Figyelemre méltó eredményt ért el a hagyományos B-SUV autók globális piacán a Volkswagen T-Cross, amely a rangsor első helyezettje volt csaknem háromszázezer darabbal. Az ebbe a kategóriába tartozó járműveknek a kereslete 2,64 millió darabot tett ki 2020-ban, ami 24 százalékos csökkenést jelent. A Hyundai Kona a világ bestseller sportos B-SUV-ja, amely az 1,07 millió darabos szegmens 29 százalékát teszi ki.
A klasszikus B-SUV szegmenst a járvány keményen érintette, de továbbra is teret hódítottak olyan régiókban, mint Latin-Amerika, Oroszország és térsége, valamint Japán, illetve Dél-Korea. Európa a legnagyobb piacuk a globális eladások 42 százaléka itt realizálódik. A Volkswagen T-Cross/Tacqua modell 295 ezer darabos eladása 56 százalékos látványos bővülést hozott és első helyet érdemelt. A második helyen a Nissan Kicks végzett 208 ezer darabbal, ami 14 százalékos mínusz. A dobogóra a Magyarországon is sok forgalomba helyezéssel büszkélkedő Jeep Renegade állhatott még fel 206 ezer darabbal, ami 20 százalékos éves alapú csökkenés – derült ki a carindustryanalysis Instagram-oldal által készített infografikából.
Az első ötbe a Peugeot 2008 és a Renault Captur fért még be.
A sportos B-SUV kategória eladásai 5 százalékkal nőttek 2019-hez képest a Hyundai Kona/Encino modell és a Ford Puma a nagyon pozitív értékesítési indulásának köszönhetően. Előbbiből 310 ezer talált gazdára, ami 4 százalékos pluszt jelentett. Volkswagen T-Roc-ból 286 ezret adta el, ami 16 százalékos mínusz. A listán az Audi Q2 a harmadik 128 ezer eladással, ez 6 százalékos csökkenést jelentett.
Az újdonság a Ford Puma 125 ezer darabos értékesítése a negyedik helyre volt elég a listán. Utána a Kia Sonic/KX1, Nissan Juke, Cherry Tiggo 2/3 X, DS 3 Crossback, Volkswagen Nivus és Opel Mokka 2 sorrend alakult ki az első tízben.
Az adatok 84 ország újautó-értékesítési statisztikáinak összesítésével alakultak ki.