Gépinfo

Pickuppal bővülhet a Toyota Corolla modellcsalád

Agrofórum Online

Régóta szó van arról, hogy a Hiluxnál kisebb, könnyű platós kisteherjárművet építene a Toyota. Nem hivatalos belső információk szerint az alapokat a Corolla Cross szabadidőjármű adná – beleértve annak full hibrid hajtásláncát is.

Egészen néhány évvel ezelőttig a Toyota külön-külön műszaki alapokra építette mindhárom pickupját: a kompakt Hiluxot, a középkategóriás Tacomát és a nagyméretű Tundrát. A racionalizálás irányába 2022-ben tette meg az első lépést az autógyártó, amikor a Land Cruiser 300 modern TNGA-F platformjára húzta fel az új generációs Tundrát.

Ezt követte az idén bemutatott, velük azonos architektúrán alapuló Tacoma, amely a 2024-es modellévtől lép színre. Ez a váltás a járművek életciklusának minden pontján előnyt jelent, a gyorsabb fejlesztéstől kezdve az észszerűbb gyártáson át az alkatrészek egységesítéséig.

Hogy példájukat követi-e a márka legkisebb méretű, ám legnagyobb számban gyártott pickupja, a Hilux, ma még nem tisztázott. Az viszont egyre bizonyosabbnak látszik, hogy az amerikai piacokon igény mutatkozik egy kisebb pickupra, amely megfizethető, könnyen vezethető és gazdaságosan fenntartható. Amennyiben ez nem az átdolgozott Hilux lesz, a Toyotának ki kell fejlesztenie egy vadonatúj modellt – ez pedig egyes források szerint előzmények nélküli alapokra építkezve teheti meg.

Míg Európában és Latin-Amerikában nem divat az önhordó karosszériás platós haszonjármű (ezt jól mutatja, hogy az ilyen típusok rendszerint kisautók alapjaira épülnek, és sem saját arculattal, sem értékelhető szállítási kapacitással nem rendelkeznek), az USA és Kanada piacain egyre nagyobb számban jelennek meg a személyautóból, pontosabban szabadidőjárműből származtatott, kompakt pickupok.

A műfajt a Honda Ridgeline teremtette meg 2007-ben, majd 2021-ben csatlakozott mellé a Hyundai Santa Cruz. A 2022-es modellévtől aztán a Ford Maverick is megjelent a piacon, ami arra enged következtetni, hogy a nagy pickup-hagyományokkal rendelkező márkáknak is van keresnivalója ebben a szegmensben.

A Toyota a 2020-ban bemutatott Corolla Cross révén rendelkezik azzal a kompakt szabadidőjárművel, amelyből gyorsan és gazdaságosan kifejlesztheti a maga önhordó karosszériás pickupját. A TNGA-C platform kellően modern ahhoz, hogy a leendő modell módosítás nélkül, hosszú évekig versenyképes maradhasson.

Ami a legfontosabb: a padlólemez támogatja a hibrid hajtástechnológia alkalmazását, így a Tundra és a Tacoma mellett az esetleges harmadik, kisméretű pickup is elérhető volna villamosított konfigurációban. A kétliteres motorra épülő, 197 lóerős rendszerteljesítményű hibrid hajtáslánc ráadásul kellően erős ahhoz, hogy akár módosítások nélkül szolgáljon a pickup variánsban.

Noha a Toyota nem erősítette meg ezeket az értesüléseket, minden jel arra mutat, hogy Corolla Cross már a 2027-es modellévre platót kaphat. Kérdés viszont, hogy milyen néven fogják forgalmazni. A Corolla tagadhatatlanul jól cseng személyautós körökben, és a legjobb választás lenne, ha globálisan – akár Európában is – forgalmazni kívánják a modellt.

Hátránya viszont, hogy haszonjárműként egyáltalán nincs hagyománya a típusnak. A Tacoma elődjét (azaz a Hiluxot) egyszerűen Toyota Pickup néven értékesítették Észak-Amerikában, így ez is egy járható útnak hangzik.

(Kép: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

Ismét bizonyított a Toyota Land Cruiser: szinte lehetetlen elpusztítani

2023. november 8. 08:10

Egy súlyosan sérült, 70-es sorozatú pickup annak ellenére ment el lábon a szervizbe, hogy úgy nézett ki, mintha egy roncstelepről szabadult volna.

Pickup-változat készül a Kodiaqból

2019. június 27. 11:33

A 2014 óta minden évben megvalósított gyakorlati projekt jól szemlélteti a Škoda-akadémia kiemelkedő színvonalú, több mind 90 éves hagyományokkal bíró képzését.

Tiszta Amerika: rengeteg pickup-ot vásároltunk

2018. szeptember 7. 07:54

Az első nyolc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 29,6 százalékkal bővült – derült ki a Datahouse adatiból.

Ford - Toyota - Nissan a sorrend a pickup eladásoknál

2019. október 7. 14:27

Az első kilenc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 11,3 százalékkal bővült – derült ki a Datahouse adatiból.