Májusban 7751 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 53 százalékos zuhanás a tavalyi év hasonló időszakához képest, a két évvel ezelőttivel összevetve 47 százalékos mínuszt jelent. A koronavírus-járvány hatásai miatt zuhant ilyen mértékben az új autók értékesítése.
Az első öt hónapban összesen 53 648 új személyautót és kishaszonjárművet adtak el itthon, ami éves alapon 25, kétéves alapon pedig 18 százalékos piacszűkülést jelent – derült ki a Datahouse adatiból. A márkák sorrendjét a Ford vezeti a Toyota és a Volkswagen előtt az öt hónap adatai alapján.
A pick-up-piacon a típusok sorrendje ugyanaz, mint egy hónappal korábban. A Ford Rangerekből idén már 961 darab kelt el, ami 49,5 százalékos piaci részesedést jelent. A Toyota Hilux 29,5 százalékkal a második, a dobogóra még a Mitsubishi L200 állhatott fel 6 százalékos piaci részesedéssel. Őket a Nissan Navara, az Isuzu D-Max követi, a Mercedes-Benz X-osztály, a Volkswagen Amarok és a SsangYong Musso Grand előtt.
A SUV-piac élmezőnyében őrzi vezető helyét az Esztergomban készülő Suzuki Vitara. Már 1528 darabnál tartanak, ami 10 százalékot jelent szegmensen belül. A Dacia Duster 6 százalékos, a Škoda Kodiaq pedig 4,6 százalékos szeletet hasított ki a tortából. Az első tízbe a Toyota RAV4, a Jeep Renegade, a Toyota C-HR, a Hyundai Kona, a Ford Puma, a Kia Sportage és a Volkswagen Tiguan fért még be.
A kishaszonjárművek piacát ugyanúgy a Ford Transit, Fiat Ducato, Renault Master hármas vezeti, mint április végén.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) megállapította, hogy a COVID-19 vírus kapcsán hozott állami és gyártói intézkedések jelentős piaci visszaesést eredményeztek Európa-szerte. Ahol az üzletek teljes bezárásra kerültek és a kijárási korlátozások is szigorúak voltak, a visszaesés akár a 100%-ot is megközelítette. Magyarország esetében az óvatosság, a gyárak bezárása és az emberek távolságtartása április és május hónapokban mintegy 50%, időarányosan mintegy 25% visszaesést eredményezett, de a haszonjármű területen ez még nagyobb volt – hangsúlyozta Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.