31℃ 18℃
július 5. Emese, Sarolta, Lotti, Antal
Szőlő-Bor

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr – taroltak a saját márkás borok

Agrofórum Online

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. A díjak a vállalat azon innovációit és egyben törekvéseit ismerik el, melyek a Lidl a magyar borkultúra és hazai borászatok melletti elköteleződését bizonyítják. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

A Lidl Magyarország mindig is élen járt a magyar termékek népszerűsítésében, jól mutatja ezt az is, hogy diszkontáruházként folyamatosan bővülő borszortimentjében neves hazai pincészetek közreműködésével készült magas minőségű, saját házasítású borokat és pezsgőket kínál vásárlóinak. A VinAgora Borversenyen elnyert Champion díj is egy ilyen gyümölcsöző együttműködés eredménye, melyet az áruházlánc és a Garamvári Pincészet több éves, kiváló kapcsolatát megkoronázandó, közös munkaként megvalósult, kimagaslóan jó ár-érték aránnyal rendelkező, tradicionális eljárással készülő saját márkás Pannon Imperial Extra Dry pezsgője érdemelt ki.

„Örömmel tölt el bennünket, hogy e neves borversenyen a Champion díj, azaz a főkategória nyertes mellett további három arany és három ezüst díjat is elhozhattunk. Büszkék vagyunk egyedülálló borkínálatunkra és arra, hogy diszkontáruházként immár a szakma által nemzetközileg is elismert és díjazott, kiváló minőségű, elérhető áron kapható, saját márkás pezsgőket és borokat kínálhatunk vásárlóinknak. Kiemelten fontosnak tartjuk a magyar beszállítóktól származó termékkínálatunk további bővítését, ezáltal a magyar gazdaság versenyképességének tovább erősítését.”

– mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A Lidl Magyarország számára kiemelt jelentőséggel bír a hazai bortermelők és pincészetek támogatása, ezért a „Lidl a magyar beszállítókért!” programjával összhangban azzal a céllal indította útjára 2014-ben a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok nemcsak hazai, hanem határon túli ismertségét és népszerűségét, ezáltál minél több hazai bor kerüljön az európai Lidl áruházak polcaira. Ennek köszönhetően a vállalat Európa szerte 12 országba 142 féle hazai bort exportált 5,1 milliárd Forint értékben az elmúlt évben, így továbbra is a Lidl Magyarország tudhatja magáénak a legnagyobb hazai borexportőr címet. Az áruházlánc hazai értékesítése is folyamatosan növekvő tendenciát mutat, a 2019-es gazdasági évben 12 millió palack bort vásároltak a hazai áruházakban, ami 25 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Terjed a szőlő aranyszínű sárgaság, Villány is érintett

2025. július 3. 12:10

Megjelent a szőlő aranyszínű sárgaság betegsége Villány térségében – a Nébih védekezésre figyelmeztet a szőlőkabóca ellen.

Ez a borászat felborította a szabályokat: ilyen még nem volt!

2025. június 16. 14:10

Egy kaliforniai pincészet történelmet írt: elsőként palackozta fajtaborként a Châteauneuf-du-Pape-ban engedélyezett szőlőfajtákat.

Alacsony alkoholtartalmú borok: új irány a borászatban

2025. május 22. 14:10

Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes borok iránti kereslet növekszik, új technológiák és piaci stratégiák formálják a borászat jövőjét.

Borfogyasztás: ki iszik többet?

2025. május 16. 16:10

A globális borfogyasztás 2024-ben 1961 óta nem látott mélypontra süllyedt, de egyes országok továbbra is kiemelkednek a mennyiség és az egy főre jutó fogyasztás terén.

Tokaj 3 hét előnyben: augusztusban kezdődhet a szüret

2018. július 18. 09:50

A megszokottnál jóval korábban, már augusztusban megkezdődhet a hagyományos szőlőfajták szüretelése Tokaj-Hegyalján - közölte Molnár Péter, a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke.

Trendek a folyóbor piacán - a Chardonnay van, ahol már elfogyott

2020. november 7. 09:01

Fontos információ, hogy az export borok majdnem fele tartályban érkezik a rendeltetési helyére szerte a világban. Szakértők azt állítják, hogy a környezetünk és a fogyasztók egyaránt profitálnak belőle. Ma már a minőségre is figyelnek, díjnyertes borok is vannak közöttük.

Itt a Furmint Február! De milyen is egy jó furmint? - interjú Szabó Zoltánnal

2019. február 20. 04:36

Tokaj egymaga a furmint termőterületeink 95 százalékát bírja, így sajnos a maradék csak kuriózumszámba megy. Egyszerre több Tokaj létezik, műanyag hordóban árult félédes folyóborok ugyanúgy piaci szereplők, mint a jó nevű termelő mádi csúcsdűlős tétele. Nehéz így kommunikálni, egységes arculatot, közös marketinget kialakítani a furmintnak.

Kiemelt támogatásokat kap a hazai borágazat

2018. október 1. 10:25

Az Agrárminisztérium a szőlőültetvények korszerűsítését továbbra is fontosnak tartja, ezért 2020-ig 45 millió eurós keretre lehet ezen a jogcímen pályázni 2018 februárjától.