedig győzelmet aratva a Dakar Rallyn (2020-ban az első helyről éppen csak lemaradva a második helyet hozta el).

A modell 1 tonnás teherbírása és 3,5 tonnás vontató képessége ezentúl a négykerékhajtású változatok mindegyik felépítményéhez (szimplakabinos, extrakabinos és duplakabinos) rendelkezésre áll.

 A hűtőrács és a lökhárító új, merész és erőteljes karakterével a formatervezők látványosan átalakították a Hilux orr-részét, ami így határozottabb kiállást kölcsönöz a pickupnak, és még inkább megerősíti azt a benyomást, hogy ez a kemény, robusztus gép bárhová képes eljutni. Az új stílust még izgalmasabbá varázsolják az újonnan tervezett első és hátsó LED lámpatestek, a csiszolt felületű és feketére fényezett 18 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint az új (Érzéki Vörös II, Sötétkék és Oxid Bronz) karosszériaszínek.

Az utastér leginkább szembeszökő változása a műszeregység új kialakítása, illetve a 8 colos infotainment képernyő, amit mechanikus gombokkal és forgótárcsákkal szereltek fel, mert ezek minden vezetési helyzetben egyértelműbben kezelhetők. A továbbfejlesztett multimédia rendszer gyorsabb szoftvert kapott, és a képernyője is hamarabb reagál, az okostelefonok integrálását pedig az Apple CarPlay® és az Android Auto™ rendszerek könnyítik meg. A bőséges felszereltségi listán olyan tételek szerepelnek, mint a kulcs nélküli nyitás és nyomógombos motorindítás, a műholdas navigáció, az automatikus klímarendszer, az első-hátsó parkolássegítő szenzorok, és persze egy 9 hangszórós JBL Premium hangrendszer, ami 800 wattos, 8 csatornás erősítőt és CLARi-Fi technológiát is kínál.

A Hilux exkluzivitását rengeteg tartozék fokozza, amelyekkel a vásárlók még inkább a saját üzleti vagy szabadidős igényeikhez formálhatják autójukat. Ilyen a műanyag bukócső, a motoros mozgatású alumínium platótakaró roló, a platóhátfal-zár, a keménytető vagy a platóra épített 12 voltos elektromos csatlakozó.

 Az új Hilux hajtáslánc-kínálatában most megjelenik egy új, még erőteljesebb, 2,8 literes, 204 DIN lóerős* dízelmotor, ami saját szegmensében rendkívül versenyképessé teszi a Toyota pickupját. Az 500 Nm* forgatónyomatékú erőforrás mindössze 10,0 másodperc* alatt gyorsítja a Hiluxot álló helyzetből 100 km/órára (vagyis 2,8 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a jelenlegi 2,4 literes blokk), miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,8 l/100 km*, CO₂-kibocsátása pedig 204 g/km*.

A kettős célú és szabadidős igényeket legmagasabb szinten kielégítő új, 2,8 literes motor az extrakabinos és duplakabinos kivitelekhez lesz megrendelhető, és a vonóerőt hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó továbbítja a négy kerékhez.

Az új Hilux tervezői arra törekedtek, hogy az autó legendás off-road képességeinek megőrzése mellett is tovább finomítsák az országúti menetkényelmet. Az extrém terepviszonyok között kifejezetten hasznos, hogy a Hilux azon kevés autók egyike, amelyek még mindig masszív alvázra épülnek, és így hatásosan állnak ellen az erős csavaró erőhatásoknak.

A jármű kényelmét és vezethetőségét tovább javítják a futómű és a szervokormány fejlesztései. A felfüggesztésben elöl és hátul is áthangolt lengéscsillapítók találhatók; ez, valamint a laprugók megújult formája és az áttervezett bekötési pontok simább rugózást biztosítanak, miközben a talajegyenetlenségek vagy a kátyúk okozta ütések kevésbé érezhetők az utastérben.

A Hilux eddig is hibátlan terepképességeit most még tökéletesebbre csiszolja egy új elektronikus funkció, ami a részben önzáró mechanikus differenciálmű működését utánozza (a kétkerékhajtású modellekben); a motor alapjáratának 850-ről 650 1/perc értékre csökkentése; a precízebb reakciókkal működő gázpedál; a továbbfejlesztett VSC rendszer; illetve az új kerékelfordulás-jelző rendszer.

A Hilux-sorozat csúcsmodelljeként kínált, extrakabinos és duplakabinos kivitelben kapható Invincible modellváltozatot kifejezetten a kettős célú és a szabadidős használatra alakította ki a Toyota, hogy a vásárlók egyaránt élvezhessék a pickup szállító kapacitását, kifinomult stílusát és a legmagasabb szintű felszereltség kényelmét. Az exkluzív hűtőrács és első lökhárító, a kartervédő, a sárvédő-szélesítés, a külső kilincs, a keréktárcsa és a platóhátfal dizájnja kifejezetten az Invincible változathoz készült.

Ami az utastér kialakítását illeti, az Invincible változat alapja a High felszereltség, amit exkluzív műszeregység, illetve fekete metálfényezésű és feketére krómozott betétek egészítenek ki, sőt még az intelligens kulcs kialakítása is egyedi. A duplakabinos kivitelben ‘tiszta kék’ fény világítja meg az első és hátsó ajtókárpitokat, és a különleges enteriőrt kéttónusú, perforált bőr üléskárpitok teszik teljessé.

*Korellált NEDC ciklusban, a végső homologizáció előtt.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A méz, ami nem is virágból készül

2025. november 10. 16:10

Nem virágból származik, mégis az egyik legerősebb gyógyító méz: az erdei mézharmat tele van ásványi anyaggal és természetes antibiotikummal.

Lefagyaszthatjuk a kenyeret vagy sem? A válasz mindenkit meg fog lepni

2025. november 9. 11:10

A hűtőbe, fagyasztóba téve hosszabb időn keresztül megőrizhetjük ételeink minőségét. De vajon érdemes a kenyerekkel és más pékárukkal is így bánni?

Három módszer: így készül a tökéletes házi birsalmalé

2025. november 8. 14:10

Illatos, aranyló és egészséges – a házi birsalmalé a legjobb őszi ital, amit bárki könnyen elkészíthet otthon.

Fagyasztott gesztenye: a házi tartósítás titkai

2025. november 4. 11:10

Ne hagyja, hogy megromoljon az őszi termés! Így fagyassza le a gesztenyét, hogy télen is élvezhesse az ízét.

A Toyota hosszú távon biztosítja a Land Cruiser 70 túlélését

2024. január 29. 11:40

A márka globális haszonjármű-kínálatának egyik sarokkövét, a 2,8 literes, soros négyhengeres dízelmotort építette be kiforrott sikermodelljébe a Toyota. A Land Cruiser 70-es széria ezzel a régi-új hajtáslánccal tér vissza szülőföldjére, Japánba.

A Toyota vadonatúj SUV-okkal lepett meg mindenkit

2023. december 13. 09:10

A Toyota első Európában is elérhető, dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a nagyméretű SUV bZ4X után újabb tisztán elektromos SUV-val jelentkezik jövőre, ezúttal a kompakt crossoverek kedvelőit megcélozva.

Újabb limitált szériás Toyota Hilux érkezik

2018. április 24. 13:50

A Toyotának úgy látszik bejöttek a világ legnépszerűbb pickupja, a Hilux születésének 50. évfordulójáról megemlékező limitált szériás sorozatok.

Kevesebb mint felére zuhant a személyautó- és kishaszonjármű-piac

2020. június 5. 04:36

A márkák sorrendjét a Ford vezeti a Toyota és a Volkswagen előtt az első öt hónap adatai alapján.