Gépinfo

Mezőgépgyártók rangsorai az Egyesült Államokban és Kanadában

Agrofórum Online

A Farm Equipment magazin harmadik alkalommal elemezte az EDA (Equipment Dealer Association) éves mezőgép gyártó rangsorait, amelyet a mezőgép dílerek elvárásai alapján készítenek.

Az EDA májusban tette közzé a dílerek véleménye alapján készített 2018. évre vonatkozó gyártói rangsorát.

A full-liner gyártók közül a Claas cég kapta a legmagasabb pontot a legtöbb kategóriában és érte el a legnagyobb összpontszámot. A Claas 5 kategóriában nyert, amelyet a John Deere követett 4 kategória győzelemmel. A Kubota kapta a második legnagyobb összpontszámot.

 Dealer’s Choice Awards

Full Line: Claas
Gold Level:
 John Deere, Kubota
Tractor: LS Tractor
Gold Level:
 Branson Tractor, Yanmar America
Shortline: Bourgault Industries
Gold Level: Landoll, MacDon, Meyer Mfg., Vermeer

Az EDA éves jelentését február 7-ig közölte a dílerekkel és március 7-ig adott lehetőséget a reakcióra. A felmérés elkészítéséhez 28 gyártó adta meg az egyesült államokbeli és kanadai dílerhálózatának listáját.
A dílerek 1-7 között pontozták a gyártmány-minőséget és az alkatrész – ellátást 12 kategóriában, külön értékelve az általános elégedettséget.

Az értékelésben 1 pont jelentette az extrém elégedetlenséget, a 7 pont az extrém elégedettséget. Az idei felmérésben 2200 díler vett részt, 8800 pontozó lappal, ami azt jelenti, hogy átlagban egy díler 4 gyártót értékelt. A felmérés az USA 50 államát és Kanada 10 provinciáját ölelte fel.

A felmérés adatait az EDA a következő gyártói csoportosítás szerint dolgozta fel: full-line (erő-és munkagépgyártó), traktorgyártó, short-line (munkagépgyártó) és stabil erőgép.

Joe Dykes az EDA elnökhelyettese szerint a gyártó-díler kapcsolati adatok a gyártók és a dílerek számára egyaránt fontosak. A dílerek névtelenül kifejthetik véleményüket és az eredményeket felhasználhatják a termék skálájuk összeállításnál. A gyártók viszont felhasználhatják az eredményeket a dílerhálózatuk minősítésére és fejlesztésére.

Full-Line gyártók

A full-line gyártók számára 2018 nem volt a legjobb év. A csoport 6 tagja közül csupán egy, az AGCO tudta az átlag pontszámát növelni. Mindezek ellenére az összpontszám 0,2% növekedést mutat, köszönve a csoporthoz most csatlakozó Claas magas pontszámainak.

A full-line gyártók a legmagasabb pontszámokat az alkatrész minőség és a gyártási minőség tekintetében kapták. Ezzel szemben alacsony pontszámokat értek el a díler igények kielégítése, a menedzsment kommunikáció és a marketing/reklám szempontok alapján.

A Claas cég, amely a korábbi években a munkagépgyártók között szerepelt és a mezőny közepén helyezkedett el, 2018-ban átkerült a full-line gyártók közé. Az új kategóriában erős versenyt vívott a korábbi első John Deere és a kategóriában az összpontszámot tekintve második helyezet Kubota céggel, amelyek a jelenlegi felmérésben „Gold Level” minősítést szereztek. Végül is a Claas első lett a gyártó képesség, a gyártás minőség, a gyártmány műszaki színvonala, az alkatrész minőség és a menedzsment-kommunikáció mutatók terén.

A John Deere az alkatrész szállítás, a garancia eljárás és a garancia költség mutatókban lett első. A Kubota a maradék két kategóriában (a díler igények figyelembe vétele, marketing/reklám) és az általános elégedettség tekintetében lett első.

Shawn Skaggs a Livigston Machinery Co. (Chckasha, Oklahoma) CEO-ja felhívta az értékelők figyelemét arra, hogy az egyes gyártó vállalatok összevetése egymással nem egyszerű, annak ellenére, hogy azonos kategóriában szerepelnek. Ha például a nagyteljesítményű négykerék hajtású traktorokat nézzük, akkor azt látjuk, hogy a New Holland, Case IH, Agco, John Deere cégek forgalmában ezek meghatározóak. A kategóriába tartozó Kubota traktor ajánlata viszont megáll 150 LE-nél és egyéb gyártmányai is kisméretűek. Vagyis e cégek dílerei nem azonos igények kielégítését célozzák.

Leif Magnusson a Claas Global Sales elnöke nagy megtiszteltetésnek tekinti az elnyert Dealer’s Choice Award kitüntetést. Az amerikai és kanadai farmereket ellátó dílerek nélkül nem lennénk képesek feladatainkat ellátni.

Az EDA munkatársai szerint a Claas társaság azért kerülhetett 2018-ban a full-line kategóriába, mert gyártmányai az elmúlt években felfuttatott traktorgyártás eredményeként felölelik a teljes mezőgép szortimentet (kombájn, betakarítógépek, traktorok, munkagépek).

A Claas céget megelőzően a Kubota 2017-ben került be a full-line kategóriába sorozatos cég felvásárlásainak (takarmány betakarító gépek, talajművelő gépek, vető gépek) eredményeként.

Traktorgyártók

A traktorgyártók eredménye rosszabb, mint a 2017. évi, amely viszont elmaradt az azt megelőző évitől.
A dílerek a traktorgyártók mutatói közül legmagasabbra az alkatrész minőséget, a gyártmány minőséget és a szállítási képességet minősítették. Ezzel szemben leggyengébbnek minősült a díler igény figyelembevétele, a garancia eljárás, a garancia költségek és menedzsment- kommunikáció.

A legjobb traktorgyártó címet („Dealer’s Choice) 2018-ban, sorozatban negyedik alkalommal a dél-koreai LS Tractor cég nyerte el. A kategóriák közül négyben érte el a legmagasabb pontszámot.

A Yanmar cég három kategória győztese lett (gyártmányminőség, alkatrészszállítás, a termék műszaki színvonala), amelyek a felmérők szerint a négy legfontosabb kategóriába tartoznak.

A TYM cég, amely a legjobban fejlődő társaság („Most Improved”) címet nyerte a 12 kategóriából négyben érte el a legmagasabb pontszámot (vásárlói igény kielégítés, alkatrész minőség, garancia eljárás, garancia költség).

Munkagép gyártók

A három gyártói kategória közül fejlődés tekintetében a munkagép gyártók érték el a legjobb eredményt.
A legjobb gyártó címet („Dealer’s Choice”) ismét a Bourgault cég nyerte el. A „Gold Level” elismerést a következő cégek kapták: Landoll, MacDon, Meyer Mfg., Vermeer.

A Borgault cég a 12 kategóriából 6-ban érte el a legmagasabb pontszámot, köztük az általános elismerés és a gyártmány minőség kategóriát, amelyet a dílerek a legfontosabbnak ítélnek meg. A Vermeer cég három, a Degelman 2, a Meyer Mfg. 1 kategóriában kapta a legmagasabb pontszámot.

Forrás: Alex Zank Mfr. & Dealer Issues, Data & Forecasts, Manufacturer News

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.

Land Cruiser: a legendás terepjáró születése és sikertörténete

2025. január 29. 13:10

Az első generáció 1951-ben született meg, és a típus azóta is a robusztusság, a megbízhatóság és a kivételes terepjáró-képességek szinonimája.

Ilyen autót akarnak venni a magyarok

2025. január 29. 11:10

A potenciális autóvásárlók kétharmada inkább használt autót keres, ezzel szemben 21 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy új autót venne.

A legújabb Zetor bemutatkozott Magyarországon

2025. január 28. 08:10

A 6-os szériával a Zetor tulajdonképpen visszatér a gyökereihez, évtizedekkel ezelőtt a szériákat nem nevekkel, hanem számokkal jelölték.

Retró: betakarítás egy Claas vontatott cséplőgéppel és egy ősöreg Fendt traktorral

2024. március 20. 08:10

Érdekes kísérletbe fogott egy holland gazda, aki bő félévszázados német masinákkal látott neki tavaly a betakarításnak.

Felülteljesítette az elemzői várakozásokat a Deere & Co

2020. február 25. 08:34

A 40 és 100 lóerő közötti teljesítményű, kétkerék-meghajtású traktorok piaca 3 százalékkal csökkent, azonban a Deere növekedni tudott.

Papuccsal a traktorfülkében – felesleges mánia, vagy követendő trend?

2024. február 25. 10:10

Új trend terjed a termelők, főleg a fiatalok körében. Igényessé váltak a környezetükre, és nem csupán munkaeszközként tekintenek a traktorra, amivel dolgoznak, hanem büszkék rá, és fontos számukra annak tisztasága.

Magyar traktor karácsonyra

2018. december 28. 10:51

A Renner traktor gyökerei 2013-ig, illetve dehogyis, jóval régebbre, egészen a valamikori magyar traktorig, a Dutráig nyúlnak vissza, amit az akkor még gyermek Dr. Renner Tamás is gyakran megcsodált. A vonzalom nem múlt el, hiszen ez inspirálta Tamást arra, hogy a jelenlegi elvárásoknak megfelelő, de a formavilágában a nagy elődöt idéző konstrukciót tervezzen.