Gépinfo

Itt az új Audi RS Q3 és RS Q3 Sportback

Agrofórum Online

Egyedülálló hajtásrendszert, érzelemgazdag formavilágot és kompromisszummentes hétköznapi használatot biztosít az Audi RS Q3 és az RS Q3 Sportback. A csúcsteljesítményű terepjárók „szíve” a legendás és többszörösen elismert 2,5 literes TFSI erőforrás.

A quattro állandó összkerékhajtással párosítva garantált a színtiszta vezetési élmény. A szériafelszereltség részét képező RS sportfutóműnek köszönhetően mindkét kompakt modell karosszériája tíz milliméterrel lejjebb került, mint az alapmodelleké.

Az új Audi RS Q3 és az új Audi RS Q3 Sportback számos RS specifikus formatervezési részletet tartalmaz, mindemellett számos elem jelzi egyedi karakterét. A fényes fekete, térhatású méhsejtmintázatú Singleframe hűtőrács még erőteljesebb kiállást kölcsönöz a két nagyteljesítményű kompakt modellnek. A Q3 modellhez képest alacsonyabbra süllyesztett karosszériát az RS specifikus, hatalmas légbeömlő nyílásokkal szerelt lökhárítóval tették még hangsúlyosabbá. A feltűnő, bumeráng formájú vízszintes pengeidomok (blade) kifejezetten az RS Q3 számára készültek. Az RS gének szintén visszaköszönnek a Singleframe hűtőrács felett található lapos nyílásoknál is.

Kupészerű, lágyan ereszkedő tetőívével az RS Q3 Sportback 45 milliméterrel alacsonyabb az RS Q3 modellnél. A Sportback emelkedő tetőíve lejjebb ereszkedik, mint a testvérmodellnél, és ezzel a karosszéria vizuális tömegközéppontja is lejjebb kerül. Ezáltal még nagyobbnak tűnnek a kerekek és a SUV kupé kiállása még erőteljesebbé válik. A 10 milliméterrel kidomborodó kerékjáratoknak köszönhetően mindkét modell összhatása szélesebbé válik.

A kompakt nagy teljesítményű SUV és a kompakt nagy teljesítményű SUV kupé modelleket a szériafelszereltség részeként LED fényszórókkal szerelték. Az Audi opcionálisan Matrix LED fényszórókat is kínál RS specifikus sötétített LED technikával.

Egyedülálló: a motor

Az új RS Q3 és RS Q3 Sportback lelke az erőteljes öthengeres 2.5 TFSI erőforrás. A 2480 köbcentiméteres hengerűrtartalmú aggregát az RS Q3 előző generációjánál most 17 százalékkal több, összesen 294 kW (400 LE) teljesítményre képes. Maximális nyomatéka eléri a 480 Nm-t, amely 1950 és 5850 közötti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, 250 kilométer/órás végsebességük pedig opcióként 280 kilométer/órára is emelhető.

A különleges, 1-2-4-5-3 gyújtási sorrend és a páratlan hengerszám igen különleges ritmust és egyedi motorhangot garantál. A kettős RS kipufogórendszer még inkább hangsúlyozza az öthengeres erőforrás karakteres hangját, az opcionális RS sport kipufogó rendszer pedig még ezt is tovább fokozza. Az öthengeres aggregát sorozatban kilenc alkalommal nyerte el az igen népszerű „Nemzetközi Év Motorja” díjat.

Alapkivitelben az öthengeres motor teljesítményét egy hétfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé. A kerekenkénti nyomatékszabályozás pedig tökéletesíti a biztonságos és agilis kezelhetőséget.

Sportos, agilis és sokoldalú: a futómű

Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback kiemelkedő vezetési karakterisztikájának alapkövetelménye az egyenletesen sportos futómű hangolás. A Q3 család többi tagjához képest az RS-sportfutómű 10 milliméterrel lejjebb süllyeszti a karosszériát. Igény esetén az RS-sportfutóműhöz társítható az adaptív futóműszabályozás (DCC) rendszere, amelynek szenzorai mérik a karosszéria mozgásait és amely az oldalirányú dőlést csökkenti nagysebességű kanyarvételnél és terhelésváltásoknál. Az RS-hangolású csillapítás az útfelület állapotának és a vezetési szituációnak megfelelően kerül beállításra.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A 12 kerekű traktor extrán talajkímélő, mégis van vele egy óriási probléma

2025. december 18. 09:10

Ha a hagyományos 4 kereket megduplázzuk vagy megtriplázzuk egy traktoron, azzal jelentős talajkímélést érünk el, hiszen kétszeresére-háromszorosára növeljük a felfekvő felületet.

Piacra került az egyik legmutatósabb nagytraktor, a műszaki tartalomra is elégedetten csettinthetünk

2025. december 8. 13:10

A hatalmas kiterjedésű mezőgazdasági területek művelése nagy teljesítményű gépeket kíván meg, ezt az igényt elégíti ki Argentína legnagyobb gyártója is.

Földindulásszerű bejelentés, erre a hírre vártak hónapok óta a mezőgépgyártásban

2025. december 6. 16:10

Hatalmas cégfelvásárlás híre érkezett a rakodógépek területéről, az ügylet a magyarországi gazdálkodókat is alighanem érinteni fogja.

Egyesül a MEGOSZ és a MEGFOSZ, szenzációs együttműködés körvonalazódik, megvan az új név is

2025. december 3. 09:10

A géptámogatások intézményesített rendszere is generálta eddig a gépgyártók és a gépforgalmazók közötti különbözőséget, aminek most véget lehet vetni.

Megérkezett az új Toyota RAV4

2018. március 30. 08:31

Tegnap a New York-i Nemzetközi Autókiállításon leleplezésre került a világ legnépszerűbb SUV modellje, a Toyota RAV4 legújabb, ötödik generációja.

Tavasszal érkezik az európai piacra a Ford Bronco

2022. december 27. 15:03

A Bronco Európában 2,3 literes turbófeltöltős négyhengeres vagy 2,7 literes V6 benzinmotorral kerül forgalomba.

Rangos elismerést kapott a Škoda-SUV

2019. december 1. 09:33

A Škoda Kamiq 2019 közepe óta bővíti a cseh márka SUV-családját az európai piacon, s a Kodiaq és a Karoq után a Škoda első ízben a City-SUV modellek intenzíven bővülő piaci szegmensében is megjelent.

Tizenegy százalékos mínuszban a pick-up-piac

2023. július 24. 06:40

Tizenkét százalékkal nőtt éves alapon júniusban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma.