32℃ 20℃
június 7. Róbert, Robertina, Arianna, Fülöp, Roberta
Szőlő-Bor

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr – taroltak a saját márkás borok

Agrofórum Online

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. A díjak a vállalat azon innovációit és egyben törekvéseit ismerik el, melyek a Lidl a magyar borkultúra és hazai borászatok melletti elköteleződését bizonyítják. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

A Lidl Magyarország mindig is élen járt a magyar termékek népszerűsítésében, jól mutatja ezt az is, hogy diszkontáruházként folyamatosan bővülő borszortimentjében neves hazai pincészetek közreműködésével készült magas minőségű, saját házasítású borokat és pezsgőket kínál vásárlóinak. A VinAgora Borversenyen elnyert Champion díj is egy ilyen gyümölcsöző együttműködés eredménye, melyet az áruházlánc és a Garamvári Pincészet több éves, kiváló kapcsolatát megkoronázandó, közös munkaként megvalósult, kimagaslóan jó ár-érték aránnyal rendelkező, tradicionális eljárással készülő saját márkás Pannon Imperial Extra Dry pezsgője érdemelt ki.

„Örömmel tölt el bennünket, hogy e neves borversenyen a Champion díj, azaz a főkategória nyertes mellett további három arany és három ezüst díjat is elhozhattunk. Büszkék vagyunk egyedülálló borkínálatunkra és arra, hogy diszkontáruházként immár a szakma által nemzetközileg is elismert és díjazott, kiváló minőségű, elérhető áron kapható, saját márkás pezsgőket és borokat kínálhatunk vásárlóinknak. Kiemelten fontosnak tartjuk a magyar beszállítóktól származó termékkínálatunk további bővítését, ezáltal a magyar gazdaság versenyképességének tovább erősítését.”

– mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A Lidl Magyarország számára kiemelt jelentőséggel bír a hazai bortermelők és pincészetek támogatása, ezért a „Lidl a magyar beszállítókért!” programjával összhangban azzal a céllal indította útjára 2014-ben a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok nemcsak hazai, hanem határon túli ismertségét és népszerűségét, ezáltál minél több hazai bor kerüljön az európai Lidl áruházak polcaira. Ennek köszönhetően a vállalat Európa szerte 12 országba 142 féle hazai bort exportált 5,1 milliárd Forint értékben az elmúlt évben, így továbbra is a Lidl Magyarország tudhatja magáénak a legnagyobb hazai borexportőr címet. Az áruházlánc hazai értékesítése is folyamatosan növekvő tendenciát mutat, a 2019-es gazdasági évben 12 millió palack bort vásároltak a hazai áruházakban, ami 25 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Alacsony alkoholtartalmú borok: új irány a borászatban

2025. május 22. 14:10

Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes borok iránti kereslet növekszik, új technológiák és piaci stratégiák formálják a borászat jövőjét.

Borfogyasztás: ki iszik többet?

2025. május 16. 16:10

A globális borfogyasztás 2024-ben 1961 óta nem látott mélypontra süllyedt, de egyes országok továbbra is kiemelkednek a mennyiség és az egy főre jutó fogyasztás terén.

Vita a bor körül: egészséges vagy sem?

2025. május 11. 16:10

Egy új spanyol kutatás választ adhat arra a kérdésre, hogy a mértékletes borfogyasztás valóban jót tesz-e az egészségnek.

A francia vörösbor hanyatlása

2025. január 9. 15:10

A francia vörösbor hosszú ideje ikonikus része az ország kultúrájának, ám az iparág az utóbbi évtizedekben súlyos válsággal szembesült.

Testes francia borüzlet a láthatáron

2020. július 6. 15:33

Az átvétel új lépés lehet az InVivo francia mezőgazdasági szövetkezeti csoport borpiaci terjeszkedésében.

A valódi ízek az érdekesek, - avagy borok enzimek, élesztők és kén nélkül

2019. március 1. 10:47

A Garam-menti dombság, a Duna közelsége, a szőlőhegy lábánál elterülő halastavak és a mocsaras Párizsi patak sajátos mikroklímát teremt. A különleges környezeti adottságok között termett szőlőből Sütő Zsolt kürti borász egyedi módszerek alkalmazásával készít bort – nem használ élesztőt, enzimet, ként; borait hordóban, illetve nyíltkádas erjesztéssel készíti seprőn tartással és élesztő-hártya alatti érleléssel.

Túl olcsón kerül piacra a magyar bor

2019. szeptember 23. 08:33

A probléma a megkérdezett piaci szereplők szerint összetett, a megfelelő marketing hiányától kezdve a mennyiségi és minőségi gondokon keresztül odáig terjed, hogy kudarcot vallottak a kitörési pontnak szánt fajták.

Jó évjáratra számítanak a szekszárdi borvidéken

2019. szeptember 30. 09:03

Az eddigi átlagtermés 80-90 mázsa, a fehér szőlőket 19-19,5-es, a kék szőlőket 20 feletti mustfokkal szüretelik, így musterősítésre valószínűleg nem lesz szükség Szekszárdon.