Gépinfo

Pickuppal bővülhet a Toyota Corolla modellcsalád

Agrofórum Online

Régóta szó van arról, hogy a Hiluxnál kisebb, könnyű platós kisteherjárművet építene a Toyota. Nem hivatalos belső információk szerint az alapokat a Corolla Cross szabadidőjármű adná – beleértve annak full hibrid hajtásláncát is.

Egészen néhány évvel ezelőttig a Toyota külön-külön műszaki alapokra építette mindhárom pickupját: a kompakt Hiluxot, a középkategóriás Tacomát és a nagyméretű Tundrát. A racionalizálás irányába 2022-ben tette meg az első lépést az autógyártó, amikor a Land Cruiser 300 modern TNGA-F platformjára húzta fel az új generációs Tundrát.

Ezt követte az idén bemutatott, velük azonos architektúrán alapuló Tacoma, amely a 2024-es modellévtől lép színre. Ez a váltás a járművek életciklusának minden pontján előnyt jelent, a gyorsabb fejlesztéstől kezdve az észszerűbb gyártáson át az alkatrészek egységesítéséig.

Hogy példájukat követi-e a márka legkisebb méretű, ám legnagyobb számban gyártott pickupja, a Hilux, ma még nem tisztázott. Az viszont egyre bizonyosabbnak látszik, hogy az amerikai piacokon igény mutatkozik egy kisebb pickupra, amely megfizethető, könnyen vezethető és gazdaságosan fenntartható. Amennyiben ez nem az átdolgozott Hilux lesz, a Toyotának ki kell fejlesztenie egy vadonatúj modellt – ez pedig egyes források szerint előzmények nélküli alapokra építkezve teheti meg.

Míg Európában és Latin-Amerikában nem divat az önhordó karosszériás platós haszonjármű (ezt jól mutatja, hogy az ilyen típusok rendszerint kisautók alapjaira épülnek, és sem saját arculattal, sem értékelhető szállítási kapacitással nem rendelkeznek), az USA és Kanada piacain egyre nagyobb számban jelennek meg a személyautóból, pontosabban szabadidőjárműből származtatott, kompakt pickupok.

A műfajt a Honda Ridgeline teremtette meg 2007-ben, majd 2021-ben csatlakozott mellé a Hyundai Santa Cruz. A 2022-es modellévtől aztán a Ford Maverick is megjelent a piacon, ami arra enged következtetni, hogy a nagy pickup-hagyományokkal rendelkező márkáknak is van keresnivalója ebben a szegmensben.

A Toyota a 2020-ban bemutatott Corolla Cross révén rendelkezik azzal a kompakt szabadidőjárművel, amelyből gyorsan és gazdaságosan kifejlesztheti a maga önhordó karosszériás pickupját. A TNGA-C platform kellően modern ahhoz, hogy a leendő modell módosítás nélkül, hosszú évekig versenyképes maradhasson.

Ami a legfontosabb: a padlólemez támogatja a hibrid hajtástechnológia alkalmazását, így a Tundra és a Tacoma mellett az esetleges harmadik, kisméretű pickup is elérhető volna villamosított konfigurációban. A kétliteres motorra épülő, 197 lóerős rendszerteljesítményű hibrid hajtáslánc ráadásul kellően erős ahhoz, hogy akár módosítások nélkül szolgáljon a pickup variánsban.

Noha a Toyota nem erősítette meg ezeket az értesüléseket, minden jel arra mutat, hogy Corolla Cross már a 2027-es modellévre platót kaphat. Kérdés viszont, hogy milyen néven fogják forgalmazni. A Corolla tagadhatatlanul jól cseng személyautós körökben, és a legjobb választás lenne, ha globálisan – akár Európában is – forgalmazni kívánják a modellt.

Hátránya viszont, hogy haszonjárműként egyáltalán nincs hagyománya a típusnak. A Tacoma elődjét (azaz a Hiluxot) egyszerűen Toyota Pickup néven értékesítették Észak-Amerikában, így ez is egy járható útnak hangzik.

(Kép: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Megverheti a kínai utánzat a prémium német láncfűrészt? Egy tesztből kiderült

2025. december 26. 09:10

Könnyen melléfoghatunk, ha egy prémium termék olcsó „hasonmását” választjuk, hiszen az alacsony ár nyilván gyengébb minőséget takarhat. De valóban ez a helyzet?

Váratlan újdonsággal léptek elő a kínaiak, alaposan meglepték vele a piacot

2025. december 24. 09:10

A válsághelyzetek mindig új szereplők, „trónkövetelők” felbukkanását segítik elő, így van ezt most a traktorpiacon is.

Erősen titkolózik a John Deere, elképesztően nagy dobásra készülhetnek, van is egy tipp rá

2025. december 21. 16:10

Valóban új traktor készült a John Deere boszorkánykonyhájában? Ha igen, akkor miért nem leplezték le az Agritechnica kiállításon? Ez a kérdés foglalkoztatja most a fél világot.

A 12 kerekű traktor extrán talajkímélő, mégis van vele egy óriási probléma

2025. december 18. 09:10

Ha a hagyományos 4 kereket megduplázzuk vagy megtriplázzuk egy traktoron, azzal jelentős talajkímélést érünk el, hiszen kétszeresére-háromszorosára növeljük a felfekvő felületet.

Egy pickup, ami elhúzta a debreceni villamost

2018. június 30. 04:00

Nem mindennapi teherbírásáról tett tanúbizonyságot az új, eddig legerősebb Volkswagen Amarok. A 258 lóerős pick-up saját tömegének több, mint tizennyolcszorosát húzta el pár napja Debrecenben.

Mérges külsőt kapott a jubileumi Ram Power Wagon pick-up

2020. december 25. 09:17

Különösen harcias külsőt kapott Ram-kínálat zászlóshajója a Power Wagon a modell 75. születésnapjára.

Luxusautóként kényeztet a legújabb Toyota pickup

2024. október 25. 14:40

A TRD Rally-csomag sokkal inkább a Tundra terepjárós, kalandozós énjét erősíti, mintsem a kifinomult, személyautós karakterét.

A Ford F-150 berúgta az ajtót az európai pickup-piacon

2023. december 14. 10:10

Jelentősen emelkedik az amerikai pickup-ok választéka Európában, a Ford ikonikus F-150-ese különösen élénkítheti a piacot. A Hedin US-Motors importőr évente 5000 darabot szeretne eladni belőlük a kontinensünkön.