31℃ 19℃
június 6. Norbert, Norberta, Cintia
Gépinfo

Melyik a legnépszerűbb pickup magyarországon?

Agrofórum Online

A pickup szegmens, jóllehet a terep- és útviszonyok nem feltétlenül indokolnák, évek óta töretlen népszerűségnek örvend hazánkban, ami részben a kedvező adózási feltételekre, részben pedig a modellek praktikus voltára vezethető vissza.

Amellett ugyanis, hogy a helyüket a legkeményebb terepen is megálló, rendkívüli rakodó és vonókapacitással, teherbírással rendelkező erőgépek, a mai pickupok jellemzően a legmodernebb aktív biztonsági rendszerekkel és kényelmi funkciókkal felszerelve egészen személyautós vezetési élményt kínálnak, és már-már reprezentációs célra is megállják a helyüket. Van néhány márka, amely az elmúlt évtizedekben nevet szerzett magának a szegmensben, idehaza és nemzetközi szinten egyaránt, de vajon melyik a legnépszerűbb pick-up ma Magyarországon?

A világ számos országában, így sok afrikai, dél-amerikai, dél-kelet ázsiai országban, vagy épp Ausztráliában a pickupok jelentette terepképességek az út- és terepviszonyok miatt a mindennapi használat alapfeltételei, olykor túlzás nélkül élet és halál kérdése is lehetnek, sokszor az alapvető, települések közötti közlekedés is elképzelhetetlen lenne nélkülük.

Magyarországon szerencsére nem ez a helyzet, ám itt is meg vannak azok a területek, legyen szó az energetikai szolgáltatókról, az agráriumban tevékenykedő vállalatokról, vadásztársaságokról, erdészetekről, vagy épp az építőiparról, ahol a pickupok a munkavégzés alapvető eszközeinek számítanak. Míg korábban a kritikus hangok hajlamosak voltak divatjárműként tekinteni rájuk, a számok azért mást mutatnak (idén az első 11 hónap magyarországi újautó értékesítés 3,4%-át tették ki a pickupok, szemben a valóban divatjárműnek számító SUV-k 28,4%-ával), bár tény, hogy részesedésük a teljes piacból hazánkban érezhetően magasabb, mint Európában.

Elég, ha a világ számos országában a pickup szinonimájaként emlegetett Toyota Hiluxot vizsgáljuk: míg az Európában az idei év első 11 hónapjában eladott 37672 Hilux a márka európai értékesítéseinek 4,3%-át teszi ki, addig az ugyanezen időszakban Magyarországon értékesített 1076 Hilux a Toyota hazai eladásainak 12,2%-át jelenti, azaz csaknem háromszor akkora szegmens súlya Magyarországon, mint Európában. No de melyik Magyarország legnépszerűbb pickupja?

A kérdés nem olyan egyszerű, mint első pillantásra gondolnánk. Ha a hazai regisztrációs adatokat nézzük, azt látjuk, hogy a TOP3 pickup esetében a sorrend a következő: Ford Ranger (1.526 darab), Toyota Hilux (1.076 darab) és Isuzu D-Max (431 darab). Ha azonban az adatokat megtisztítjuk a regisztráció után forgalomból kivont és külföldön újraértékesített, azaz re-exportált darabszámtól, és a valóban hazánkban maradó pickupokat vizsgáljuk, egészen másként alakul a sorrend: az első ez esetben a Toyota Hilux (1035 darab), ezt követi a Ford Ranger (883 darab), és harmadik az Isuzu D-Max (419 darab). Látható, hogy a Ranger esetén megdöbbentően magas, 42%-os a re-export arány, hasonló csak az ötödik helyen álló Nissan Navara (36,4%) és a hetedik Fiat Fullback (22,3%) esetén látható.

Mindennek köszönhetően a teljes pickup szegmens esetében 21%-os a re-export arány, azaz a hazánkban január ás november között regisztrált 4149 pickupból csupán 3288 darab maradt Magyarországon. A teljes magyarországi személyautó és haszongépjármű piac esetében egyébiránt 14% a re-export aránya, azaz a pickup szegmens e tekintetben valamelyest felülreprezentált.

Ha tehát a címben megfogalmazott kérdésre keressük a választ, Magyarországon is a világ és Európa első számú pickupja, az egyébiránt jövőre 50 éves pickup legenda, a Toyota Hilux a legnépszerűbb választás, ami a hazai pickup értékesítések 31,5%-át jegyzi.

(TCE / Agrofórum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

50 éves a Fliegl: fél évszázada a mezőgazdaság szolgálatában! 

2025. június 3. 11:10

Érzelem, innováció és közösség: így ünnepelt együtt a Fliegl család és partnerei a cégcsoport fél évszázados történetét.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Szinte mindegyik jelentős agrárcég árfolyama zuhant októberben

2023. november 6. 12:40

Az október alapvetően árfolyamcsökkenést hozott a 25 vizsgált, agráriumhoz kötődő cégnél, hiszen 23 vállalat tőzsdei árfolyama mínuszban zárt saját devizában nézve, és csak 2 cégé emelkedett.

A hús iránti igény globális növekedéséből a kereskedőcégek is profitálnak

2020. január 15. 07:42

A Cargill, más globális gabonakereskedőkhöz hasonlóan, a rosszul teljesítő eszközök leépítését tervezik és olyan üzletágakba akarnak fektetni, amelyek nagyobb haszonkulccsal kecsegtetnek. Ide tartozhat a húsipar területe.

A mezőgazdaság jövője az új technológiák támogatásában rejlik

2020. szeptember 26. 10:15

A COVID-19 járvány rávilágított arra, hogy az innováció milyen fontos szerepet játszik az élelmiszer-ellátás jövőbeli biztosításában.

Budapest Afrika Fórum: bővülő mezőgazdasági kapcsolatok Afrikával

2018. június 21. 06:35

Magyarország természeti és így mezőgazdasági viszonyai is gyökeresen eltérőek Tunéziáétól, Ugandáétól vagy a Dél-afrikai Köztársaságétól, vannak olyan globális kihívások, amelyekre leginkább együttesen lehet megtalálni a helyes választ.