Gépinfo

Gumihevederként viselkedő konvencionális abroncs készült

Agrofórum Online

Gumihevederként viselkedő abroncsot fejlesztett ki egy izraeli cég. Az akár 17 százalékkal nagyobb felfekvőfelület sokkal kíméletesebben bánik a talajjal, és az üzemanyag-fogyasztást is csökkenti.

A Galileo cég a CupWheel nevet adta annak a különleges termékének, amely formájában, küllemében a hagyományos gumiabroncsokhoz hasonlít. Ha viszont a szerkezetét, viselkedését nézzük, akkor az egyértelműen a gumihevederekére emlékeztethet bennünket.

A CupWheel különleges, V-formájú struktúrája az egész termék kulcsa. Ez meglehetősen nagy rugalmasságot kölcsönöz az abroncsnak sugárirányban, így nagyobb terhelésnél a gumi képes egészen extrém módon belapulni. Szabadalmaztatott megoldás garantálja ugyanakkor, hogy megtartsa gördülési kerületét a terheléstől, légnyomástól függetlenül.

A Galileo újdonsága hasonlóan épül fel, mint a hagyományos abroncsok, ám még zéró légnyomásnál is tökéletesen alaktartó. Szántóföldi tesztek tanúsága szerint akár 17 százalékkal nagyobb felfekvőfelületet kínál, szintén 17 százalékkal magasabb vonóerő-átadás mellett, IF abroncsokkal összevetve. Ha a hagyományos gumikkal hasonlítjuk össze, az utóbbi érték akár 25 százalék is lehet.

A kedvező tulajdonságok természetesen azt célozzák, hogy a káros talajtömörödés mértékét a minimumon tartsák. A CupWheel abroncsok felszerelhetők mezőgazdasági gépekre, öntözőberendezésekre, illetve csúszókormányzású rakodókra is.

Mivel a termék tapadása jobb, ez csökkenti a szlip mértékét is, ami közvetetetten kihat az üzemanyag-fogyasztásra is, akár 10 százalékkal redukálva azt. Nem jelent számára akadályt a nedves, sáros talaj sem. A vonulás ugyanolyan biztonságos és komfortos vele, mint a hagyományos gumikon, sőt a szűk sugarú kanyarodás sem adja fel a leckét a CupWheel abroncsoknak.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Megremeg a föld az új nagytraktor alatt, hihetetlen, mennyi lóerőt préseltek bele

2025. november 4. 16:10

Egyre-másra érkeznek a nagy bejelentések a november közepi Agritechnica kiállítás előtt, most a Case IH is elkápráztatta a gazdatársadalmat.

Rengeteg lóerőt pakoltak az orosz traktorba, mindent házon belül gyártanak hozzá

2025. november 3. 16:10

Új traktorcsaládot indít az orosz Rostselmash, és a szériának rögtön a legnagyobb teljesítményű modelljét dobja piacra.

Tapasztalt gumiszerelő véleményezte a négyévszakos abroncsokat, meghökkentő dolgokat mondott

2025. november 2. 13:10

Mindenki tudja, hogy amikor 7 Celsius-fok alá csökken a napi átlaghőmérséklet, célszerű téli abroncsokra váltani a járműveken. De mi a helyzet egy speciális abroncstípussal?

Kimagasló bálatömörség, teljes automatizáltság – de miért ilyen kicsi rajta minden?

2025. november 1. 16:10

A hannoveri Agritechnica mezőgazdasági kiállítás újdonsága lesz egy Magyarországon kevésbé elterjedt, bár igen praktikus munkagép.

Az AGCO a Vredestein VF Traxion Optimall gumiabroncsokat választotta az új, 7. generációs Fendt Vario 700 traktorokhoz

2023. október 26. 08:10

Az AGCO piacvezető mezőgazdaságigép-gyártó az Apollo Tyres Vredestein VF Traxion Optimall gumiabroncsait választotta az új, 7. generációs Fendt 700 traktorsorozat eredeti felszereléseként (OE).

Goodyear: ötven százalékkal jobb futásteljesítmény és rövidebb féktáv

2020. február 20. 09:47

Az új EffcientGrip Performance 2 megnövekedett futásteljesítményét számos innovatív fejlesztés teszi lehetővé a kiváló teljesítmény megőrzése mellett.

Három traktormárkával lesz szorosabb együttműködése a gumigyártónak

2022. augusztus 16. 08:24

A Titan (Good Year) International gumiabroncsgyártó társaság együttműködési szerződést kötött a Kubota Tractor Corp./Kubota Canada Ltd., a CNH Industrial N.V. és a John Deere cégekkel.

Lépéstartás a gépfejlesztéssel - Gumiabroncs körkép 2018 (2. rész)

2018. november 26. 08:48

Az új fejlesztésű mezőgazdasági gumiabroncsok egyre nagyobb méretben (átmérő, szélesség) készülnek annak érdekében, hogy a nagy motorteljesítményű traktorok vonóerő kifejtését, illetve az önjáró betakarítógépek nagy tömegének hordozását alacsony talajtömörítéssel legyenek képesek megvalósítani.