Szőlő-Bor

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr – taroltak a saját márkás borok

Agrofórum Online

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. A díjak a vállalat azon innovációit és egyben törekvéseit ismerik el, melyek a Lidl a magyar borkultúra és hazai borászatok melletti elköteleződését bizonyítják. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

A Lidl Magyarország mindig is élen járt a magyar termékek népszerűsítésében, jól mutatja ezt az is, hogy diszkontáruházként folyamatosan bővülő borszortimentjében neves hazai pincészetek közreműködésével készült magas minőségű, saját házasítású borokat és pezsgőket kínál vásárlóinak. A VinAgora Borversenyen elnyert Champion díj is egy ilyen gyümölcsöző együttműködés eredménye, melyet az áruházlánc és a Garamvári Pincészet több éves, kiváló kapcsolatát megkoronázandó, közös munkaként megvalósult, kimagaslóan jó ár-érték aránnyal rendelkező, tradicionális eljárással készülő saját márkás Pannon Imperial Extra Dry pezsgője érdemelt ki.

„Örömmel tölt el bennünket, hogy e neves borversenyen a Champion díj, azaz a főkategória nyertes mellett további három arany és három ezüst díjat is elhozhattunk. Büszkék vagyunk egyedülálló borkínálatunkra és arra, hogy diszkontáruházként immár a szakma által nemzetközileg is elismert és díjazott, kiváló minőségű, elérhető áron kapható, saját márkás pezsgőket és borokat kínálhatunk vásárlóinknak. Kiemelten fontosnak tartjuk a magyar beszállítóktól származó termékkínálatunk további bővítését, ezáltal a magyar gazdaság versenyképességének tovább erősítését.”

– mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A Lidl Magyarország számára kiemelt jelentőséggel bír a hazai bortermelők és pincészetek támogatása, ezért a „Lidl a magyar beszállítókért!” programjával összhangban azzal a céllal indította útjára 2014-ben a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok nemcsak hazai, hanem határon túli ismertségét és népszerűségét, ezáltál minél több hazai bor kerüljön az európai Lidl áruházak polcaira. Ennek köszönhetően a vállalat Európa szerte 12 országba 142 féle hazai bort exportált 5,1 milliárd Forint értékben az elmúlt évben, így továbbra is a Lidl Magyarország tudhatja magáénak a legnagyobb hazai borexportőr címet. Az áruházlánc hazai értékesítése is folyamatosan növekvő tendenciát mutat, a 2019-es gazdasági évben 12 millió palack bort vásároltak a hazai áruházakban, ami 25 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A francia vörösbor hanyatlása

2025. január 9. 15:10

A francia vörösbor hosszú ideje ikonikus része az ország kultúrájának, ám az iparág az utóbbi évtizedekben súlyos válsággal szembesült.

A bor a rekordszintű balkáni hőség nyertese

2024. október 8. 12:10

A balkáni bortermelők szerint ritka nyertesei lehetnek ezeknek a folyamatoknak, mert a meleg időjárás miatt nőtt a szőlő cukortartalma.

Extrém klíma: már szüretelnek a Balaton-felvidéken

2024. szeptember 9. 11:10

A száraz nyári hónapok miatt a szőlő idén a szokásosnál jóval gyorsabban érett, így a betakarítást a tervezettnél három héttel hamarabb kellett elkezdeni.

Fordított tájkép alakult ki a Balaton-felvidéken – ezt most díjazták is

2024. szeptember 5. 13:10

Talán kevesek számára ismert az, hogy földtörténeti léptékben mérve nem is olyan régen hazánkban is aktív vulkánok működtek.

Utazás a szőlők és a borok világában

2018. szeptember 29. 13:16

Izgalmas világkörüli úton nyerhetünk betekintést a távoli vidékek borkultúrájába, olvashatunk e tájak borainak különleges ízvilágáról.

Idén 4,2 millió mázsa szőlőt szüreteltek a gazdák

2019. november 20. 11:36

A borászok nagyon jó minőségű borokra számítanak, hiszen a visszajelzések alapján szépen érett, egészséges gyümölcsöket szüreteltek, és bizakodásra ad okot az is, hogy az idei év Tokajban is jó volt az aszúsodás szempontjából.

Pelle Pince: bemutatjuk, mit tudnak a mádi termőterületek

2022. augusztus 24. 06:32

A Mádi Pezsgés, a község első pezsgő fesztiválja, a buborékos borok kóstolójára invitált.

A bikavért szeretik az ázsiai vevők

2021. április 15. 15:18

A jövőben intenzívebbé válhatnak a kínai kapcsolatok a Schieber Pincészetnél, miután a szekszárdi borászat a legutóbbi Asia Wine Trophy-n két arany- és egy ezüstérmet is nyert boraival. A hazai borászatok közül több már jelenleg is szállít Kínába, a több európai országba exportáló Schieber Pincészet borászati szakkiállításon szerzett elismerések révén ehhez a körhöz csatlakozhat.