8℃ 5℃
november 14. Aliz, Vanda, Huba, Klementina
Gépinfo

Pickuppal bővülhet a Toyota Corolla modellcsalád

Agrofórum Online

Régóta szó van arról, hogy a Hiluxnál kisebb, könnyű platós kisteherjárművet építene a Toyota. Nem hivatalos belső információk szerint az alapokat a Corolla Cross szabadidőjármű adná – beleértve annak full hibrid hajtásláncát is.

Egészen néhány évvel ezelőttig a Toyota külön-külön műszaki alapokra építette mindhárom pickupját: a kompakt Hiluxot, a középkategóriás Tacomát és a nagyméretű Tundrát. A racionalizálás irányába 2022-ben tette meg az első lépést az autógyártó, amikor a Land Cruiser 300 modern TNGA-F platformjára húzta fel az új generációs Tundrát.

Ezt követte az idén bemutatott, velük azonos architektúrán alapuló Tacoma, amely a 2024-es modellévtől lép színre. Ez a váltás a járművek életciklusának minden pontján előnyt jelent, a gyorsabb fejlesztéstől kezdve az észszerűbb gyártáson át az alkatrészek egységesítéséig.

Hogy példájukat követi-e a márka legkisebb méretű, ám legnagyobb számban gyártott pickupja, a Hilux, ma még nem tisztázott. Az viszont egyre bizonyosabbnak látszik, hogy az amerikai piacokon igény mutatkozik egy kisebb pickupra, amely megfizethető, könnyen vezethető és gazdaságosan fenntartható. Amennyiben ez nem az átdolgozott Hilux lesz, a Toyotának ki kell fejlesztenie egy vadonatúj modellt – ez pedig egyes források szerint előzmények nélküli alapokra építkezve teheti meg.

Míg Európában és Latin-Amerikában nem divat az önhordó karosszériás platós haszonjármű (ezt jól mutatja, hogy az ilyen típusok rendszerint kisautók alapjaira épülnek, és sem saját arculattal, sem értékelhető szállítási kapacitással nem rendelkeznek), az USA és Kanada piacain egyre nagyobb számban jelennek meg a személyautóból, pontosabban szabadidőjárműből származtatott, kompakt pickupok.

A műfajt a Honda Ridgeline teremtette meg 2007-ben, majd 2021-ben csatlakozott mellé a Hyundai Santa Cruz. A 2022-es modellévtől aztán a Ford Maverick is megjelent a piacon, ami arra enged következtetni, hogy a nagy pickup-hagyományokkal rendelkező márkáknak is van keresnivalója ebben a szegmensben.

A Toyota a 2020-ban bemutatott Corolla Cross révén rendelkezik azzal a kompakt szabadidőjárművel, amelyből gyorsan és gazdaságosan kifejlesztheti a maga önhordó karosszériás pickupját. A TNGA-C platform kellően modern ahhoz, hogy a leendő modell módosítás nélkül, hosszú évekig versenyképes maradhasson.

Ami a legfontosabb: a padlólemez támogatja a hibrid hajtástechnológia alkalmazását, így a Tundra és a Tacoma mellett az esetleges harmadik, kisméretű pickup is elérhető volna villamosított konfigurációban. A kétliteres motorra épülő, 197 lóerős rendszerteljesítményű hibrid hajtáslánc ráadásul kellően erős ahhoz, hogy akár módosítások nélkül szolgáljon a pickup variánsban.

Noha a Toyota nem erősítette meg ezeket az értesüléseket, minden jel arra mutat, hogy Corolla Cross már a 2027-es modellévre platót kaphat. Kérdés viszont, hogy milyen néven fogják forgalmazni. A Corolla tagadhatatlanul jól cseng személyautós körökben, és a legjobb választás lenne, ha globálisan – akár Európában is – forgalmazni kívánják a modellt.

Hátránya viszont, hogy haszonjárműként egyáltalán nincs hagyománya a típusnak. A Tacoma elődjét (azaz a Hiluxot) egyszerűen Toyota Pickup néven értékesítették Észak-Amerikában, így ez is egy járható útnak hangzik.

(Kép: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Kínos nevet kapott a német önjáró silózó, gyorsan el is tűnt a színről

2025. november 13. 09:10

Minden márka büszke a történelmi örökségére, de akadnak olyan esetek is, amikor egy név már vállalhatatlanná válik.

Új motorról suttognak a Fendt háza táján, ez új korszakot hoz el

2025. november 8. 13:10

Az ötödik generációs Fendt 800 Vario traktorokba már az új AGCO Power CORE80 motorok kerülnek, amelyek kiemelkedő teljesítményűek, miközben hihetetlenül takarékosak.

"A gép nem váltja ki az embert, csak jobb döntésekhez segíti" – Interjú a mesterséges intelligenciával

2025. november 7. 07:10

A mesterséges intelligencia nemcsak adatokat elemez, hanem döntéseket is segít. Interjú a jövő egyik legizgalmasabb „agrárszereplőjével”.

Egy nem szokványos vetőgép, amit kisebb gazdaságoknak érdemes kipróbálniuk

2025. november 6. 16:10

3 métertől 12 méterig terjedő változatokban egyaránt elérhető az a holland munkagép, amelyet takarónövények, repce, lóhere és fűmag vetéséhez ajánl a gyártó.

Újdonság a piacon: Dacia Dokker Pickup

2018. november 15. 06:37

Ugyan a Dacia Dokker Pickup nem kifejezetten szépség, hasznosságban nincsen párja: terhelhetősége 675 kilogramm, az alumínium lemezekből összeillesztett, 179 centiméter hosszú platót kopásálló műanyag oldalfalak szegélyezik.

Elkészült az első elektromos meghajtású Hummer pickup

2022. január 6. 06:37

A General Motors megkezdheti a GMC Hummer EV terepjárók leszállítását a vásárlóknak, ami nagy mérföldkő a vállalat számára. A cég nem közölte, hogy hány előrendelése van a terepjáróra.

Itt a hiperolcsó Toyota Hilux Champ pickup

2023. december 2. 11:10

A Toyota Hilux Champ egy nagy teherbírású pickup a fejlődő országok számára, amelyet hivatalosan is bemutatták a thaiföldi piacon.

Az év pickupja: „triplázott” az Amarok

2024. január 13. 16:10

Különleges kitüntetést adtak át a lyoni Solutrans 2023 logisztikai és szállítási szakkiállításon, a „Nemzetközi Pickup Díjat” ugyanis csak két-három évente ítélik oda, a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata pedig győzedelmeskedett.