Gépinfo

Gumihevederként viselkedő konvencionális abroncs készült

Agrofórum Online

Gumihevederként viselkedő abroncsot fejlesztett ki egy izraeli cég. Az akár 17 százalékkal nagyobb felfekvőfelület sokkal kíméletesebben bánik a talajjal, és az üzemanyag-fogyasztást is csökkenti.

A Galileo cég a CupWheel nevet adta annak a különleges termékének, amely formájában, küllemében a hagyományos gumiabroncsokhoz hasonlít. Ha viszont a szerkezetét, viselkedését nézzük, akkor az egyértelműen a gumihevederekére emlékeztethet bennünket.

A CupWheel különleges, V-formájú struktúrája az egész termék kulcsa. Ez meglehetősen nagy rugalmasságot kölcsönöz az abroncsnak sugárirányban, így nagyobb terhelésnél a gumi képes egészen extrém módon belapulni. Szabadalmaztatott megoldás garantálja ugyanakkor, hogy megtartsa gördülési kerületét a terheléstől, légnyomástól függetlenül.

A Galileo újdonsága hasonlóan épül fel, mint a hagyományos abroncsok, ám még zéró légnyomásnál is tökéletesen alaktartó. Szántóföldi tesztek tanúsága szerint akár 17 százalékkal nagyobb felfekvőfelületet kínál, szintén 17 százalékkal magasabb vonóerő-átadás mellett, IF abroncsokkal összevetve. Ha a hagyományos gumikkal hasonlítjuk össze, az utóbbi érték akár 25 százalék is lehet.

A kedvező tulajdonságok természetesen azt célozzák, hogy a káros talajtömörödés mértékét a minimumon tartsák. A CupWheel abroncsok felszerelhetők mezőgazdasági gépekre, öntözőberendezésekre, illetve csúszókormányzású rakodókra is.

Mivel a termék tapadása jobb, ez csökkenti a szlip mértékét is, ami közvetetetten kihat az üzemanyag-fogyasztásra is, akár 10 százalékkal redukálva azt. Nem jelent számára akadályt a nedves, sáros talaj sem. A vonulás ugyanolyan biztonságos és komfortos vele, mint a hagyományos gumikon, sőt a szűk sugarú kanyarodás sem adja fel a leckét a CupWheel abroncsoknak.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

A Vredestein hosszabb élettartamú gumiabroncsokat mutatott be a kis- és nagy teljesítményű traktorok számára a SIMA kiállításon

2019. március 7. 13:33

A Vredestein a párizsi SIMA nemzetközi mezőgazdasági kiállítás keretén belül bemutatta legújabb Traxion traktorabroncsait az európai piac számára. A vállalat kiállította a kistraktorokhoz tervezett vadonatúj Traxion 65/70 gumiabroncsokat, valamint a nagy teljesítményű traktorok számára kifejlesztett Traxion Optimall VF választékának legújabb abroncsméreteit.

Mennyi idő alatt bomlik le a gumi?

2022. szeptember 2. 05:38

2009-ben az EU-ban a használt gumiabroncsok 96%-át újrahasznosították, 1999-ben ez az arány még csak 50% volt.

Az AGCO a Vredestein VF Traxion Optimall gumiabroncsokat választotta az új, 7. generációs Fendt Vario 700 traktorokhoz

2023. október 26. 08:10

Az AGCO piacvezető mezőgazdaságigép-gyártó az Apollo Tyres Vredestein VF Traxion Optimall gumiabroncsait választotta az új, 7. generációs Fendt 700 traktorsorozat eredeti felszereléseként (OE).

Nokian Tyres: intelligens gumiabroncsok traktorokhoz

2020. október 11. 10:38

Az intelligens gumiabroncsokat az alkalmazás regisztrálja, majd monitorozza a gumiabroncsok helyzetét és nyomását, valamint az összes ilyen abronccsal rendelkező jármű hőmérsékleti adatait.