Ritka látványnak számít egy sárga színű Belarus/MTZ, amelyet – legalábbis ezzel a meghajtással – biztosan nem láthatunk majd az európai uniós piacon.
A fehérorosz Belarus/MTZ egyike a világ legnagyobb traktorgyártóinak. Az orosz-ukrán háború miatti megszorítások, szankciók évek óta őket is sújtják, ennek ellenére azonban szinte folyamatosan fejlesztik és újítják meg a termékkínálatukat.
Még tavasszal érkezett a hír, hogy a gyártási folyamatuk szervezését új szintre emelik, ami akkor azt takarta, hogy jelentősen leegyszerűsítik a festési eljárást. Korábban a piros mellett fekete szegélyeket és szürke keréktárcsákat alkalmaztak, illetve kék-fekete kombinációt fekete felnikkel. Helyette maradt dominánsként a vörös, de azért a burkolat egyes részein továbbra is feltűnik a fekete.
Ennek nyilvánvalóan gazdasági okai is vannak, a háborús helyzet miatt alighanem nehezebben megy számukra az anyagbeszerzés. Éppen ezért meglepő, hogy a napokban a fent vázolt alapelvtől eltérő erőgépet mutattak be, amely vörös helyett sárgában pompázik.
Maga a 2022.3-as modell nem újdonság, a szokatlan fényezést pedig az indokolja, hogy a Belarus/MTZ ezt a verziót reptéri használatra szánja, ahol kiemelt követelmény a jó láthatóság. A fehérorosz sajtó csupán annyit közölt, hogy egy moszkvai repülőtér volt a megrendelő, pontosabb részleteket nem árultak el.
Az erőgépeket elsősorban szállítási feladatokra használják majd, de különféle szerszámokkal szerelve tisztítási-karbantartási célokra is alkalmasak. A meghajtásról 212 LE-s MMZ D-260.4S2 motor gondoskodik, amely csupán a Stage II emissziós előírásokat képes teljesíteni, így az Európai Unióban például nem forgalmazható a traktor.
(Fotók: Belarus Tractors/Facebook)