Az 50 éves Kuriszaka Maszafumi Tokusima megyében, Szanagoucsiban született és nevelkedett, majd hét évet töltött egy híres japán vállalatnál Oszakában. Azért dolgozott, hogy kitanulja a szakma minden csínját-bínját, majd otthon folytassa a családi epervállalkozást.
Most, 25 évvel később ő az első japán luxus-epertermékcsalád, a Sakura Momo Ichigo márka tulajdonosa és a Japán Mezőgazdasági Termesztők Szövetkezetében az eperrészleg vezetője.
„Vidám, piros, eper”
Amikor arról kérdezték Kuriszakát, hogy milyen szavakkal tudná leginkább jellemezni magát, így válaszolt.
„Az első kifejezés a vidám lenne. A második a piros, mert szenvedélyesen szeretem az epret. És végül az eper, mert úgy kell gondolkodnom, mintha én lennék az egyik eprem, hogy tudjam, szomjas-e vagy éppen fázik” – mondta Kuriszaka. Majd azt is elárulta, hogy annak idején azért hagyta ott a családi gazdaságot, mert úgy látta, gyenge lábakon áll.
„Kezdtem kételkedni a vállalkozás működésében. Ugyanakkor apám Momo Ichigo nevű szamócája iránt egyre nőtt a kereslet. Úgy gondoltam, itt az ideje, hogy tanuljak, fejlődjek, jobban beleássam magam a szakmába és továbbvigyem a családi vállalkozást. Ma már nagyon büszke vagyok az általunk termesztett eperre, és szeretném, ha a világon mindenki megismerné. Nem várom el, hogy 100-ból 100 ember szeresse, de olyan fajtát szeretnék termeszteni, amelyet 100-ból legalább 90 ember szeret.”
Marketing és minőség kéz a kézben
„A Sakura Momo Ichigo nevet a Szanagoucsin kívül máshol nem használhatják, mert mi voltunk az elsők az országban, akik törvényesen bejegyeztettük ezt a fajtát. Úttörők voltunk abban, hogy egy mezőgazdasági terméket, esetünkben az epret luxustermékké fejlesztettük, mint ahogy a divat világából kiemelkedett például a Louis Vuitton.”
Kurisaka azt is elárulta, hogy a sikert nem ingyen mérik, ő is keményen megdolgozik a luxustermékéért.
„Mindennap hajnali 4-kor kelek – mondta. – Először epret csomagolok, aztán reggel 7 óra körül reggelizem, általában helyben termesztett tengeri algát rizzsel. Ezután betakarítom a frissen érett epret és elszállítom. Általában este 6 óra körül végzek. Ezután este 9 óráig folytatom az eper csomagolását, és csak ezután fejezem be a munkát.”
Forrás: https://www.hortidaily.com/article/9617664/japan-the-fewer-the-flowers-the-bigger-the-strawberry/
Fotó: Pixabay