Gépinfo

Három év után teljesen megújul a Peugeot 2008

Agrofórum Online

A tervezők a városi szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővültek.

A második generációs Peugeot 2008 a 2019-es bevezetését követően stabilan őrizte dobogós helyét a városi szabadidőjárművek európai ranglistáján; 2021-ben egyenesen a legkeresettebb B-SUV volt a kontinensen. 

Három és fél év alatt közel 700 ezer példányban talált gazdára, ennek több mint egy tizedét az akkumulátoros elektromos verzió, az e-2008 tette ki. Ez utóbbi évről évre nagyobb népszerűségnek örvendett, 2022-ben már minden hatodik (17,4%) Peugeot 2008 helyi károsanyag-kibocsátástól mentes hajtáslánccal került forgalomba Európában.

Hogy ezt a lendületet fenntartsa, a modellfrissítés egyik legfontosabb újdonságaként a Peugeot vadonatúj hajtásláncot tervezett az e-2008-ashoz. A ráncfelvarrás másik két oszlopa a minden részletre kiterjedően aktualizált külső dizájn, illetve a széles körűen megerősített digitális és technológiai tartalom.

Miközben a Peugeot 2008 megőrizte eredeti arányait és méreteit, még határozottabb, még merészebb karaktert kölcsönöznek a modellnek új részletei. A legfeltűnőbb az orrkialakítás, azon belül is a fényrajzolat módosítása. Az eredetileg a lámpatestekben elhelyezett, hármas karommotívum az ugyancsak idén megújult Peugeot 508-as modellcsaládtól ellesett módon a lökhárító alsó sarkaiba költözött, felváltva az eddigi egyetlen, elnyújtott nappali fényt.

Az orrészt optikailag magasabbá, impozánsabbá tevő elempáros egy ugyancsak átdolgozott hűtőmaszkot fog közre. Az Active alapkiviteleken vízszintes rajzolatú maszk a gazdagabban felszerelt Allure és GT változatokon függőleges rácsozatot kap; a megoldásokhoz a Peugeot 408-asból merítettek ihletet a tervezők. A pajzs két szélén vízszintes bordázatú betétekkel kapcsolódik a fényszórókhoz; ez nem csupán egységes képet eredményez, de szélesebbnek is láttatja az autó orrát.

Miközben a lámpaház mérete nem változott, a búra mögött mostantól új LED-es fényforrásokat találni. 

A Peugeot 2008 belső égésű motorjai – a 100 és 130 lóerős verzióban elérhető háromhengeres, 1,2 literes benzinmotor, valamint a szintén 130 lóerős, 1,5 literes dízelmotor – módosítások nélkül folytatják karrierjüket. A belépő motor hatfokozatú kézi sebességváltóval, a dízel nyolcfokozatú automatával rendelhető, a nagyobbik benzinmotorhoz mindkét váltómű rendelkezésre áll.

Az e-2008 vadonatúj villanymotort és akkumulátort kap: az előbbi 100 helyett 115 kW (136 helyett 156 LE) csúcsteljesítményre képes, az utóbbi kapacitása 50-ről 54 kWh-ra nőtt. Ezzel párhuzamosan a maximális elméleti hatótávolság is jelentősen, csaknem 17 százalékkal emelkedett: a WLTP norma szerint vegyes használatban 345 helyett akár 406 kilométert is megtehetünk, mielőtt lemerül az akkumulátor.

2024-ben érkezik a Peugeot 2008 másik nagy újdonsága: a 48V-os hibrid benzinmotor. A 136 lóerős, 1,2 literes, Miller-ciklusú benzinmotor és a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóba integrált 21 kW (28 LE) csúcsteljesítményű villanymotor párosa akár 15 százalékos fogyasztáscsökkenést hozhat.

(Képek: Peugeot)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Piacra került az egyik legmutatósabb nagytraktor, a műszaki tartalomra is elégedetten csettinthetünk

2025. december 8. 13:10

A hatalmas kiterjedésű mezőgazdasági területek művelése nagy teljesítményű gépeket kíván meg, ezt az igényt elégíti ki Argentína legnagyobb gyártója is.

Földindulásszerű bejelentés, erre a hírre vártak hónapok óta a mezőgépgyártásban

2025. december 6. 16:10

Hatalmas cégfelvásárlás híre érkezett a rakodógépek területéről, az ügylet a magyarországi gazdálkodókat is alighanem érinteni fogja.

Egyesül a MEGOSZ és a MEGFOSZ, szenzációs együttműködés körvonalazódik, megvan az új név is

2025. december 3. 09:10

A géptámogatások intézményesített rendszere is generálta eddig a gépgyártók és a gépforgalmazók közötti különbözőséget, aminek most véget lehet vetni.

Hihetetlenül olcsó a Valtra új traktorszériájának fenntartása, már csak tankolni kell

2025. december 1. 13:10

A fenntarthatóság és környezetvédelem fogalmait eddig talán nem kapcsoltuk a mezőgazdasági traktorokhoz, de a Valtra újdonsága ebben is változást hoz.

Kilencen is utazhatnak a Peugeot elektromos csapatbuszában

2024. január 22. 15:10

Az új Peugeot e-Traveller ideális partner minden olyan szakember számára, aki nagyszámú utas és csomagjaik kényelmes és fenntartható módon történő szállítására alkalmas járművet keres.

A Peugeot 408 már SUV-ok közt is megállja a helyét

2023. március 15. 06:37

A C méterű modellkategória felső részébe pozícionált Peugeot 408 különleges fastback, mégpedig nem csak a márka történetében, hanem az egész gépjárműpiacon is az első ilyen típusú modell.

Huszonhét éves városi kisautóval a világ tetejére

2020. március 21. 07:51

Miután civil életében több mint negyedmillió kilométeren át szállította gazdáit a Peugeot 106 Rallye S1, földi pályafutásának végén teljesítette a világ egyik legkeményebb autós kihívását.

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.