A Genfi Autószalon törlését követően webcast formájában kínált konkrét betekintést a Volkswagen első tisztán elektromos SUV-modelljébe. Az új ID.4 a tervek szerint még 2020-ban megérkezik, az ID.3 után így már az új moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő második modell számára ketyeg a visszaszámlálás.
A károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő SUV-modell kialakítása különösen aerodinamikus. Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka ügyvezető igazgatója elmondta: „Kedvező aerodinamikája mérsékli az ID.4 légellenállását és hajtásváltozattól függően akár 500 kilométerre növeli hatótávját.”
Az ID.4 először hátsókerék-hajtással érkezik a piacra, amelyet elektromos összkerékhajtású változat is követ majd. A mélyre, a karosszéria padlózatába épített nagyfeszültségű akkumulátor alacsony, így menetdinamikai szempontból optimális az autó tömegközéppontja, emellett kiegyensúlyozott tengelyterhelés-eloszlásról gondoskodik. Mint minden MEB-modell, kompakt elektromos hajtástechnikájának köszönhetően az ID.4 is különösen tágas utastérrel szolgál. A nulla károsanyag-kibocsátású SUV-modell vezetőterét letisztult felépítés és következetes digitalizáció jellemzi, kezelése pedig messzemenőkig az érintőfelületeken, valamint az intelligens és intuitív hangvezérlésen keresztül zajlik.
Az ID.4 és az ID.3 egyaránt jelentős mérföldkő a Volkswagen számára azon az úton, amely – a párizsi klímavédelmi célkitűzésekkel összhangban – a márka 2050-ig megvalósítandó teljes szén-dioxid-semlegessége felé vezet. A Volkswagen-paletta szén-dioxid-kibocsátását a tervek szerint már 2025-re harmadával kell csökkenteni. A Volkswagen jelenleg egymilliárd eurót invesztál kínálata elektromossá alakításába, illetve hibridmodelljei számának növelésébe, ugyanis a volumenmodellekben – mint például a nagysikerű Golf – alkalmazva, amint az elektromos hajtásrendszerek, úgy az új mild- és hálózatról tölthető (Plug-in Hybrid) hibridhajtások is nagymértékben hozzájárulnak a jövőben a flottaemisszió csökkentéséhez.