Zöldség-Gyümölcs

Hazánkban is változik a LIDL zöldség-gyümölcs beszerzési szabályzata

Lidl Magyarország

A zöldségek és gyümölcsök termelésére, beszállítására, annak átláthatóságára és a fenntarthatóságra vonatkozó egységes nemzetközi irányelveket dolgozott ki a világ 29 országában jelen lévő Lidl.

Hazánkban a Lidl Magyarország február 1-jétől vezeti be a nemzetközi beszerzési szabályzatot, ám az áruházláncnak jelenleg éves szinten mintegy 67 000 tonna terményt biztosító magyarországi beszállítók már a most közzétett irányelvek alapján végzik munkájukat.

A zöldségek és gyümölcsök beszerzését nemzetközileg egységesen meghatározó irányelvet dolgozott ki a Lidl. A világ 29 országában megtalálható áruházlánc beszerzési szabályai rögzítik mindazokat a termelésre, beszállításra, átláthatóságra és fenntarthatóságra vonatkozó szigorú minőségi elvárásokat, amelyeket a Lidl – földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül – partnereivel szemben támaszt; ugyanakkor kiemeli mindazokat a garanciákat és vállalásokat is, amelyeket a világ egyik meghatározó áruházláncaként biztosít zöldség-gyümölcs beszállítói számára.

Hazánkban a Lidl Magyarország február 1-jén vezeti be a nemzetközi irányelveket, amelyek egyebek mellett kiemelik, hogy minden Lidl partnernek rendelkeznie kell GlobalG.A.P – egy, az ISO-hoz hasonlatos, kifejezetten a mezőgazdasági termesztésre vonatkozó nemzetközi minőségbiztosítási – tanúsítvánnyal, míg a hatósági határértékeket illetően a törvényi előírásoknál is jóval szigorúbb önkorlátozást ír elő partnerei számára a Lidl. Szintén kiemelt szerepet kap a zöldségek és gyümölcsök eredetigazolása, azaz, a termékeknek az áruházak polcaitól egészen a termőföldig visszakövethetőnek kell lenniük, valamint fontos kérdésként kezeli a Lidl az úgynevezett hűtési lánc kialakítását. A termények ugyanis a raktározás és szállítás alatti korszerű hűtési eljárásokkal tarthatók frissen. A Lidl Magyarország beszállítói rendszerének köszönhetően az olyan, frissességüket gyorsan elvesztő hazai termények, mint a fejessaláta, az újhagyma, a gomba, vagy a csomósretek, 24 óra alatt az áruházak polcaira kerülnek a magyarországi termőföldekről; de a frissességüket tovább megőrző magyar zöldségek és gyümölcsök – mint a burgonya, a sárgarépa, az alma, a körte, a vöröshagyma, a cékla, az uborka, a paradicsom, vagy a paprika – is alig 48 óra alatt a Lidl Magyarország áruházaiba érnek.

Hazánkban elsősorban a kistermelőket gazdasági csoportokba fogó Termelői Értékesítő Szervezetektől (TÉSZ-ektől) és a Lidl-nek közvetlenül termesztő nagytermelőktől érkezenek a friss zöldségek és gyümölcsök a polcokra. „Bár a szigorú minőségi követelmények most öltöttek nemzetközi szinten egységes formát, a Lidl Magyarország számára jelenleg éves szinten közel 67.000 tonna terményt biztosító hazai beszállítók számára nem tartalmaz újdonságot a frissen közzétett irányelv, hiszen többségük már a Lidl 2004-es magyarországi piacra lépése óta együttműködik a vállalattal és már a kezdetektől a Lidl németországi központjában lefektetett követelményeknek megfelelve végzi munkáját. A Global G.A.P. hazánkban már 2017 január 1-jétől kötelező érvényű tanúsítvány, és mind a nyomon követhetőség, mind a korszerű hűtés általános gyakorlat a hazai beszállítóinknál” – emeli ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Annak érdekében, hogy a Lidl Magyarország a jelenleginél is nagyobb arányban kínálhasson termékei körében magyar árut, valamint, hogy támogassa a hazai termelőket, 2013-ban létrehozta a „Lidl a magyar beszállítókért” programot. A programhoz kapcsolódó Beszállítói Akadémia rendezvénysorozat eseményein a hazai termelők a szakmai szervezetek képviselőinek segítségével pontos képet kaphatnak az egyes területek helyzetéről, a fejlődési lehetőségekről, valamint közvetlenül egyeztethetnek a Lidl munkatársaival arról, miként válhatnak az áruházlánc beszállítóivá. 2017-ben az ország négy régiójában megtartott – alkalmanként egy-egy termékcsoport: a szépségápolás, a zöldség-gyümölcs és csomagolt magvas termékek, a tisztítószerek, valamint a friss húsok köré szerveződött – rendezvénysorozat kiemelkedő sikerrel zárult: 140 hazai kis- és középvállalat képviselője vett azon részt. A Lidl Magyarország így 2017-ben is több egyeztetést kezdeményezhetett hazai zöldség és gyümölcstermesztőkkel – akik között már bio-termelők is találhatók.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Torma: a húsvéti asztal elengedhetetlen kísérője

2025. április 20. 16:10

Magyarország a tormatermesztés egyik európai nagyhatalma. Évente mintegy 10-11 ezer tonna tormát takarítanak be közel 1250 hektárról​.

DélKerTÉSZ: klímavédelem technológiai fejlesztésekkel

2025. április 4. 11:10

A klímaváltozás hatása már közvetlenül érezhető a magyar zöldségtermesztésben, derül ki a DélKerTÉSZ 2024-es beszámolójából.

Március 25. – Magyar gyümölcs tájfajták napja

2025. március 21. 12:00

Gyümölcsoltó Boldogasszony ünnepe alkalmából a hazai őshonos gyümölcsfajták megőrzésének fontosságárára hívják fel a figyelmet.

Kilónként 72 forint a sárgarépa termelői ára Hollandiában

2025. február 28. 11:10

A domináns termelői árszint 17-18 eurócent körül van, és ez a szint az elmúlt hetekben meglehetősen stabil maradt.

Egyre több magyar palackos bort exportál a Lidl

2019. április 4. 11:17

A vállalat 4,6 milliárd forint értékű export teljesítménye a 17 milliárd forintos teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát teszi ki.

A Lidl csökkenti az állati termékek vegán alternatíváinak árait 

2023. október 15. 07:10

Az élelmiszer-kereskedő bejelentette, a jövőben a saját márkás vegán termékek szinte teljes kínálata ugyanolyan alapáron lesz elérhető Németországban, mint a hasonló állati eredetű termékek. A vegán ételek jellemzően lényegesen drágábbak, mint az állati eredetűek.

11 millió palack: ennyi magyar bort exportált a Lidl tavaly

2019. szeptember 13. 09:21

Hatodik alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt, melyet Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitott meg. Az Expo célja – a kormányzati törekvésekkel összhangban – a hazai borexport elősegítése, támogatása, ami megoldást jelenthet a hazai borászatok számára is az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben.

Az ország minden pontjára eljutnak az ÖMKi tájfajta paradicsompalántái

2023. május 4. 10:27

Már elérhetőek a Lidl Magyarország üzlethálózatában az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet magyar tájfajta, öko paradicsompalántái.