Gépinfo
Gépinfo

Erősebb, de takarékosabb a Lexus hibrid városi crossovere

Erősebb, de takarékosabb a Lexus hibrid városi crossovere

Agrofórum Online

Öt év után búcsúzik az UX 250h a Lexus kínálatából, átadva helyét a fejlettebb hajtásláncot alkalmazó és ahhoz gazdagabb felszereltséget társító UX 300h modellnek.

Az új modell a Lexus névadási szokásai szerint magasabb teljesítményt takar, amit teljes egészében a hibrid hajtáslánc elektromos komponensének fejlesztésével értek el a mérnökök. A változatlanul megőrzött 2,0 literes, soros négyhengeres M20A-FXS szívó benzinmotorhoz, amely termikus hatásfokát tekintve a mai napig a világ egyik legkiválóbb belső égésű erőforrásának számít, a Lexus ötödik generációs hibrid komponenseit társították.

Lítium-ion akkumulátor

Míg a 250h modell nikkel metál-hidrid (NiMH) akkumulátortechnológiát alkalmazott, a 300h modernebb, nagyobb feszültségű, jobb hatásfokú lítium-ion akkumulátort kap. Az új akkutechnológia egyben a menetkész tömeget is csökkenti.

Az eddig különálló egységként beépített invertert pedig a villanymotorral integrálták. A két módosítás együtt a maximális motorteljesítmény 8 százalékos növekedését hozta: a korábbi 135 kW (184 LE) helyett az UX 300h csúcsteljesítménye eléri a 146 kW-ot (199 LE.)

Erősebb, mégis takarékosabb a továbbfejlesztett villany- és benzinmotor kombináció
Erősebb, mégis takarékosabb a továbbfejlesztett villany- és benzinmotor kombináció

Állandó mágneses villanymotor

Az E-Four összkerékhajtással szerelt modellváltozatokban hátul vadonatúj, állandó mágneses villanymotor váltja a korábbi indukciós motort. Ez több mint ötször nagyobb teljesítményt (5,3 helyett 30 kW) és csaknem kétszeresére emelt forgatónyomatékot (55 helyett 84 Nm) eredményez.

Ez egyrészt közvetlenebb gázreakciókat eredményez, másrészt a hátsó tengelyre jutó, nagyobb nyomaték révén javítja a menetstabilitást. Harmadrészt pedig a generátorként is szolgáló villanymotor lassításkor hatékonyabban képes visszanyerni a felszabaduló mozgási energiát.

Kisebb fogyasztás

A megnövelt elektromos teljesítmény jóvoltából szélesebb tartományban tehermentesíthető a benzinmotor. Megfelelő körülmények esetén az UX 300h hajtásláncvezérlése akár 115 km/óra sebességnél is leállíthatja a belső égésű erőforrást, kizárólag elektromos hajtásra támaszkodva. Ez tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást: menethelyzettől és modellváltozattól függően 0,3-0,5 l/100km (5-9%) megtakarítást ígérnek a WLTP-norma szerint.

Gyorsabb processzor

Az UX 300h elsődleges kezelőfelülete a 8 vagy 12,3 colos érintőképernyő. Mindkettő gyorsabb processzort kapott, és közvetlenebbül reagál az érintésre. A nagy felbontású grafika a külső fényviszonyoktól függetlenül jó leolvashatóságot biztosít. A hangvezérlő rendszer a korábbinál pontosabban érti a természetes ritmusú beszédet. A rendszer képes különbséget tenni a vezetőtől és az első utastól kapott parancsok között, valamint kiszűri a háttérzajt, így használatához nem szükséges leállítani a zenelejátszást.

Az érintőképernyő gyorsabb processzort kapott, és a hangvezérlő rendszert is úgy módosították, hogy könnyebb legyen az irányítása
Az érintőképernyő gyorsabb processzort kapott, és a hangvezérlő rendszert is úgy módosították, hogy könnyebb legyen az irányítása

Digitális kulcs

Fontos újdonság a 2024-es modellévben a digitális kulcs: az opciós rendszer a felhasználó okostelefonját észlelve és azonosítva oldja a központi zárat, és engedélyezi a hajtáslánc indítását. A digitális kulcs akár öt felhasználóval megosztható anélkül, hogy a tulajdonos a helyszínen lenne. Ez különösen hasznos, ha többen használják az autót.

Fotó: Lexus

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb legenda veszíti el V8-as motorját

2024. július 17. 12:10

A Toyota Land Cruiser 2007 óta gyártásban lévő 4,5 literes, V8-as dízelmotorja eshet áldozatul a környezetvédelmi normáknak.

Gigantikus vesékkel érkezik az új BMW X3-as

2024. július 15. 14:40

A BMW X3-as még dinamikusabb, még inkább prémium, mint elődei. És a legkorszerűbb plug-in hibrid hajtáslánccal is megvásárolható.

Új Kubota forgóborona: magágyat készít, és akár vet is, nincs előtte akadály

2024. július 11. 14:40

A Kubota PH3001F széria rengeteg beállítási lehetőséget biztosít a kezelő számára, hogy az adott körülményekhez optimális módon igazodhasson.

Tizennégy százalékos pluszban a pickup-piac

2024. július 11. 09:10

Az elmúlt hónapban 14 644 jármű kapott rendszámot az előző kategóriákban. 2022. júniushoz képest 31 százalékos pluszt mutatnak az adatok.

Beépítették a Google-t a megújult Nissan Qashqaiba

2024. április 23. 11:10

Elkészült a Nissan Qashqai megújult verziója, amely átdolgozott külsővel és technológiai fejlesztésekkel, valamint a Google rendszerével kapható.

Vadonatúj hajtásláncot kap a Lexus UX

2024. január 21. 10:10

Egy viszonylag visszafogott modellfrissítés részeként megkapja a cégcsoport ötödik generációs hibrid hajtásláncát a Lexus UX, amely 300h néven vadonatúj hibrid hajtáslánccal érkezik.

Csupán 222 darab készül az exkluzív crossover-SUV modellből

2024. március 2. 14:10

A Cupra Formentor VZ5 modell két új, korlátozott darabszámú, exkluzív limitált változatát mutatta be a gyártó, amelyeken egyedi színekkel és dizájnelemekkel kap még különlegesebb stílust a nagy teljesítményű crossover-SUV progresszív karaktere.

Álom és valóság határán a Lexus legkisebb szabadidőjárműve

2024. május 27. 11:10

A legkisebb Lexus, az LBX köré három alkotóművész álmodott fantáziavilágot, amely kifejezi a crossover fiatalos stílusát.