Gépinfo

Itt az új Audi RS Q3 és RS Q3 Sportback

Agrofórum Online

Egyedülálló hajtásrendszert, érzelemgazdag formavilágot és kompromisszummentes hétköznapi használatot biztosít az Audi RS Q3 és az RS Q3 Sportback. A csúcsteljesítményű terepjárók „szíve” a legendás és többszörösen elismert 2,5 literes TFSI erőforrás.

A quattro állandó összkerékhajtással párosítva garantált a színtiszta vezetési élmény. A szériafelszereltség részét képező RS sportfutóműnek köszönhetően mindkét kompakt modell karosszériája tíz milliméterrel lejjebb került, mint az alapmodelleké.

Az új Audi RS Q3 és az új Audi RS Q3 Sportback számos RS specifikus formatervezési részletet tartalmaz, mindemellett számos elem jelzi egyedi karakterét. A fényes fekete, térhatású méhsejtmintázatú Singleframe hűtőrács még erőteljesebb kiállást kölcsönöz a két nagyteljesítményű kompakt modellnek. A Q3 modellhez képest alacsonyabbra süllyesztett karosszériát az RS specifikus, hatalmas légbeömlő nyílásokkal szerelt lökhárítóval tették még hangsúlyosabbá. A feltűnő, bumeráng formájú vízszintes pengeidomok (blade) kifejezetten az RS Q3 számára készültek. Az RS gének szintén visszaköszönnek a Singleframe hűtőrács felett található lapos nyílásoknál is.

Kupészerű, lágyan ereszkedő tetőívével az RS Q3 Sportback 45 milliméterrel alacsonyabb az RS Q3 modellnél. A Sportback emelkedő tetőíve lejjebb ereszkedik, mint a testvérmodellnél, és ezzel a karosszéria vizuális tömegközéppontja is lejjebb kerül. Ezáltal még nagyobbnak tűnnek a kerekek és a SUV kupé kiállása még erőteljesebbé válik. A 10 milliméterrel kidomborodó kerékjáratoknak köszönhetően mindkét modell összhatása szélesebbé válik.

A kompakt nagy teljesítményű SUV és a kompakt nagy teljesítményű SUV kupé modelleket a szériafelszereltség részeként LED fényszórókkal szerelték. Az Audi opcionálisan Matrix LED fényszórókat is kínál RS specifikus sötétített LED technikával.

Egyedülálló: a motor

Az új RS Q3 és RS Q3 Sportback lelke az erőteljes öthengeres 2.5 TFSI erőforrás. A 2480 köbcentiméteres hengerűrtartalmú aggregát az RS Q3 előző generációjánál most 17 százalékkal több, összesen 294 kW (400 LE) teljesítményre képes. Maximális nyomatéka eléri a 480 Nm-t, amely 1950 és 5850 közötti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, 250 kilométer/órás végsebességük pedig opcióként 280 kilométer/órára is emelhető.

A különleges, 1-2-4-5-3 gyújtási sorrend és a páratlan hengerszám igen különleges ritmust és egyedi motorhangot garantál. A kettős RS kipufogórendszer még inkább hangsúlyozza az öthengeres erőforrás karakteres hangját, az opcionális RS sport kipufogó rendszer pedig még ezt is tovább fokozza. Az öthengeres aggregát sorozatban kilenc alkalommal nyerte el az igen népszerű „Nemzetközi Év Motorja” díjat.

Alapkivitelben az öthengeres motor teljesítményét egy hétfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé. A kerekenkénti nyomatékszabályozás pedig tökéletesíti a biztonságos és agilis kezelhetőséget.

Sportos, agilis és sokoldalú: a futómű

Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback kiemelkedő vezetési karakterisztikájának alapkövetelménye az egyenletesen sportos futómű hangolás. A Q3 család többi tagjához képest az RS-sportfutómű 10 milliméterrel lejjebb süllyeszti a karosszériát. Igény esetén az RS-sportfutóműhöz társítható az adaptív futóműszabályozás (DCC) rendszere, amelynek szenzorai mérik a karosszéria mozgásait és amely az oldalirányú dőlést csökkenti nagysebességű kanyarvételnél és terhelésváltásoknál. Az RS-hangolású csillapítás az útfelület állapotának és a vezetési szituációnak megfelelően kerül beállításra.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A leromlott állapotú, tömörödött talajba is életet lehel egy új gép

2025. október 20. 13:10

Különleges művelési módhoz speciális gép jár: ez a Delfino eke, amely milliók életét változtatja meg.

Napi 150 hektárral végzett a Horsch gigantikus direktvetőgépe, a gazda nem hitt a szemének

2025. október 18. 16:10

Tarlóba és szántott földbe egyaránt tökéletesen vet a német Horsch direktvetőgépe, amelyről most egy gazda is megosztotta a tapasztalatait.

Hatalmas bejelentés az MTZ-től, piacokat rabolnak ezzel a döntéssel

2025. október 17. 16:10

Az egykori szovjet (ma fehérorosz) traktormárkával kapcsolatos hírek még mindig megdobogtatják a magyar gazdák szívét.

Zöld színre vált a híres kék mezőgépmárka, a kínai tőke mindent megváltoztatott

2025. október 16. 13:10

A csődtől mentette meg a Rabe munkagépgyártót a kínai Zoomlion, amely teljesen a maga képére formálja a patinás német márkát.

Gigantikus vesékkel érkezik az új BMW X3-as

2024. július 15. 14:40

A BMW X3-as még dinamikusabb, még inkább prémium, mint elődei. És a legkorszerűbb plug-in hibrid hajtáslánccal is megvásárolható.

Az augusztus is mínuszos volt a hazai újautó-piacon

2021. szeptember 21. 08:03

Augusztusban 11 523 személyautó és kishaszonjármű kelt el, ez 8,3 százalékos visszaesés tavaly augusztushoz képest.

Hét mínuszos hónap után fordulat az újautó-piacon

2020. október 6. 07:32

Az első kilenc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 22 százalékkal csökkent, de a szeptemberi adatok pluszt mutatnak.

A Toyota Hilux a legkelendőbb pick-up

2018. február 8. 08:48

Továbbra is lendületesen emelkedik a hazai újautó-piac. Idén januárban összesen 10 539 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba.