Három százalékkal szűkült a júniusban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma – derült ki a Datahouse adatiból.
Az elmúlt hónapban 15 803 jármű kapott rendszámot az előző kategóriákban. Idén a június volt az első hónap, hogy éves alapon visszaesett a piac. A két évvel ezelőtti júniushoz képest 26 százalékos pluszt mutatnak az adatok.
Összesen 87 447 járművet adtak el ezen a piacon eddig ebben az évben. Ez éves alapok 8 százalékos növekedést, a két évvel ezelőttihez képest látványosabb 37 százalékos a bővülés.
Az összevont listán októberben Suzuki, Ford, Opel sorrend alakult ki a dobogón. A teljes tíz hónap dobogósait nézve is ugyanez a sorrend.
A tavalyhoz képest 32 százalékkal 2980 darabosra bővült pick-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 50 százalékos piaci részesedéssel a január-június időszak adatai alapján. Második a Toyota Hilux 19 százalékos piacrésszel. A harmadik helyen a Nissan Navara áll 14 százalékos piaci részesedéssel.
A szegmensek közötti versenyt 31 százalékos piaci részesedéssel vezető és egy év alatt 4 százalékkal 27 472 darabosra bővülő SUV-piacon az első hat helyezett sorrendje ugyanaz mint egy hónappal ezelőtt. A hetedik helyre feljött a Toyota RAV4, amely május végén még a kilencedik helyen állt. A Renault Captur is két helyet javított egy hónap alatt az év eddigi összesített versenyében. Az Opel Mokka X a nyolcadikról a kilencedik pozícióba csúszott vissza, mag a Hyundai Kona három helyet rontott. Az Esztergomban készülő Suzuki Vitara egyébként 5093 darabbal vezeti szegmenst.
Az éves alapon 29 százalékkal 6640 darabra bővülő furgon-piacon továbbra is a Ford Transit az első, a Fiat Ducato a második, míg a Renault Master is harmadik volt egy hónappal ezelőtt. A három típus 22, 12, illetve 11 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik
„A kishaszon jármű piac emelkedést mutatott, de időarányosan elmarad az előrejelzéstől. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyes használatú kishaszon jármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is.” – hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke. Az MGE rámutatott: továbbra is kiemelten kell foglalkozni a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével és azzal, hogy a Nyugat-Európában levetett és szubvencióval cserélt korszerűtlen dízel és benzines autók ne árasszák el az országot.