Gépinfo

Gumihevederként viselkedő konvencionális abroncs készült

Agrofórum Online

Gumihevederként viselkedő abroncsot fejlesztett ki egy izraeli cég. Az akár 17 százalékkal nagyobb felfekvőfelület sokkal kíméletesebben bánik a talajjal, és az üzemanyag-fogyasztást is csökkenti.

A Galileo cég a CupWheel nevet adta annak a különleges termékének, amely formájában, küllemében a hagyományos gumiabroncsokhoz hasonlít. Ha viszont a szerkezetét, viselkedését nézzük, akkor az egyértelműen a gumihevederekére emlékeztethet bennünket.

A CupWheel különleges, V-formájú struktúrája az egész termék kulcsa. Ez meglehetősen nagy rugalmasságot kölcsönöz az abroncsnak sugárirányban, így nagyobb terhelésnél a gumi képes egészen extrém módon belapulni. Szabadalmaztatott megoldás garantálja ugyanakkor, hogy megtartsa gördülési kerületét a terheléstől, légnyomástól függetlenül.

A Galileo újdonsága hasonlóan épül fel, mint a hagyományos abroncsok, ám még zéró légnyomásnál is tökéletesen alaktartó. Szántóföldi tesztek tanúsága szerint akár 17 százalékkal nagyobb felfekvőfelületet kínál, szintén 17 százalékkal magasabb vonóerő-átadás mellett, IF abroncsokkal összevetve. Ha a hagyományos gumikkal hasonlítjuk össze, az utóbbi érték akár 25 százalék is lehet.

A kedvező tulajdonságok természetesen azt célozzák, hogy a káros talajtömörödés mértékét a minimumon tartsák. A CupWheel abroncsok felszerelhetők mezőgazdasági gépekre, öntözőberendezésekre, illetve csúszókormányzású rakodókra is.

Mivel a termék tapadása jobb, ez csökkenti a szlip mértékét is, ami közvetetetten kihat az üzemanyag-fogyasztásra is, akár 10 százalékkal redukálva azt. Nem jelent számára akadályt a nedves, sáros talaj sem. A vonulás ugyanolyan biztonságos és komfortos vele, mint a hagyományos gumikon, sőt a szűk sugarú kanyarodás sem adja fel a leckét a CupWheel abroncsoknak.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

AMAZONE Venterra VR 4: maximális precizitás a gyomirtásban

2025. április 5. 16:10

Az AMAZONE legújabb fejlesztése, a Venterra VR 4 kultivátor hatékony, precíziós megoldás a mechanikus gyomirtás terén.

Integrált növénytermesztés: technológia és jövő

2025. március 29. 13:10

Az idei Agritechnica szakkiállításon az integrált növénytermesztés új lendületet kap a modern technológiák és a precíziós megoldások révén.

Nagy tömeghez extratartós gumiabroncsot

2024. december 16. 16:10

Legelőször az Alliance VF750/50R26, VF650/65R38 és VF620/70R46 méretek lesznek azonnali hatállyal elérhetők.

Gazdariport: silány gumiabronccsal nem lehet minőségi munkát végezni, ne ezen spóroljon!

2024. augusztus 2. 13:10

Az AGRIMAX RT 855 például kifejezetten talajművelésre és szállításra lett kifejlesztve, vagyis a szántóföldön és a közúton is megfelelően teljesít

A Vredestein hosszabb élettartamú gumiabroncsokat mutatott be a kis- és nagy teljesítményű traktorok számára a SIMA kiállításon

2019. március 7. 13:33

A Vredestein a párizsi SIMA nemzetközi mezőgazdasági kiállítás keretén belül bemutatta legújabb Traxion traktorabroncsait az európai piac számára. A vállalat kiállította a kistraktorokhoz tervezett vadonatúj Traxion 65/70 gumiabroncsokat, valamint a nagy teljesítményű traktorok számára kifejlesztett Traxion Optimall VF választékának legújabb abroncsméreteit.

Lépéstartás a gépfejlesztéssel - Gumiabroncs körkép 2018 (2. rész)

2018. november 26. 08:48

Az új fejlesztésű mezőgazdasági gumiabroncsok egyre nagyobb méretben (átmérő, szélesség) készülnek annak érdekében, hogy a nagy motorteljesítményű traktorok vonóerő kifejtését, illetve az önjáró betakarítógépek nagy tömegének hordozását alacsony talajtömörítéssel legyenek képesek megvalósítani.