Gépinfo
Gépinfo

Melyik a legnépszerűbb pickup magyarországon?

Melyik a legnépszerűbb pickup magyarországon?

Agrofórum Online

A pickup szegmens, jóllehet a terep- és útviszonyok nem feltétlenül indokolnák, évek óta töretlen népszerűségnek örvend hazánkban, ami részben a kedvező adózási feltételekre, részben pedig a modellek praktikus voltára vezethető vissza.

Amellett ugyanis, hogy a helyüket a legkeményebb terepen is megálló, rendkívüli rakodó és vonókapacitással, teherbírással rendelkező erőgépek, a mai pickupok jellemzően a legmodernebb aktív biztonsági rendszerekkel és kényelmi funkciókkal felszerelve egészen személyautós vezetési élményt kínálnak, és már-már reprezentációs célra is megállják a helyüket. Van néhány márka, amely az elmúlt évtizedekben nevet szerzett magának a szegmensben, idehaza és nemzetközi szinten egyaránt, de vajon melyik a legnépszerűbb pick-up ma Magyarországon?

A világ számos országában, így sok afrikai, dél-amerikai, dél-kelet ázsiai országban, vagy épp Ausztráliában a pickupok jelentette terepképességek az út- és terepviszonyok miatt a mindennapi használat alapfeltételei, olykor túlzás nélkül élet és halál kérdése is lehetnek, sokszor az alapvető, települések közötti közlekedés is elképzelhetetlen lenne nélkülük.

Magyarországon szerencsére nem ez a helyzet, ám itt is meg vannak azok a területek, legyen szó az energetikai szolgáltatókról, az agráriumban tevékenykedő vállalatokról, vadásztársaságokról, erdészetekről, vagy épp az építőiparról, ahol a pickupok a munkavégzés alapvető eszközeinek számítanak. Míg korábban a kritikus hangok hajlamosak voltak divatjárműként tekinteni rájuk, a számok azért mást mutatnak (idén az első 11 hónap magyarországi újautó értékesítés 3,4%-át tették ki a pickupok, szemben a valóban divatjárműnek számító SUV-k 28,4%-ával), bár tény, hogy részesedésük a teljes piacból hazánkban érezhetően magasabb, mint Európában.

Elég, ha a világ számos országában a pickup szinonimájaként emlegetett Toyota Hiluxot vizsgáljuk: míg az Európában az idei év első 11 hónapjában eladott 37672 Hilux a márka európai értékesítéseinek 4,3%-át teszi ki, addig az ugyanezen időszakban Magyarországon értékesített 1076 Hilux a Toyota hazai eladásainak 12,2%-át jelenti, azaz csaknem háromszor akkora szegmens súlya Magyarországon, mint Európában. No de melyik Magyarország legnépszerűbb pickupja?

A kérdés nem olyan egyszerű, mint első pillantásra gondolnánk. Ha a hazai regisztrációs adatokat nézzük, azt látjuk, hogy a TOP3 pickup esetében a sorrend a következő: Ford Ranger (1.526 darab), Toyota Hilux (1.076 darab) és Isuzu D-Max (431 darab). Ha azonban az adatokat megtisztítjuk a regisztráció után forgalomból kivont és külföldön újraértékesített, azaz re-exportált darabszámtól, és a valóban hazánkban maradó pickupokat vizsgáljuk, egészen másként alakul a sorrend: az első ez esetben a Toyota Hilux (1035 darab), ezt követi a Ford Ranger (883 darab), és harmadik az Isuzu D-Max (419 darab). Látható, hogy a Ranger esetén megdöbbentően magas, 42%-os a re-export arány, hasonló csak az ötödik helyen álló Nissan Navara (36,4%) és a hetedik Fiat Fullback (22,3%) esetén látható.

Mindennek köszönhetően a teljes pickup szegmens esetében 21%-os a re-export arány, azaz a hazánkban január ás november között regisztrált 4149 pickupból csupán 3288 darab maradt Magyarországon. A teljes magyarországi személyautó és haszongépjármű piac esetében egyébiránt 14% a re-export aránya, azaz a pickup szegmens e tekintetben valamelyest felülreprezentált.

Ha tehát a címben megfogalmazott kérdésre keressük a választ, Magyarországon is a világ és Európa első számú pickupja, az egyébiránt jövőre 50 éves pickup legenda, a Toyota Hilux a legnépszerűbb választás, ami a hazai pickup értékesítések 31,5%-át jegyzi.

(TCE / Agrofórum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Elképesztő ütemben fejlődik a Lemken és a Krone közös autonóm gépe

2024. március 27. 08:10

Nem kérdés, hogy az autonóm gépek jelentik a mezőgazdaság jövőjét, egyrészt a nagyobb hatékonyság elérése, másrészt pedig a máris égető munkaerőhiány miatt. Két német nagyágyú, a Lemken és a Krone is összefogott ezen a téren.

A 120 LE-t is megugorja az Iseki eddigi legnagyobb traktora

2024. március 25. 14:10

Nagy nyomatékú, kis fogyasztású Deutz motorral szerelték fel a japán Iseki eddigi legnagyobb traktorát, amely már 120 LE fölötti teljesítményű.

Kisebb pázsitokhoz való robotfűnyírók jelentek meg

2024. március 25. 08:10

A Robomow két új, kisebb gyepfelületre tervezett RKS-modellel bővíti a már sikeres RK-sorozatát.

Ez a Toyota pickup 2,6 millió kilométer után ment nyugdíjba

2024. március 24. 16:10

Tizenhat év alatt hétszer tette meg a Föld és a Hold közötti távolságot egy Toyota pickup az Egyesült Államokban, története azonban nem csak az extrém futásteljesítmény miatt érdekes.

Mondja el véleményét és formálja a mezőgazdaságot!

2020. március 23. 15:32

A Kleffmann Group alapítása óta elkötelezett híve volt az elsőrangú mezőgazdasági piackutatásnak és szaktanácsadásnak. Az elmúlt több mint 25 év során teljes körű piackutatási szolgáltatást nyújtottunk, amely során kulcsfontosságú információkat biztosítottunk ügyfeleinknek a mezőgazdasági ágazatokkal kapcsolatosan.

Termékgyártási Kiválósági Díjakat nyert a Corteva Agriscience

2020. szeptember 19. 04:36

A Corteva Agriscience több kategóriában is elnyerte a 2020. évi Termékgyártási Kiválósági Díjat. A díjak az irányítás, a fenntarthatóság, a gyártási ellátási lánc és az operatív működés kiválóságának elismerésére szolgálnak.

Élénkülőben a magyar-ghánai kapcsolatok

2018. november 21. 12:33

A releváns magyar termékek már bemutatkozhattak a ghánai-magyar mezőgazdasági-feldolgozóipari szakfórumon, ahol a cégek a termeléstől a csomagolásig, illetve az értékesítésig kínálnak nemzetközileg versenyképes megoldásokat.

A mezőgazdasági műveleteket forradalmasító abroncs került piacra

2023. december 1. 12:40

A Yokohama Off-Highway Tires első alkalommal mutatta be az új Alliance Agriflex+ 373 gumiabroncsot az AGRITECHNICA kiállításon. Ez egy innovatív gumiabroncs, amelyet kifejezetten úgy fejlesztettek ki, hogy terepen és közúton egyaránt használható legyen szállításra.