Hibrid hajtással, vagyis belsőégésű motorral kiegészülve 80 kW összteljesítményre képes a Landini koncepciótraktora, míg tisztán elektromos hajtással 50 kW-ra, ami sokféle munkához elegendő lehet.
Az olasz ARGO csoporthoz tartozó Landini traktormárka idén május és július között vitte el egy olaszországi szőlészeti gyakorlati rendezvénysorozatra a REX4 modellt, hogy a hozzá tervezett és épített, innovatív RoboShift sebességváltó tulajdonságait és jellemzőit népszerűsítse.
A tavalyi bolognai EIMA kiállítás óta azt is tudhatjuk, hogy egy kompakt hibrid traktoron is dolgozik a gyártó. A Landini REX4 Full Hybrid egy szűk nyomtávú koncepciógép, amelynek a hajtását négyhengeres, Stage V emissziós szintű Deutz motor, valamint egy elektromotor végzi. Az összteljesítményük 80 kW, de ha csak az elektromos hajtást használjuk, akkor 50 kW.
A hidraulikarendszert egy másik, külön elektromotor működteti. Alacsony sebességnél a belsőégésű motor újratölti az akkumulátort, de hasznosítják a lassulás és fékezés során keletkező energiát is.
A Landini nemrég bemutatott egy hagyományos kompakt erőgépet is. A REX4-120 GT Roboshift Dynamic az Év Traktora 2024 megmérettetésen is szerepel az ültetvényes kategóriában.
2,9 literes, négyhengeres Deutz motorral van szerelve, amely megfelel a Stage V emissziós normáknak. A teljes kipufogógáz-utánkezelő rendszer a motorburkolat alatt kapott helyet, így nem zavarja a kezelőt a kilátásban.
A rugózott fülke és első híd rendkívüli kényelmet biztosít a traktorban ülőnek. Az ülés 16 fokkal jobbra, valamint 8 fokkal balra elforgatható, a kezelő ezáltal kényelmesebben tarthatja szemmel a hátul, illetve oldalt folyó munkákat, és természetesen mindez biztonságosabb körülményeket is teremt.
A teljesen robotizált sebesség- és fokozatváltással kiegészített Roboshift egy HML sebességváltó, elektrohidraulikus irányváltóval, amely 48 előre- és 16 hátrameneti fokozattal rendelkezik. A vezérlés a SmartPilot Plus joystick segítségével történik.
A traktor Dynamic verziója a teljes opcionális csomagot tartalmazza, köztük a vezetési asszisztenst, és az ADS (Advanced Driving System) elektronikus kormányrendszert, amely csökkenti a kormánykerék rezgéseit, az első hídon lévő szenzorok révén pedig lejtős terepen is megbízhatóan irányítja a traktort.