A Volkswagen T-Cross SUV-modell markáns külső dizájnja még karakteresebbé vált, de újak a szériafelszereltségét bővítő, LED-technikájú fényszórói és hátsó lámpái is. Belterét pedig még színvonalasabb minőségű felületek, új műszerfal és új infotainment-generáció jellemzi.
Az új T-Cross három gazdaságos turbófeltöltésű benzinmotorral (TSI) jelenik meg a kínálatban, amelyek 70 kW (95 LE), 85 kW (115 LE), illetve 110 kW (150 LE) teljesítményt produkálnak. Palettáján három felszereltségi szint – a Life, valamint a Style (elegáns) és az R-Line (sportos) csúcsváltozatok – sorakozik és három új külső szín – szőlősárga, világoskék metál és királyvörös metál – is megjelent.
A T-Cross beltere letisztult kezelésével, akár öt személy számára is kiegyensúlyozott térkínálatával, hosszirányban 140 milliméteres távon állítható hátsó ülésével és széleskörűen variálható csomagterével bizonyul meggyőzőnek.
Ha minden ülése foglalt, a hátsó üléstámlák magasságáig pakolva 385 és 455 liter között alakítható a T-Cross csomagtartója, a 60:40 arányban osztott hátsó ülés lehajtásával pedig az első üléstámlák magasságáig mérve akár 1281 literes sík rakodótér is kialakítható.
A Volkswagen jelentősen, 55-ről 75 kilogrammra növelte a T-Cross vonóberendezésének függőleges terhelhetőségét. A 20 kilogrammos növekmény az extrafelszerelésként rendelhető, levehető vonófejre felülről terhelhető maximális tömeget emeli.
Ezzel egyrészt az új T-Cross nagyobb tartalékokkal rendelkezhet nagytömegű utánfutó vontatásakor, másrészt a vonófejre szerelt tartón szállítható kerékpárok megengedett tömege is nő, ami különösen elektromos kerékpárok esetében lehet fontos.
A T-Cross-hoz extrafelszerelésként Menetasszisztens (Travel Assist) is rendelhető. Ez az asszisztensrendszer a jármű hossz- és oldalirányú vezetését is támogathatja, a T-Cross ekkor az elöl haladó járművek és a megengedett sebesség függvényében automatikus gyorsítással és fékezéssel szabályozhatja a sebességet.
Ennek során – működési határain belül – a Travel Assist a sebességkorlátozásokat, a kanyarokat és a körforgalmakat is figyelembe veheti szabályzási folyamatában, miközben az autó a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) segítségével tarthatja az éppen igénybe vett forgalmi sávot.
Amennyiben az új T-Cross a DSG sebességváltóval készült, az araszoló (Stop-and-Go) forgalomban is automatikusan közlekedhet. Az autó indulóára hazánkban 8,265 millió forint.
(Fotó: Volkswagen)