Júliusban 237 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 16 százalékos csökkenés 2018. azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból.
A két évvel ezelőttihez képest nagyobb, 23 százalékos a plusz. Éves alapú összehasonlításban idén a júliuson kívül csak a március hozott pluszt és az is csak 2,5 százalékost. Így a júliusi 16 százalék kiemelkedőnek számít. Júniusban 43, májusban 29, áprilisban pedig 23 százalékkal esett vissza a mezőgazdasági pótkocsi-piac. Idén eddig összesen 954 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 18 százalékos mínusz éves alapon, a kétéves adatokkal összehasonlítva 4 százalékos a bővülés a hét teljes hónap adatit vizsgálva.
Júliusban is a március óta piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt, 43 darabbal és 18 százalékos piaci részesedéssel végeztek az élen. A Pronar 5 darabbal maradt le, a Metal-Fach pedig további tízzel. Az első tízbe a Joskin, az Oehler, a Farmtech, az Agrogép, a Zaslaw, a Wielton és a Brantner fért be.
A teljes idei eladásokat nézve az első két helyen a Fliegl és a Pronar áll, az előző hónaphoz hasonlóan. A Metal-Fach azonban megelőzte az Ahrogép márkát és a dobogó harmadik fokára állhatott. Az Oehler két helyet javítva ötödik, utána Meprozet, Joskin, Zaslaw, Farmtech és Labinprogres sorrend alakult ki.
Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 687 darabbal, ami 72 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 173 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 64, a 30 tonna felettiekből 25, a 0,75 tonna alattiakból pedig csupán 5 darabot adtak el 2019-ben eddig.